וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות על גיל מסינג: "לא נחשד בעבירה, פעל לבקשת המשטרה"

2.5.2019 / 10:18

בתגובה לבקשתו של דובר צה"ל המיועד להסרת החיסיון על פעילותו המשטרתית שבה הקליט את אחד מהנאשמים בפרשת ישראל ביתנו, השיבה הפרקליטות כי זו תוסר לגמרי. "סייע לאכיפת החוק בעניין מוגדר וספציפי, כאזרח שומר חוק". נתניהו וכוכבי ידונו בהליך המינוי

גיל מסינג, דובר צה"ל, 29 אפריל 2019. סיגל נפתלי קסל, עיבוד תמונה
לא נחשד בביצוע עבירה ועבודתו נעשה לבקשת המשטרה. מסינג/עיבוד תמונה, סיגל נפתלי קסל

סערת מינוי מסינג: פרקליטות המדינה השיבה הבוקר (חמישי) על בקשתו של דובר צה"ל המיועד גיל מסינג להסרת החיסיון על פעילותו המשטרתית ברקע החשיפה כי הקליט את אחד מהנאשמים בפרשת ישראל ביתנו. "נפעל בהקדם האפשרי שבקשתך לצמצום תחולת תעודת החיסיון באופן שמרשך סייע למשטרה בפרשת רונן משה - לא תהיה חסויה עוד", השיבו לעורך דינו של מסינג עופר ברטל.

במכתב הפרקליטות הודגש כי מסינג לא נחשד בביצוע עבירה כלשהי וכי עבודתו נעשה לבקשת המשטרה ובהדרכתה. "סייע לאכיפת החוק בעניין מוגדר וספציפי, באופן הראוי להערכה, כאזרח שומר חוק". מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות הוסיף כי בניגוד לפרסומים "לא התבקש מסינג לפעול בעניינו של נבחר ציבור כלשהו ולא היה קשר בין פעולתו לבין עניינו של מי מבני משפחתו".

עוד בוואלה! NEWS:
נאשם ביקש מבית המשפט: חשוף את "תיק הסוכן" של מסינג
דובר צה''ל הבא: גיל מסינג, יועץ התקשורת של ציפי לבני

הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי וראש הממשלה בנימין נתניהו, 15 בינואר 2018. ראובן קסטרו
ייפגשו לדון במינוי מסינג בעקבות הסערה. נתניהו וכוכבי/ראובן קסטרו

ברקע הפרסום על פעילתו של מסינג כסוכן משטרה, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ידון היום עם ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, על הליך מינויו של מסינג, דובר צה"ל המיועד לתפקיד, כך לדברי גורמים בצה"ל.

הגורמים מעריכים כי הרמטכ"ל יבהיר לפני דיון מבצעי את עמדת צה"ל לגבי אופן התהליך שבו יתמנה לתפקיד לאחר התייעצות עם הפרקליט הצבאי הראשי האלוף שרון אפק. בדובר צה"ל העדיפו שלא להתייחס להערכות הגורמים. ראש הממשלה והרמטכ"ל יקיימו היום בין השאר סדרת דיונים על אירועי השבוע, מגמות אזוריות ואישורי תכניות מבצעיות גדולות ורגישות בזירות השונות.

עוד באותו נושא

"עננה בלתי מוצדקת": דובר צה"ל הבא ביקש להסיר את החיסיון

לכתבה המלאה
האלוף שרון אפק, 15 בינואר 2019. ראובן קסטרו
הערכות: עמדת צה"ל תובהר לאחר התייעצות עם הפרקליט הצבאי הראשי. אפק/ראובן קסטרו

בעקבות חשיפת פעילותו המשטרתית של מסינג פנה אתמול דובר צה"ל המיועד לפרקליטות בבקשה להסיר את החיסיון על הפעילות. "אודה על פעולתכם למען הסרת העננה הבלתי מוצדקת", כתב מסינג. "כל פעילותי נבעה מאזרחות טובה".

עיתונאי "הארץ", גידי וייץ, חשף לפני יומיים כי מסינג פעל כסוכן משטרתי בפרשת ישראל ביתנו והקליט בין היתר את אחד הנאשמים - רונן משה. לפי הפרסום, מסינג, שעבד אז בחברת שטראוס, ליווה את עד המדינה בפרשה - אמנון ליברמן - כאשר האחרון נשלח להקליט חשודים מרכזיים. ליברמן שימש בין היתר יועץ התקשורת של השר סטס מיסז'ניקוב. אלא שמסינג, לפי "הארץ", גם נשלח להקליט בעצמו את רונן משה, שהיה אז חברו הקרוב.

מתברר כי לפני כשבועיים, ביקש משה מבית המשפט, באמצעות פרקליטתו עו"ד רווית צמח, להעביר לידיהם את תיק הסוכן של מסינג וכן מסמכים שונים הקשורים להפעלתו: פקודת המבצע של יחידת המעקב, דוחות פרטניים של העוקבים, דוח מסכם של הפעילות בה הוקלט משה, אישור פרקליט המחוז להפעלתו של מסינג וכן הסכם ההפעלה שנחתם עמו. המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שמנהלת את ההליכים בפרשה, הוציאה תעודת חיסיון על חלק מהחומרים.

הרמטכ"ל כוכבי, החליט השבוע למנות את מסינג לתפקיד דובר צה"ל. המינוי, שצפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, אושר על ידי ראש הממשלה.

(עדכון ראשון: 9:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully