וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנדות לחיזוק היחסים: המתנה של נשיא סין ל"חברו הטוב ביותר" פוטין

6.6.2019 / 13:53

שי מבקר ברוסיה כחלק מביקור מדיני שנועד להעמיק את שיתוף הפעולה בין המעצמות, שיחסיהן עם ארה"ב נמצאים בשפל. כמחווה של ידידות, השאילה בייג'ינג שתי פנדות לגן החיות במוסקבה. "בשש השנים האחרונות נפגשו 30 פעמים", אמר נשיא סין. פוטין: "הפנדות גורמות לנו לחייך"

צילום: רויטרס

נשיא סין שי ג'ינפינג הציג אתמול (רביעי) שתי פנדות בגן החיות במוסקבה בטקס משותף עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שתיאר את המחווה כסימן להעמקת שיתוף הפעולה ואמון בין שתי המעצמות. שי הציג את הפנדות - רו יי ודינג דינג - אחרי שיחות שקיים עם פוטין, שאותו כינה "חברו הטוב ביותר", עם תחילת ביקור בן שלושה ימים ברוסיה. נשיא סין ישתתף בפסגת הדגל הכלכלית של רוסיה בסנט פטרסבורג בסוף השבוע.

הפנדות, שנראו לועסות במבוק בזמן ששני הנשיאים הגיעו, יחיו במתחם מיוחד שנבנה עבורן. בייג'ינג השאילה אותן למוסקבה למשך 15 במסגרת פרויקט מחקרי משותף. הפנדות כבר ניתנו לרוסיה בסוף אפריל, אחרי ביקור של פוטין בבייג'ינג, אבל הן נחשפו בפני הציבור רק אתמול.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג צופים בפנדות בגן החיות במוסקבה, 5 ביוני 2019. AP
הגיעו בזמן הארוחה. פוטין ושי צופים בפנדות לועסות במבוק/AP

שי הגיע לרוסיה בזמן שיחסיה של מוסקבה עם המערב נמצאים בשפל הגדול ביותר מאז תום המלחמה הקרה, במקביל מלחמת הסחר של בייג'ינג עם וושינגטון. שתי המעצמות נחושות להראות שהן מחזקות ביניהן את היחסים, ושני המנהיגים הבטיחו להעמיק את שיתוף הפעולה, בזמן שאנשי עסקים רוסים וסינים חתמו על שורה של הסכמים.

"בשש השנים האחרונות נפגשו כמעט 30 פעמים", אמר נשיא סין, שדבריו פורסמו באתר של הקרמלין. "פוטין הוא החבר הטוב ביותר שלי ועמית טוב". לצדו של שי, הודה פוטין לסין על כך שהפקידה בידי רוסיה את הפנדות. "זאת מחווה מיוחדת של כבוד ושל אמון ברוסיה. כשאנחנו מדברים על פנדות, תמיד יש לנו חיוך על הפנים שלנו. אנחנו מקבלים את המתנה הזאת עם כבוד והוקרה רבים", אמר פוטין. "החיות האלו הן סמל לאומי של סין, ואנחנו מאוד מעריכים את מחוות הידידות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully