וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליה של 5% במספר הזוגות המתגרשים; תל אביב עקפה את ירושלים

11.6.2019 / 12:58

הנהלת בתי הדין הרבניים פרסמה את נתוני המתגרשים השנתיים בישראל, ומהם עולה כי בגדרה חלה עליה של 86% במספר המתגרשים בשנת 2018. בביתר עילית החרדית התגרשו 31 זוגות בלבד. כמה זוגות התגרשו בת"א?

צלם: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

הנהלת בתי הדין הרבניים פרסמה היום (שלישי) את הדוח השנתי שבו מתפרסמים הנתונים על הגירושים בישראל לשנת 2018, ולפיו, חלה עליה של 5% במספר המתגרשים בכל הארץ לעומת השנה שקדמה לה. הנתונים בדוח אינם מביאים בחשבון את היחס בין מספר המתגרשים למספר המתחתנים או לגודל האוכלוסייה בעיר, ולפי השינוי באחוזים, שיאנית הגירושים היא גדרה שבה מספר המתגרשים טיפס בשנה זו ב-86%, ואחריה נס ציונה וגבעת זאב עם עליה של 54% בכל אחת מהן.

בביתר עילית, הנחשבת עיר בעלת אופי חרדי, חלה ירידה של 49% בזוגות שהתגרשו בשנת 2018, 31 זוגות לעומת 61 בשנה הקודמת. גם במעלות תרשיחא התגרשו רק 19 זוגות לעומת 30 בשנה הקודמת, ירידה של 37%.

עוד בוואלה! NEWS:
עובדת מעון רה"מ מעידה: לשרה היה חשוב לראות שאני שוטפת ידיים
גבאי הכריז רשמית: לא אתמודד על ראשות העבודה
"הייתי בטוחה שהוא מת": האם שוחחה עם החובש שהציל את בנה שטבע

גירושים בהסכמה. ShutterStock
בביתר עילית חלה ירידה של 49% בזוגות שהתגרשו. אילוסטרציה/ShutterStock

לפי בתי הדין הרבניים, בתל אביב התגרשו 750 זוגות, עליה של 16% מהשנה הקודמת, ובירושלים התגרשו 733 זוגות, ירידה של 7% מהשנה הקודמת. ב-2017 ירושלים קדמה לתל אביב במספר הזוגות שהתגרשו, אך השנה שתי הערים הגדולות החליפו ביניהן את המקום ה"יוקרתי".

מהנתונים עולה כי היחידה המיוחדת של הנהלת בתי הדין הרבניים שעוסקת בהתרת עגונות, הצליחה להשיג גט ל-149 נשים שבעליהן נעלמו בארץ ובחו"ל. לפי בתי הדין, בשנת 2018 השקיע אגף העגונות "מאמצים בלתי נלאים לצמצום התופעה והסתייעו בשלוש חברות חקירה פרטיות לאיתור סרבני גט בארץ ובחו"ל".

נוסף לכך, בתי הדין הוציאו 156 החלטות לצווי הגבלה הכוללים צו עיכוב יציאה מהארץ, מניעת ניהול חשבון בנק, מניעת רישיון נהיגה, מניעת מינוי למשרה ציבורית ועוד ל-26 סרבני גט ולשמונה סרבניות גט. בסך הכול ניתנו באותה שנה שלושה צווי מאסר לסרבני גט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סרבנות גט. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
בתל אביב התגרשו 750 זוגות, עליה של 16% מהשנה הקודמת/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully