וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העין השקטה נחשפת: המל"ט ההיברידי החדש של אירונאוטיקס

13.6.2019 / 15:05

אחרי זמן רב של פיתוח חשאי וסקרנות בשווקים הבינלאומיים, חברת אירונאוטיקס תחשוף את אורביטר 3H - המל"ט ההיברידי הראשון שלה. המל"ט המתקדם יודע לפעול בצורה שקטה מעל אזורי אויב באמצעות מנוע חשמלי, לטפס לגובה של 3,500 מטרים ולשייט עד 12 שעות באוויר

אורביטר 3H – המל"ט ההיברידי. אירונאוטיקס, דובר צה"ל
זמן הרכבה של כשבע דקות, ללא מסלול. האורביטר H3/דובר צה"ל, אירונאוטיקס

חברת אירונאוטיקס חשפה את המל"ט ההיברידי הראשון שלה - אורביטר H3. ייצור המל"ט מעורר עניין בשנה האחרונה מאחר שתהליך הפיתוח שלו נשמר בחשאיות רבה. איכות המל"טים מתוצרת אירונאוטיקס בשוק הבינלאומי רק העלו את הסקרנות בתעשיות ביטחוניות בארץ ובעולם, בעיקר סביב שאלת יכולותיו המבצעיות המל"ט החדש.

בכירי החברה החליטו לחשוף את המל"ט בסלון האווירי בפריז. המל"ט ההיברידי מבוסס על אורביטר 3, אחד המל"טים הטקטיים המתקדמים בעולם, שלו יכולות מגוונות המתאימות למבחר משימות. הוא נרכש על ידי צבאות מערביים, בהם יחידות מיוחדות בצבא ארצות הברית.

לפי נתוני החברה, אורביטר H3 מאפשר קפיצת מדרגה מעל ליכולותיו של האורביטר 3 בכך שהוא משלב מנוע בעירה ומנוע חשמלי. למעשה, ניתן להפעיל את שני המנועים ולהחליף ביניהם בהתאם לצרכי המשימה. לדברי גורמים בחברה, יכולת זו מאפשרת להגדיל את זמני שהיית אורביטר H3 באוויר באופן משמעותי, וכל זאת תוך שמירה על יכולותיו המתקדמות של האורביטר 3.

עוד בוואלה! NEWS:
מלחמת המוחות של חיל האוויר מול איראן: "המטרה - להפתיע את האויב"
המתיחות במפרץ: שתי מכליות נפט הותקפו ליד עומאן; אחת מהן נפגעה מטורפדו
נשיאת העליון נגד השר אוחנה: דבריו ערב השבעתו - חסרי אחריות

כטב"ם אורביטר 4, מערכת כטבמ"ים מתקדמת בחברת אירונאוטיקס, ספטמבר 2017. אילן נחום, באדיבות אירונאוטיקס,
יכול לשהות באוויר במשך יותר מ-20 שעות. אורביטר 4/אילן נחום, באדיבות אירונאוטיקס

עוד הוסיפו בחברה כי מנוע הבעירה של אורביטר H3 מאפשר אף הוא את הגדלת זמן השהייה באוויר, והוא מסוגל להמריא ולשייט לעבר המטרה מכל מקום, ללא צורך במסלול. זמן הרכבת המל"ט הוא כשבע דקות. בין שאר יכולותיו מסוגל אורביטר H3 לטוס באופן שקט בגובה של מעל 3,500 מטרים עד ל-12 שעות שיוט.

מל"ט הדגל

בתחילת השנה סיפקה קבוצת אירונאוטיקס לראשונה את אורביטר 4 - מל"ט הדגל שלה, עבור גורם ממשל. הוא נחשב למל"ט טקטי מוביל ומתקדם מבחינה טכנולוגית. אירונאוטיקס, שלה ניסיון רב בפיתוח והפעלה של מל"טים טקטיים בקטגוריה זו (STUAS), השקיעה בפיתוחו מיליוני דולרים על מנת לשמור על מטוסיה בקדמת הטכנולוגיה.

אורביטר 4 ואורביטר H3 מבוססים על המבנה האווירודינמי והמאפיינים הייחודיים של משפחת האורביטרים בקטגוריה זו, עם שדרוגים המבוססים על ניסיון החברה ושינויים שהכתיב שדה הקרב המשתנה. המל"טים בנויים בתצורה של ארכיטקטורה פתוחה המאפשרת התאמה אופטימלית עבור כל משימה.

אורביטר 4 יכול לשהות באוויר במשך יותר מ-20 שעות והוא בעל יכולת לשאת ולהפעיל שני מטע"דים (מטענים ייעודיים) שונים בו זמנית. למל"ט יכולת נשיאה, ואינו צריך מסלול המראה או נחיתה. המערכת, האידיאלית למשימות יבשתיות וימיות, יכולה לשאת מכ"מ סיור ימי (MPR) וכן להמריא ולנחות מכל כלי שיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully