וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום פוקע היום: נתניהו יודיע האם יתייצב לשימוע

10.6.2019 / 6:07

ארבעה ימים יחלפו מאז דחה מנדלבליט את בקשת ראש הממשלה לדחות את מועד השימוע בתיקי החקירה בעניינו. אם נתניהו יאשר את הגעתו, ההליך המשפטי ייערך באוקטובר ובעקבותיו יוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום. אחרת - החלטה תתקבל על בסיס חומר הראיות הקיים

צילום: חדשות 12

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להשיב עד היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אם הוא מעוניין לקיים שימוע לפני ההחלטה בעניין הגשת כתב האישום נגדו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר סירב מנדלבליט לדחות את השימוע הבחירות הנוספות. כרגע השימוע נקבע לתחילת אוקטובר - כשבועיים לאחר הבחירות.

אם ראש הממשלה לא ישיב היום כי הוא מעוניין בשימוע - יקבל היועמ"ש החלטה לפי החומר הקיים, והמשמעות היא הגשת שלושה כתבי אישום נגד ראש הממשלה. ההערכות הן כי ראש הממשלה לא יוותר על זכותו לשימוע, והוא עשוי אף לעתור לבג"ץ כגד החלטת מנדלבליט שלא לדחות אותו.

לקריאה נוספת בנושא
"מוותרים על החסינות שלנו": יוזמת הח"כים נגד החוק למען נתניהו
ח"כ זוהר הגיש מחדש לכנסת הצעה לתיקון חוק החסינות
עורך דינו של נתניהו ביקש ממנדלבליט: דחה את השימוע בשנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 26 במאי 2019. אמיל סלמן, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אמיל סלמן

באי כוחו של נתניהו ביקשו לדחות את מועד השימוע בעקבות פיזור הכנסת וההכרזה על בחירות חדשות, שיתקיימו כשבועיים לפני כן. ואולם, במכתב ששיגר ביום חמישי האחרון עוזרו הבכיר של מנדלבליט, ד"ר גיל לימון, לפרקליטיו של ראש הממשלה, נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה.

מנדלבליט הודיע על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 4000, 2000 ו-1000 כבר בחודש מרץ. השימוע לנתניהו אמור היה להתקיים בחודש יולי, אולם ב-10 במאי, המועד האחרון לתיאום השימוע, ביקשו פרקליטיו של נתניהו זמן נוסף שנדרש להם לטענתם כדי להיערך בהתאם. בחודש שעבר הודיע מנדלבליט כי הסכים לדחות בשלושה חודשים את מועד השימוע בתיקיו של ראש הממשלה, וכי הוא יתקיים באוקטובר.

(עדכון ראשון: 9/6, 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully