וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים צמאים לדברים אמיתיים": המפגש המצולם האחרון של ריבלין

7.6.2019 / 14:00

לרגל חילופי הרמטכ"לים בחודש ינואר הזמינו הנשיא ורעייתו למעונם בירושלים את איזנקוט, כוכבי ונשותיהם. בצה"ל פרסמו את תיעוד הפגישה, שבה תועדה נחמה בפעם האחרונה לפני שהלכה לעולמה. בשיחה היא סיפרה על חיבתה לאמנות, על הפוסטים שכתבה ועל הסיוע לחיילים בודדים. צפו

במאי: יריב מוזר, עורך: אלכס חוסיד, צלם: שי סקיף

דובר צה"ל פרסם היום (שישי) תיעוד של המפגש המצולם האחרון של אשת הנשיא נחמה ריבלין, שהלכה לעולמה ביום שלישי האחרון. לרגל חילופי הרמטכ"ל, הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו הזמינו למפגש מסורתי במעונם את המפקד היוצא, רב-אלוף (במיל') גדי איזנקוט, ומחליפו רב-אלוף אביב כוכבי יחד עם בנות זוגם. "יש לכם יום מאוד עמוס. אז אני מקווה שתצליחו להירגע כאן אצלנו, ובואי ניתן חיבוק לכבוד הפגישה הראשונה", אמרה ליעל, רעיית הרמטכ"ל הנכנס כוכבי.

במפגש, שהתקיים ב-15 בינואר בסלון הבית, שוחחה נחמה עם נשות הרמטכ"לים. ריבלין סיפרה על הפוסטים שפרסמה ברשתות החברתיות והעידה כי "זה לא יאומן כמה אנשים צמאים לאמירות בגובה העיניים ולא לסיסמאות. לכל מיני דברים אמיתיים".

כמו כן היא דיברה על אהבתה לאמנות ועל המפגשים שקיימה יחד עם חנה איזנקוט עם החיילים הבודדים בצה"ל. עוד הוסיפה כי "בחור שפגשתי אותו במקרה בבית החולים, אשתו ילדה וגם הכלה שלי, אמר לי: 'את יודעת הייתי בצבא עם רן', רן זה הבן שלי. 'הייתי חייל בודד ושלחת לי חבילות'. אמרתי לו שאני לא ממש זוכרת את זה, אבל הוא אמר לי: 'נשארתי בארץ ונישאתי ויש לי ילדים ומשפחה'. זאת ארץ ישראל היפה וזה מה שחשוב באמת, שזה כור היתוך".

בצה"ל מסרו כי "צה"ל מוקיר וימשיך להוקיר את הגברת ריבלין. יהי זכרה ברוך".

לקריאה נוספת בנושא
נחמה ריבלין הובאה למנוחות בהר הרצל: "עכשיו חזרת הביתה"
נשיאות ללא התנשאות: נחמה ריבלין הייתה מהאהובות שבכול הגברות הראשונות
"ידעה לראות כל אחד": נחמה ריבלין לא נתנה לבית הנשיא לשנות את חייה

נשיא המדינה אירח במשכנו את הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גדי איזנקוט, ואת הרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף אביב כוכבי לארוחת צהרים יחד עם רעיותיהם, 15 בינואר 2019. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
המפגש המוצלם האחרון. בני הזוג ריבלין עם הזוגות איזנקוט וכוכבי/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בשנים האחרונות סבלה נחמה ממחלת פיברוזיס ריאתי, מחלת ריאות המקשה על ספיגת החמצן בדם. היא טופלה בבית החולים שערי צדק והמתינה תקופה ארוכה להשתלת ריאה. בגלל מחלה זו נאלצה להסתובב עם מחולל חמצן. לאחר מכן, עברה השתלת ריאה בבית החולים בילינסון, אולם מאז חלה החמרה במצבה ושלושה חודשים לאחר ההשתלה נקבע מותה.

בבוקר יום רביעי הוצב ארונה בתיאטרון ירושלים, על מנת לאפשר לציבור הרחב לחלוק לה כבוד אחרון. משם יצא מסע הלוויה להר הרצל, שם נקברה ריבלין. הנשיא נפרד מרעייתו בגרון חנוק. "נחמה אהובתי, אני מתקשה להאמין שאלו דברי פרידה", אמר בהלווייתה. "אני בטוח שעוד אחפש אותך בלילות ובימים גם. מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה וכל נהרות העולם לא ישטפוה. נוחי בשלום על משכבך".

עוד באותו נושא

משפחת הצעיר שריאתו הושתלה בנחמה ריבלין הגיעה לשבעה בבית הנשיא

לכתבה המלאה
נשיא המדינה אירח במשכנו את הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גדי איזנקוט, ואת הרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף אביב כוכבי לארוחת צהרים יחד עם רעיותיהם, 15 בינואר 2019. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
סיפרה על אהבתה לאמנות, ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully