וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתה בגלל כסף": עימות אלים בביהמ"ש בדיון על מות החיילת במסיבה

14.1.2019 / 14:52

שלושת הנאשמים במעורבות במות החיילת טוהר דוד במסיבה לפני כשנה וחצי הובאו להקראת כתב האישום נגדם. מחוץ לאולם התקוטטו בני המשפחה עם קרובי הנאשמים. הוריה ודודה של דוד עוכבו לחקירה ושוחררו לביתם, אישה הרה פונתה לבית החולים

"הפקירו אותה כמו כלב": בני משפחתה של החיילת טוהר דוד התעמתו עם שלושת הנאשמים בהריגתה במסיבת טבע/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוקרא היום (שני) כתב האישום נגד שלושה נאשמים בגין הריגתה של טוהר דוד במסיבת טבע בדרום בחודש אוגוסט 2017. מחוץ לאולם בית המשפט פרצה קטטה בין משפחתה של דוד לבין הנאשמים ומשפחותיהם. הוריה ודודה של דוד עוכבו לחקירה על ידי שוטרים ושוחררו לביתם. אישה הרה שנפגעה בקטטה פונתה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבעיר.

עו"ד בועז קניג, שמייצג את משפחת דוד, מסר בתגובה כי: "בעקבות המהומה שהתפתחה בבית המשפט וכנדרש על פי חוק, חלק מהמעורבים הוזמנו לחקירה, מסרו את גירסתם ובסיומה שוחררו לדרכם".

בכתב האישום נכתב כי המארגנים סירבו לפנות את דוד, שהייתה במצב קשה, או להזמין אמבולנס, זאת מאחר שחששו מההפסד הכספי הכרוך בסגירת המסיבה בידי המשטרה וכוחות ההצלה. בעקבות זאת, שכבה הצעירה במשך ארבע שעות וחצי בחלקו האחורי של טנדר, ללא טיפול רפואי.

עוד בנושא:
"רקדו בזמן שגססה": אביה של טוהר דורש שהאחראים ישלמו את המחיר
מות החיילת במסיבה בדרום: המארגנים חששו להפסיד כסף - ולא פינו לבית החולים

עימות במהלך דיון בנושא העלמותה של טוהר דוד בבית משפט מחוזי באר שבע. צילום מסך
העימות בבית המשפט, היום/צילום מסך

שניים מהנאשמים ארגנו את המסיבה אך לא שכרו שירותי אמבולנס או צוות רפואי שיעמוד בכוננות ויגיש עזרה רפואית. השניים לא קיבלו רישיון לקיום המסיבה מטעם המועצה. הנאשם השלישי עבד במסיבה כמוכר כרטיסים. בימים לאחר האירוע נעצרו שלושת החשודים - בן 32 מאשלים, בן 38 מבת ים ובן 34 מערד. מהחקירה עולה בנוסף כי דוד, חיילת תושבת אזור המרכז, הגיעה למסיבה הבלתי חוקית ליד להבים עם חבר. במהלך המסיבה, נחבלה דוד בראשה והתמוטטה. היא לא חשה בטוב ושלושת המארגנים, אחד מהם סטודנט לרפואה, ידעו על המצב אך לא פינו אותה לבית החולים.

"אני מקווה מאוד שהפרקליטות תעשה עבודה טובה ויתנו את העונש המרבי", אמר הבוקר שמואל טרבלוס, סבה של טוהר דוד. "הם צריכים לקבל מינימום עשר שנים, הנכדה שלי לא לקחה סמים. הם שיחקו על הדם שלה ולא לקחו אותה בזמן. הם אוהבים כסף, בשביל הכסף הנכדה שלי מתה. הם לקחו אותה, החזירו ושיחקו בה כמו כדור. לוקח אותה פחדן נמושה, במקום לקחת אותה לבית חולים. אני אצליח להסתכל להם בעיניים ועוד הרבה זמן".

עוד באותו נושא

"היא לא ידעה לאן היא הולכת": טוהר דוד מתה במסיבה - ומשפחתה זועמת

לכתבה המלאה
דיון ראשון בהליך הפלילי נגד מארגני "מסיבת הטבע" בה מצאה את מותה הטראגי טוהר דוד, מחוזי ב"ש 14 בינואר 2019. רוני כנפו
הוריה של טוהר דוד בבית המשפט, היום/רוני כנפו
טוהר דוד שמתה במסיבת טבע 9 באוגוסט 2017. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
טוהר דוד/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עורך הדין משה יוחאי המייצג את החשודים מסר בתגובה כי "העובדה כי מי שסיפק את הסמים יצא בשכרו ולא הוגש כגדו כתב אישום, וכי במי שעזר למנוחה ופינה אותה לבית החולים הוגש כתב אישום על עבירת הריגה כאחרון העבריינים אינה מובנת ואי הצדק זועק לשמים במשך כל שנותי כסנגור לא נתקלתי בכתב אישום הלוקה בחוסר צדק שכזה".

עורך הדין רועי אטיאס, המייצג את הנאשם שלומי פרשל, אמר כי "מדובר במקרה מצער וקשה, ואולם, בשום אופן לא ניתן לייחס לנאשמים עבירה של הריגה. המשפט מתנהל בבית המשפט, ושם, יש צורך בהתקיימותם של תנאים משפטיים מכבידים על מנת להרשיע בעבירה של הריגה. הנאשם אותו אנו מייצגים, שלומי פרשל, לא היה מודע כלל למצבה של המנוחה ולא ידע באם אכן נמנע ממנה טיפול רפואי בשלב כלשהו של האירועים".

(עדכון ראשון: 10:30)

עורך הדין משה יוחאי סנגורו של המואשם בהריגת הנערה טוהר דוד במסיבת הטבע. רוני כנפו
עו"ד משה יוחאי/רוני כנפו
עו"ד רועי אטיאס. באדיבות המצולמים
עו"ד רועי אטיאס/באדיבות המצולמים
עו"ד בועז קניג. יחצ, ניר בן טובים
עו"ד בועז קניג המייצג את המשפחה/ניר בן טובים, יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully