וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות החיילת במסיבה בדרום: המארגנים חששו להפסיד כסף - ולא פינו לבית החולים

מחקירת האירוע שהתרחש לפני שנה עולה כי שלושה מהמארגנים סירבו לפנות את טוהר דוד, בת 20 מהמרכז, לקבלת טיפול מחשש לסגירת המסיבה שתגרור הפסד כספי. היא הושכבה בטנדר למשך ארבע שעות וחצי כשמצבה קשה - ולבסוף מתה בבית החולים. הוריה: "אסון שניתן היה למנוע"

עריכת וידאו:ניר חן

שלושה ממארגני מסיבת הטבע בדרום שבה מתה הצעירה טוהר דוד בת ה-20 בשנה שעברה ככל הנראה יואשמו בהריגתה. מחקירת האירוע שהסתיימה לאחר שנה עולה כי המארגנים סירבו לפנות את דוד, שהייתה במצב קשה, או להזמין אמבולנס, זאת מאחר שחששו מההפסד הכספי הכרוך בסגירת המסיבה בידי המשטרה וכוחות ההצלה. בעקבות זאת, שכבה הצעירה במשך ארבע שעות וחצי בחלקו האחורי של טנדר, ללא טיפול רפואי. הפרקליטות טרם החליטה על סעיפי כתב האישום אך לסנגורי המארגנים נאמר כי הם יועמדו לדין בגין הריגה.

בימים לאחר האירוע נעצרו שלושת החשודים - בן 32 מאשלים, בן 38 מבת ים ובן 34 מערד. מהחקירה עולה בנוסף כי דוד, חיילת תושבת אזור המרכז, הגיעה למסיבה הבלתי חוקית ליד להבים עם חבר. במהלך המסיבה, נחבלה דוד בראשה והתמוטטה. היא לא חשה בטוב ושלושת המארגנים, אחד מהם סטודנט לרפואה, ידעו על המצב אך לא פינו אותה לבית החולים.

מעט לאחר שנפגעה, החליט הסטודנט לרפואה לפנות את דוד לקבלת טיפול רפואי ואף הסיע אותה לכביש על מנת לחבור לאמבולנס. בעת המעשה, המארגנים התחרטו והחזירו את הצעירה למסיבה, זאת מאחר שחששו שהמשטרה תגיע, תסגור את האירוע ובכך ייגרם להם נזק כספי. רק בבוקר, לאחר שעות שבהן מצבה הידרדר, החליטו המארגנים לפנותה.

עוד בנושא
צעירה בת 20 אושפזה במצב אנוש אחרי שהשתתפה במסיבת טבע בדרום
מארגן מסיבת הטבע שבה מתה חיילת חשוד בהריגתה: "הטיפול הרפואי עוכב"
מתה החיילת בת ה-20 שנפגעה אנוש במסיבת טבע: "קרסה ממכת חום"

טוהר דוד שמתה במסיבת טבע 9 באוגוסט 2017. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
מותה נקבע בבית החולים אחרי יומיים כתוצאה ממכת חום. דוד/צילום מסך, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בחומר החקירה תואר כי דוד הוחזרה למסיבה במצב קשה והושכבה בטנדר. רק לאחר שעות, הוזמן אמבולנס למקום, ולאחר יומיים שבהם טופלה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, נקבע מותה. מתוך כ-250 מבלים במסיבה, חלק ידעו על מצבה של דוד וכ-40 מהנוכחים נחקרו. בנוסף, במסיבה נמכרו סמים ולפני עשרה חודשים הוגש כתב אישום נגד אחד המבלים במסיבה בחשד לסחר בסמים.

משפחתה של טוהר דוד מסרה בתגובה לפרטים שפורסמו הבוקר מהחקירה כי "הודעת המשטרה מאששת ומאמתת את טענותינו מהרגע הראשון, מדובר באירוע טרגי, שלא היה צריך להתרחש, שניתן היה למנוע אותו. ארגון חובבני של מסיבת טבע ללא היתרים וללא היערכות נכונה, זה פשוט אסון שניתן היה למנוע אותו. ילדה קיפחה חיים, ללא שום סיבה והצדקה, זה לא היה צריך לקרות ומישהו יצטרך לתת על כך את הדין". ההודעה נמסרה מפי עו"ד אפי נווה, המייצג את המשפחה.

עורכי הדין שלום פיניה ואייל הדר המייצגים את אחד החשודים מסרו כי "החשוד שאנו מייצגים, שהינו אדם משכיל ונורמטיבי, שימש ככרטיסן בשכר במהלך הארוע. ככזה לא הייתה לחשוד לא סמכות ולא אחריות בכל הנוגע לתשתית הלוגיסטית בכלל ולהיבטי רפואה ופינוי בפרט. בנסיבות העניין תמוהה בענייניו כוונת הפרקליטות להגיש כנגדו כתב אישום, ככל שיוגש ילובנו הדברים בפני בית המשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הארכת מעצר של מפעילי מסיבת הטבע בנגב, שלום, באר שבע. בני בן סימון
המארגנים בהארכת מעצרם בבית המשפט בבאר שבע, בשנה שעברה/בני בן סימון

הדיווח הראשוני על מצבה של דוד התקבל באוגוסט בשנה שעברה, אז היא פונתה מצומת גורל שבנגב. למקום הגיעו כוחות משטרה שאיתרו את מסיבת הטבע שנערכה בסמוך. השוטרים הפסיקו את המסיבה ועצרו במקום ארבעה בני אדם בחשד לאספקת סמים ולארגון המסיבה, ועם התפתחות החקירה נעצרו גם שלושת המארגנים.

דוד מתה בבית החולים לאחר שסבלה ממכת חום קשה שהובילה לקריסה של מערכות גופה. מבית החולים נמסר כי בדמה לא נמצאה עדות לשימוש בסמים או באלכוהול, אך היא סבלה מנזק מוחי חמור ובלתי הפיך כתוצאה ממכת החום וההחייאה הממושכת שעברה. אחד החשדות שנבדקו היה כי לצעירה ניתן "הסם הנעלם" שעקבותיו בדם נעלמים אחרי כמה שעות מצריכתו.



(עדכון ראשון: 8:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסיבה באזור צומת גורל, בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מסיבת טבע בדרום שבסמוך לה נמצאה צעירה בת 25 במצב אנוש. 5 באוגוסט 2017. דוברות משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
האזור שבו התקיימה המסיבה, בשנה שעברה/חטיבת דובר המשטרה, דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully