וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי הכריז רשמית: לא אתמודד על ראשות העבודה

11.6.2019 / 10:57

אחרי התוצאה הצורמת שהשיגה המפלגה בראשותו, אמר גבאי כי לא יתמודד בבחירות על ראשות המפלגה שיתקיימו בחודש הקרוב. "הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות, אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה ולכן המתנתי", כתב בהודעה שפרסם בפייסבוק. "אמשיך להילחם על הערכים שלנו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

גבאי פורש מהנהגת העבודה - כל הפרטים:

  • יו"ר העבודה אבי גבאי: לא אתמודד בבחירות הקרובות על ראשות המפלגה
  • גבאי עשוי להשתבץ במקום השני, אם ועידת המפלגה תקבל הצעו להקפא הרשימה
  • גבאי: "מתכוון להמשיך להילחם על הערכים שלנו"

יו"ר העבודה אבי גבאי הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד על ראשות המפלגה בבחירות שיתקיימו בחודש הקרוב. זאת, על רקע התוצאה העגומה שהשיגה המפלגה תחת הנהגתו בבחירות הקודמות והקשיים שליוו את כהונתו. עם זאת, גבאי צפוי להיות משובץ במקום השני אם הוועידה תאשר את ההצעה שלו להקפיא את הרשימה ולא לקיים פריימריז לרשימה. הודעה של גבאי מגיעה יום לאחר שאלוף (מיל') טל רוסו, ששוריין על ידו, הודיע כי הוא פורש מהפוליטיקה.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב גבאי כי "הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות האחרונות אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה ולכן המתנתי עד שהדברים יהיו אקטואלים בכדי להחליט ולהודיע. אני מבקש להודות לכולכם על התמיכה, האמונה, על הפעילות והעשייה ועל הכוח והעידוד שנתתם לי ולמשפחתי".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
חזרה להצבעה בפתקים: ההצעה החדשה של עמיר פרץ לפריימריז
פורש מהחיים הפוליטיים: ח"כ טל רוסו הודיע כי לא יתמודד ברשימת העבודה
לקראת הבחירות: ניצן הורוביץ הכריז על התמודדות לראשות מרצ

אבי גבאי מליאת הכנסת, 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
הודיע כי לא יתמודד על ראשות המפלגה. גבאי/ראובן קסטרו

גבאי ביקש להודות לפעילים ולקרוביו. "הלכנו במסע עם אינסוף היתקלויות מכל הכיוונים, מסע רצוף באתגרים מורכבים, מבית ומחוץ, שהפכו את המשימה שלנו לקשה מאוד", אמר. "היו גם טעויות, עליהן אני לוקח אחריות מלאה, ויודע כי אלו נעשו מתוך אמונה אמיתית בדרך ובמחויבות לניצחון.
אני רוצה להגיד לכם תודה. תודה שלא הפסקתם להאמין ולתמוך. לעולם לא אשכח זאת. זוהי גם הזדמנות להודות לצוות הנפלא והכי מחוייב שיש. הצוות שליווה אותי מקרוב. יחד היינו 24/7 בסיורים, חוגי בית וכנסים, שיחות ואינסוף ויכוחים".

עוד באותו נושא

פורש מהחיים הפוליטיים: ח"כ טל רוסו הודיע כי לא יתמודד ברשימת העבודה

לכתבה המלאה

גבאי התייחס בהודעתו גם לוועידת העבודה שתתכנס מחר ותכריע בנוגע לאופן שבו יש לקיים את הבחירות ליו"ר ולרשימה. "עמדתי היא שיש ללכת בדרך המלך של המפלגה ולבחור יו"ר בפריימריז של כלל חברי המפלגה", הסביר.

"בחירת יו"ר היא הדרך המרכזית שבה החברים משפיעים על כיוון המפלגה ואסור לקחת מכם את הזכות והחובה הזאת. זוהי ההצעה שאנו מביאים לוועידה, ולפיה הפריימריז יתקיימו ב- 2.7.  ההחלטה השנייה שתובא היא האם לקיים פריימריז גם לרשימת חברי הכנסת או לשמר את הרשימה שהתמודדה בבחירות לאחרונה בהתאמה של יו"ר חדש או כפי שנבחרה לפני ארבעה חודשים בלבד. בשתי החלופות הללו קיים היגיון, ועל כן הנהלת המפלגה החליטה להביא את שתי החלופות להחלטת הועידה. עם השלמת תהליך הפריימריז, אסיים את תפקידי כיו"ר המפלגה".

בסיכום דבריו הצהיר גבאי כי הוא "מתכוון להמשיך ולהילחם על הערכים שלנו, על הדמוקרטיה שלנו, על העתיד לצעירים שלנו ועל מערכות ציבוריות טובות לאזרחי ישראל".

חברתי מפלגת העבודה בהצהרה לתקשורת לאחר פגישתם עם נשיא המדינה, בית הנשיא, ירושלים. שלומי גבאי
חברי סיעת העבודה לצד גבאי/שלומי גבאי

גבאי נבחר לעמוד בראשות העבודה ביולי 2017 וניצח את עמיר פרץ במרוץ. עם זאת, כהונתו הייתה רצופת תקלות פנים מפלגתיות. בין היתר נרשמו עימותים קשים עם הח"כים לשעבר איתן כבל, יוסי יונה וזוהיר בהלול. הוא אף עורר זעם גדול במפלגה על פירוק המחנה הציוני לפני הבחירות והפיטורים של ציפי לבני, שהביאו בין היתר לתוצאה הנמוכה אי פעם - שישה מנדטים בלבד.

בשבועיים האחרונים ספג גבאי ביקורת קשה לנוכח המשא-ומתן שניהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בישורת האחרונה של הרכבת הממשלה לפני פיזור הכנסת. גבאי ניסה לשכנע את חברי סיעתו הצטרף לקואליציה של נתניהו, אך המו"מ הודלף בעודו מתנהל ועורר התנגדות קשה - ובכך סוכל המהלך.

הוא ספג ביקורת קשה בשבועיים האחרונים לנוכח המו"מ שניהל עם נתניהו בישורת האחרונה של הרכבת הממשלה לפני פיזור הכנסת. גבאי ניסה לשכנע את חברי הסיעה להצטרף לקואליציה של נתניהו אך המו"מ הודלף בעודו מתנהל ועורר התנגדות קשה ובכך סוכל

בשלב זה, על ראשות העבודה מתמודדים חברי הכנסץ עמיר פרץ סתיו שפיר שהכריזו על כך רשמית. גם ח"כ איציק שמולי עתיד ככל הנראה להתמודד. לא ברור עדיין אם יו"ר העבודה וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יתמודד אף הוא על ראשות המפלגה וכך גם לגבי כוונותיו של אלוף (מיל') יאיר גולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully