וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל טראמפ סירב לאשר לשגרירות בישראל להניף את דגל הגאווה

דיפלומטים אמריקנים אמרו לרשת NBC כי כמה שגרירויות אמריקניות ברחבי העולם, בין היתר גם בגרמניה, ברזיל ולטביה, ביקשו להניף את הדגל על התורן הראשי - אך הורשו לעשות זאת רק במקומות אחרים ולא בתוך השגרירות עצמה. מזכירות המדינה לא הגיבה לדיווח

מרכז הקהילה הגאה באורלנדו, פלורידה. 13 בוני 2016. עמרי נחמיאס
לא יונף רשמית בשגרירויות ארה"ב בעולם, דגל הגאווה בפלורידה/עמרי נחמיאס

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סירב לאשר לשגרירויות ארצות הברית ברחבי העולם להניף את דגל הגאווה לציון חודש הגאווה - כך דיווחה הערב (שישי) רשת NBC. בין הנציגויות שביקשו להניף את הדגל היו השגרירויות בישראל, גרמניה, ברזיל, לטביה ואחרות.

הסירוב להניף את הדגל הגיע מתת-משרד הניהול במזכירות המדינה האמריקנית, לאחר שתחת ממשל אובמה הותר לשגריריות ארצות הברית ברחבי העולם לעשות זאת. השנה, על פי מקורות דיפלומטיים ששוחחו עם רשת NBC, נמסר לשגרירויות כי מותר להניף את הדגל בתוך שטחי השגרירויות, אך כי יש צורך באישור מיוחד להנפת הדגל בראש התורן הרשמי - אך אף אישור שכזה לא ניתן, על פי הדיווח. כמה שגרירויות אמריקניות ברחבי העולם אמנם הציגו את הדגל בדרכים אחרות.

הסירוב לעשות זאת בשגרירות ארצות הברית בברלין מפתיע במיוחד, שכן השגריר האמריקני בגרמניה, ריצ'רד גרנל, מוביל קמפיין דיפלומטי מטעם הממשל לביטול האיסור על הומוסקסואליות, הקיים עדיין בכ-70 מדינות ברחבי העולם. גרנל הוא ההומו המוצהר הבכיר ביותר בממשל טראמפ. מזכירות המדינה לא הגיבה לדיווח.

לקריאה נוספת בנושא:
כדי לרצות את טראמפ: מקסיקו שולחת אלפי חיילים לגבול עם גואטמלה
המלכה וטראמפ בטקס לציון 75 שנה לנורמנדי: "למען החירות"
הפנטגון לבית הלבן: הפסיקו להכניס פוליטיקה לצבא

דונלד טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, אוקטובר 2016. GettyImages
טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, 2017/GettyImages

בסוף החודש שעבר כתב הנשיא טראמפ בחשבון הטוויטר שלו לקראת חושד הגאווה כי "כפי שאנו חוגגים את חודש הגאווה של קהילת הלהט"ב, ומכירים בתרומות היוצאות מן הכלל של אנשי הקהילה הגאה לאומה שלנו, הבה נפגין כולנו ביחד סולידריות עם אנשי קהילת הלהט"ב החיים בעשרות מדינות ברחבי העולם בהן הם נענשים, נכלאים ואפילו מוצאים להורג על בסיס נטייתם המינית". טראמפ הוסיף, "הממשל שלי השיק קמפיין בינלאומי לתמיכה בהומוסקסואליות ואנו קוראים לכל מדינות העולם להצטרף אלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully