וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד דמוקרטי: נתניהו מתרחק מהשלום, יש לחזור להסכם הגרעין

פיט בוטיג'ג', מהמתמודדים הבולטים במירוץ הדמוקרטי לבחירות 2020, הזהיר את ישראל מסיפוח התנחלויות בנאום שנשא באינדיאנה. בדבריו, שהתמקדו בנושאי מדיניות חוץ, תקף המתמודד את טראמפ: "אותי לא תראו מחליף מכתבי אהבה עם דיקטטור אכזרי"

צילום: רויטרס, עריכה: נועה לוי

פיט בוטיג'ג', אחד המתמודדים הבולטים במירוץ הדמוקרטי למועמדות לנשיאות ארצות הברית בבחירות 2020, תקף אתמול (שלישי) את מדיניות החוץ של הנשיא המכהן דונלד טראמפ במזרח התיכון, וקרא לחתור לפיתרון של הסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות שתי מדינות.

בנאום שנשא באוניברסיטת אינדיאנה, ובו דן בנושאים שונים הקשורים למדיניות חוץ, טען בוטיג'ג' כי תומכיה של ישראל יכולים להתנגד למדיניות שלה בעת ובעונה אחת. הוא אמר כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו "מתרחק מהשלום", והזהיר אותו מסיפוח התנחלויות בגדה המערבית. אם דבר לא ישתנה, אמר, "זמן רב לפני 2050... שני הצדדים יקבלו שלום או קטסטרופה". לאחר הנאום אמר בוטיג'ג' לרשת CNN כי הדברים שאמר ביחס לישראל נועדו להראות כי הוא "עומד לתמוך רק בצעדים המסייעים לשלום".

בנאום פרס בוטיג'ג' את עמדותיו בנושאי חוץ בעיקר, ובין היתר אמר כי הוא תומך בחזרה להסכם הגרעין מול איראן וכן להסכם פריז העוסק בנושאי אקלים - שני הסכמים אשר ארצות הברית חתמה עליהם אך ממשל טראמפ נסוג מהן. על ההסכם עם איראן אמר בוטיג'ג' כי הוא אינטרס בטחוני אמריקני. "ללא קשר לפגמים שלו, זה היה ככל הנראה קרוב ככל שההליך הדיפלומטי יכול להגיע ל'אמנות העסקה'", אמר המועמד, בקריצה על ספרו הידוע של טראמפ. על הנשיא אמר בוטיג'ג' כי יש לו "מעט תשומת לב לאסטרטגיה ושום התכוננות להשלכות ארוכות טווח".

לקריאה נוספת:
ביידן הוא ההימור הבטוח מול טראמפ, אך הוא עשוי לסיים כמו קלינטון
סנדרס: "אני 100% פרו-ישראלי, אבל ממשלת נתניהו גזענית"
מועמדים דמוקרטים יחרימו את ועידת איפא"ק: "נותנת במה לקיצוניים"

פיט בוטיג'ג', מועמד במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית 2020, בנאום בבלומינגטון, אינדיאנה, 11 ביוני 2019. רויטרס
"זמן רב לפני 2050... שני הצדדים יקבלו שלום או קטסטרופה". בוטיג'ג', אתמול/רויטרס
ראש העיר סאות' בנד פיט בוטיג'יג, 10 בינואר 2019. AP
"הצורך בחזון מדיניות חוץ חדש לא יכול להיות דחוף יותר היום"/AP

בראש דבריו קרא המועמד בן ה-37, ששירת בחזית באפגניסטן, לשים קץ ל"מלחמה האינסופית" בה ארצות הברית מעורבת במזרח התיכון מאשר אירועי ה-11 בספטמבר 2001. "הצורך בחזון מדיניות חוץ חדש לא יכול להיות דחוף יותר היום", אמר, הממשל הנוכחי אימץ שליטים יחידים תוך התנכרות לדמוקרטיות ובעלי ברית מסביב לעולם". הוא הוסיף כי על הנשיא הבא של ארצות הברית להגדיר רף גבוה להתערבות צבאית אמריקנית, וקרא לבטל חוק שנחקק לאחר המתקפה על מגדלי התאומים ופתח את הדלת לשליחת כוחות צבאיים אמריקנים למזרח התיכון מאז. "עלינו לעולם לא לשלוח שוב את כוחותינו להילחם ללא הגדרה ברורה של המשימה והבנה של מה יקרה לאחר מכן", אמר.

בוטיג'ג' תקף את פעולותיו של טראמפ גם בסוגיה הצפון-קוריאנית. "לא תראו אותי מחליף מכתבי אהבה עם דיקטטור אכזרי שמרעיב את בני עמו, אבל כן תראו את הממשל שלי פועל כדי ליצור את התנאים שיאפשרו לקבל את קוריאה הצפונית לתוך הקהילה הבינלאומית", הוא אמר. מנגד, הוא האשים גם את חברי מפלגתו בכך שכשלו להציג למען מדיניות חוץ דמוקרטית עקבית.

בוטיג'ג', ראש העיר סאות' בנד באינדיאנה, הוא הצעיר מבין המתמודדים במירוץ הדמוקרטי, ובסקרים הוא ממוקם בדרג השני של המועמדים - לאחר המתמודדים המובילים במירוץ, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, והסנאטור ברני סנדרס. הוא בין המתמודדים הבודדים שהציגו עד כה עמדות בנושאי מדיניות חוץ במירוץ שהתמקד עד כה בעיקר בסוגיות פנים. אם יזכה בפריימריז הצפופים, הוא יהיה ההומו המוצהר הראשון שמתמודד מטעם מפלגה פוליטית גדולה בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully