וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עננה בלתי מוצדקת": דובר צה"ל הבא ביקש להסיר את החיסיון

בעקבות הפרסום כי פעל כסוכן משטרתי והקליט את אחד הנאשמים בפרשת ישראל ביתנו, פנה מסינג לפרקליטות בבקשה להסיר את החיסיון על פעילותו המשטרתית. "כל פעילותי נבעה מאזרחות טובה", כתב

גיל מסינג, דובר צה"ל, 29 אפריל 2019. סיגל נפתלי קסל, עיבוד תמונה
ביקש להסיר את החיסיון על פעילותו המשטרתית. מסינג/עיבוד תמונה, סיגל נפתלי קסל

דובר צה"ל המיועד, גיל מסינג, פנה היום (רביעי) לפרקליטות בבקשה להסיר את החיסיון על פעילותו המשטרתית. "אודה על פעולתכם למען הסרת העננה הבלתי מוצדקת", כתב מסינג. "כל פעילותי נבעה מאזרחות טובה".

אתמול חשף עיתונאי "הארץ", גידי וייץ, כי מסינג פעל כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו והקליט בין היתר את אחד הנאשמים - רונן משה. לפי הפרסום, מסינג, שעבד אז בחברת שטראוס, ליווה את עד המדינה בפרשה - אמנון ליברמן - כאשר האחרון נשלח להקליט חשודים מרכזיים. ליברמן שימש בין היתר יועץ התקשורת של השר סטס מיסז'ניקוב. אלא שמסינג, לפי "הארץ", גם נשלח להקליט בעצמו את רונן משה, שהיה אז חברו הקרוב.

מתברר כי לפני כשבועיים, ביקש משה מבית המשפט, באמצעות פרקליטתו עו"ד רווית צמח, להעביר לידיהם את תיק הסוכן של מסינג וכן מסמכים שונים הקשורים להפעלתו: פקודת המבצע של יחידת המעקב, דוחות פרטניים של העוקבים, דוח מסכם של הפעילות בה הוקלט משה, אישור פרקליט המחוז להפעלתו של מסינג וכן הסכם ההפעלה שנחתם עמו. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמנהלת את ההליכים בפרשה, הוציאה תעודת חיסיון על חלק מהחומרים.

לקריאה נוספת בנושא
נאשם ביקש מבית המשפט: חשוף את "תיק הסוכן" של דובר צה"ל הבא
דובר צה''ל הבא: גיל מסינג, יועץ התקשורת של ציפי לבני

רונן משה בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. דוד קורן, צילום מסך
הוקלט. רונן משה/צילום מסך, דוד קורן

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, החליט השבוע למנות את מסינג לתפקיד דובר צה"ל. המינוי, שצפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. מסינג התגייס בשנת 2001 למערך דובר צה''ל ומילא כמה תפקידים, בהם שימש כקמב''ץ תקשורת בינלאומית וייצג את דובר צה''ל באוגדת עזה. בין השנים 2009-2007 שימש כיועץ תקשורת של ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי לבני וב-2012-2009 שימש כיועץ תקשורת של יו''ר האופוזיציה של לבני.

מסינג שימש כעמית מחקר במכון המבוסס בלונדון ICSR ולאחר מכן התמנה לתפקיד מנהל תקשורת וקשרי חוץ בקבוצת שטראוס. בשנה האחרונה שימש כמנהל מערך התקשורת התאגידית הגלובלית, צ'ק פוינט, וכיהן בכמה תפקידי דוברות במערכת המדינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully