וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגרדה פמיליה מוקמת כבר 137 שנה, אך רק עכשיו קיבלה רשיון בניה

9.6.2019 / 17:52

אבן הפינה של הכנסייה הקתולית, שנחשבת לאחד מסמליה של ברצלונה, הונחה כבר ב-1882 וכעת עבודות בנייתה יימשכו באופן סדיר. המבנה המפורסם שעיצב גאודי מושך אליו מדי שנה קרוב לחמישה מיליון תיירים. חברת המועצה: "סיום לחריגה היסטורית בעיר שלנו"

סגרדה פמיליה בברצלונה. AP
אחד מסמלי העיר. סגרדה פמיליה בברצלונה/AP

137 שנה אחרי שהחלו עבודות הבנייה של כנסיית הסגרדה פמיליה, עיריית ברצלונה העניקה אתמול (שבת) רשיון בניה למבנה הדתי המפורסם. אישור העבודה בתוקף עד 2026, והפועלים מאמינים כי מדובר במספיק זמן על מנת לסיים את שיפוץ מגדליו של אחד מסמלי העיר, שעוצב על ידי הארכיטקט אנטוני גאודי.

אבן הפינה של הבזיליקה הונחה ב-1882. אולם בכירים בברצלונה אמרו כי אין תיעוד שמוכיח כי אישור הבניה הראשון, שהוגש שלוש שנים לאחר מכן, אושר או נדחה אי פעם. תחת הסכם שנחתם יחד עם עמותה שהוקמה במטרה להביא לסיום העבודות ולשימור הסגרדה פמיליה, בירת קטלוניה צפויה להכניס לכיסה 4.6 מיליון אירו באמצעות מסים. לדברי חברת מועצת העיר, ג'נט סאנז, ההסכם מביא לסיום "חריגה היסטורית בעיר שלנו".

עוד בעולם
איראן למנהיגי אירופה: חדשו את יחסי המסחר עמנו, או תישאו בתוצאות
הפלסטינים זועמים על שגריר ארה"ב: סיפוח חלקים מהגדה - פשע מלחמה
עיתונאי חוקר שחיתויות ברוסיה הואשם בסחר בסמים: "זו הפללה"

סגרדה פמיליה בברצלונה. AP
העבודות נמשכות. סגרדה פמיליה בברצלונה/AP

יותר מארבעה מיליון וחצי מבקרים בכנסייה מדי שנה משלמים 38-17 אירו עבור כל סיור במקום. בנוסף לכך, העירייה מעריכה כי 20 מיליון תיירים מגיעים לצפות במגדלי הפעמונים שתכנן גאודי - 12 עבור כל אחד משליחיו של ישו - אך ייתכן כי בנייתם לא תסתיים אף פעם. בתוך כך, עם סיום העבודות תהפוך הסגרדה פמיליה למבנה הדתי הגבוה ביותר באירופה, שיתנשא לגובה של 172.5 מטרים.

בבירת קטלוניה נמצא הריכוז הגדול ביותר של בניינים שעוצבו על ידי גאודי, שהאסתטיקה המודרנית הבולטת שלו משפיעה על אדריכלים גם בימים אלה. כקתולי נלהב, הקדיש הרבה מחייו המקצועיים לסגרדה פמיליה, בה שילב אלמנטים של סמלים נוצריים יחד עם צורות יסוד בהן עשה שימוש לעיתים קרובות.

אך בשנת 1926, כשהעבודות עדיין היו בעיצומן, גאודי נדרס למוות על ידי חשמלית. עבודות השיפוץ המתמשכות מתבססות על דגמי הטיח שבנה הארכיטקט, לצד תמונות של שרטוטיו המקוריים ששוחזרו לאחר שנהרסו בשריפה בשנת 1930.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully