וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתכנן חיסולו של המרגל שבתאי קלמנוביץ' נעצר במוסקבה

דיווח מעיד על התפתחות בחקירת מותו של קלמנוביץ', עשור לאחר שנורה למוות במכוניתו ברוסיה. אחד החוקרים מסר כי "מתכנן הפשע זוהה וכעת נמצא במעצר". איש העסקים היהודי ריצה חמש שנות מאסר בישראל באשמת ריגול עבור הקג"ב

איש העסקים שבתאי קלמנוביץ'. Mindaugas Kulbis, AP
התפתחות בחקירת מותו. קלמנוביץ'/AP, Mindaugas Kulbis

חשוד שתכנן את חיסולו של איש העסקים שבתאי קלמנוביץ' במוסקבה לפני עשור נעצר - כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות הרוסית "TASS". על פי הדיווח, אתמול נעצרו שני חשודים נוספים ומעצרו של אחד מהם הוארך בשלושה ימים. אחד החוקרים אמר כי "מתכנן הפשע זוהה וכעת נמצא במעצר".

קלמנוביץ', שריגל בישראל לטובת ברית המועצות והקג"ב, נורה למוות ברכב בו נסע במרכז עיר הבירה ב-2 בנובמבר 2009. מאז מותו נותר תעלומה.

עוד בעולם
פנדות לחיזוק היחסים: המתנה של נשיא סין ל"חברו הטוב ביותר" פוטין
חקירת תקיפת המכליות במפרץ: הממצאים יוצגו היום למועצת הביטחון של האו"ם
בצרפת מציינים 75 שנה לפלישה לנורמנדי: "רגע מכריע נגד הברבריות הנאצית"

הלויית שבתאי קלמנוביץ', שבתאי קלמנוביץ נובמבר 2009. אורי לנץ
הלווייתו של קלמנוביץ', 2009/אורי לנץ

איש העסקים נולד ב-1947 בליטא להורים יהודים, שהוגדרו כמסורבי עלייה. בתמורה לקבלת אישורי הגירה הציע לו הקג"ב לשמש כסוכן. קלמנוביץ' נעתר להצעה ועלה עם משפחתו לישראל בשנת 1971. במהלך שנותיו בארץ עסק במגוון פעילויות פוליטיות ועסקיות והרוויח את הונו מעסקים שונים, עד שקרסו באמצע שנות ה-80'.

קלמנוביץ' נעצר בחו"ל באשמת פשעים כלכליים שונים, ובמקביל בשב"כ התקבל מידע על שיתוף הפעולה שלו עם ברית המועצות. בשנת 1987 הוא נעצר בישראל, והורשע על סמך הודאתו במגעים עם סוכן זר. המרגל נידון לתשע שנות מאסר, אולם שוחרר אחרי חמש שנים וחצי.

לאחר שחרורו שימש כספונסר של קבוצת הכדורסל ז'לגיריס קובנה ואליצור רמלה, וכן כנשיא קבוצת הנשים של ספרטק מוסקבה. בשנים האחרונות לחייו התגורר במוסקבה ונחשב לאיש עסקים אמיד. הוא נישא שלוש פעמים ומנישואים נולדו לו שתי בנות ושני בנים. קלמנוביץ' נקבר בבית הקברות סגולה בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully