וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מידע מודיעיני: המשטרה ביטלה ברגע האחרון את "פסטיבל דוף"

מארגני פסטיבל הטראנס השיגו מראש את כל האישורים הנדרשים - אך ברגע האחרון הודיעה להם המשטרה כי האירוע אינו מאושר בגלל "מידע מודעיני" על מכירת סמים. העליון דחה את העתירה שהגישו נגד ההחלטה, ולא ברור מה יעלה בגורל רוכשי הכרטיסים. אלפים מחו בתל אביב

מסיבת טבע בלהבות הבשן. מערכת וואלה! NEWS
הפסטיבל מתקיים כבר 15 שנה ברציפות/מערכת וואלה! NEWS

4,000 איש כבר רכשו כרטיסים כדי להשתתף בפסטיבל DOOF, פסטיבל טראנס גדול שמתקיים כבר 15 שנה ברציפות, והיה אמור להתקיים מהיום ועד יום ראשון בחמת גדר. אלא ששלשום, ברגע האחרון ממש, החליטה המשטרה לא לאשר את האירוע בשל מידע מודיעיני לפיו יימכרו בו סמים בהיקף משמעותי. בית המשפט העליון דחה היום (שישי) את בקשת המארגנים לצו שיעכב את החלטת המשטרה, בכך בפועל חרץ את גורלו של הפסטיבל. טרם התברר מה יעלה בגורל כל מי שרכשו כרטיסים במכירה מוקדמת. בעקבות הביטול, אלפי בני אדם מחו היום בתל אביב.

לזכותם של המארגנים ניתן לציין כי הם ניסו לדאוג כמה שיותר זמן מראש לכל התנאים והאישורים הנדרשים - משאטלים לאירוע, דרך פקודת מבצע של מד"א ואפילו עד "גיזום בטיחותי" של העצים במתחם. הם אף דאגו לשכור 60 שומרים בשכר, בעלות של כ-400 אלף שקלים, כדי שישמרו על הסדר באירוע.

הבקשה לאישור המשטרה לפסטיבל הוגשה לפני יותר מחודשיים, אולם רק ביום שלישי השבוע הוזמנו המארגנים לשיחה אצל מפקד תחנת טבריה של משטרת ישראל, סנ"צ אלי סילוק. בשיחה נכחו גם בעלי תפקידים אחרים במשטרה, ובה נאמר למארגנים כי ישנו מידע מודיעיני המצביע על כך שבמסיבה יתבצע סחר בסמים בהיקף משמעותי. בשל כך הוחלט, ביום שלישי בערב, לא לאשר את קיום האירוע.

עוד בנושא:
בית המשפט העליון ביטל מסיבת טבע בדרום: "חשש לסחר בסמים"
"מתה בגלל כסף": עימות אלים בביהמ"ש בדיון על מות החיילת במסיבה
"השמועה על האסון עברה מפה לאוזן": שני גברים מתו במסיבת טבע

עמוד האירוע של פסטיבל דוף, שבוטל. צילום מסך
המארגנים ניסו לדאוג כמה שיותר זמן מראש לכל האישורים. פוסט מעמוד הפייסבוק של הפסטיבל/צילום מסך

המארגנים - יובל אבנשטיין ושחר צירקין - הגישו עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד המשטרה והמועצה האזורית עמק הירדן. בדיון שנערך אתמול בעתירה הודיעו המשיבים לשופטת אילונה אריאלי כי הם מוכנים לקיים את הפסטיבל תחת כל תנאי שתציב המשטרה. "יש לי הצעה לפתרון", אמר אבנשטיין. "תאפשרו לנו תחת התנאים שלכם לפתוח את האירוע. נעבוד שכם אל שכם... אם אכן יתממשו החששות שלכם נסגור את הפסטיבל". אלא שהמשטרה לא הסכימה, ולאחר דיון במעמד צד אחד - כדי לא לחשוף את המארגנים לחומר המודיעיני, אלא רק את בית המשפט - קיבלה השופטת אריאלי את עמדתם.

אבנשטיין וצירקין ערערו על ההחלטה לבית המשפט העליון, והיום בבוקר התקיים דיון. השופט יצחק עמית ציין שהמארגנים דאגו "לאישורים של כל הגורמים המוסמכים האפשריים שניתן ולא ניתן להעלות על הדעת", וכן שב-15 השנים שבהם מתקיים הפסטיבל הוא עבר בשלום, בעוד במסיבות דומות שאורגנו על ידי אנשים אחרים נפטרו ונפגעו מבלים משימוש בסמים. אלא שבסופו של דבר, גם עמית עיין בחומר המודיעיני המשטרתי, ודחה את בקשת המארגנים.

"בצער רב וביגון אנחנו מודיעים על ביטולו של פסטיבל הדוף ותקיעת היתד האחרונה בסצנת הטראנס ובחופש של כולנו", כתבו המארגנים בדף הפייסבוק של הפסטיבל. "אנחנו מנסים לאסוף את השברים ומעכלים את הבשורות, נעדכן בקרוב".

(עדכון ראשון: 17:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully