וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אין שום דבר פסול בלקבל מידע מכפיש על יריב מממשלה זרה

13.6.2019 / 10:05

נשיא ארה"ב אמר כי היה מוכן לשמוע פרטים כאלו אם הדבר יוצע לו לקראת הבחירות בשנה הבאה ולא יזהיר רק את ה-FBI. "אין שום דבר רע בלשמוע, לא צריך לפנות ל-FBI, החיים לא עובדים ככה"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) כי הוא לא רואה שום דבר פסול בקבלת מידע מכפיש על יריב פוליטי, אם היה מוצע לו כזה על ידי ממשלה זרה לקראת הבחירות החוזרות.

כשנשאל בריאיון של רשת ABC אם הוא יסכים לקבל את המידע או יזהיר את ה-FBI, אמר טראמפ: "אני חושב שאת שניהם, אני חושב שאתה עשוי לרצות לשמוע, אין שום דבר רע בלשמוע". לדבריו, "אם מישהו מתקשר ממדינה מסוימת, נורבגיה, 'יש לנו מידע על היריב שלך', אז אני חושב שהייתי רוצה לשמוע זאת", אמר הנשיא.

טראמפ אמר את הדברים בזמן שיריביו הדמוקרטים בקונגרס שוקלים את המשך הצעדים נגדו בעקבות הדוח של התובע המיוחד רוברט מולר. מולר חקר את ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016 והוא תיעד מגעים נרחבים בין אנשיו של טראמפ לבין מוסקבה, אך אמר כי אין ראיות כדי לקבוע שהצדדים קשרו קשר פלילי.

לקריאה נוספת:
שנה לפסגה ההיסטורית: הרומן של טראמפ וקים חזר לנקודת ההתחלה
מועמד דמוקרטי: נתניהו מתרחק מהשלום, יש לחזור להסכם הגרעין
קרב על התודעה: טראמפ ומקסיקו רבים - מי ניצח בהסכם ההגירה?

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 10 ביוני 2019. AP
"עשו לי טובה, החיים לא עובדים ככה". טראמפ/AP

רק אתמול העיד בסנאט בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, על הפגישה שקיים ביוני 2016 במגדלי טראמפ בניו יורק יחד עם עורכת דין רוסיה שהציעה מידע מכפיש על הילרי קלינטון, יריבתו של אביו בבחירות באותה שנה. "אני אוהב את זה", השיב טראמפ הבן כשקיבל מייל על נושא המפגש, אולם אנשים אחרים שהשתתפו בפגישה, בהם ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא, אמרו כי היא התמקדה בנושאים אחרים כמו אימוץ ילדים רוסים.

עוד אמר נשיא ארצות הברית בריאיון שהעניק הלילה כי הוא לא מסכים עם דבריו של ראש ה-FBI כריסטופר ריי. "הוא טועה", אמר על ראש ה-FBI, שאמר לקונגרס בחודש שעבר כי קמפיינים פוליטיים צריכים לפנות לבולשת לגבי כל פניה חשודה מממשלה זרה.

"ראיתי הרבה דברים בחיים שלי, אני לא חושב שבכל חיי פניתי ל-FBI. בכל חיי. אתה לא מתקשר ל-FBI. אתה זורק מישהו מהמשרד שלך, אתה עושה מה שעושה", אמר טראמפ. "עשו לי טובה, החיים לא עובדים ככה".

הנשיא השווה קבלת מידע זר מממשלה זרה לעבודת מחקר שעושים הקמפיינים הפוליטיים על יריביהם. "זאת לא התערבות. אם יש להם מידע, אני חושב שאקח אותו. אם אחשוב שיש בזה משהו רע, אולי אלך ל-FBI, אם אחשוב שיש משהו רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully