וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בשמי הים התיכון: רוסיה הסיטה מטוס ריגול אמריקני ממסלולו

הצי השישי של ארצות הברית הודיע כי מטוס רוסי הסיט ממסלולו מטוס ריגול מסוג פוסידון שטס במרחב האווירי הבינלאומי מעל הים התיכון - שלוש פעמים. בארה"ב אמרו כי באחת הפעמים המטוס "העמיד את הטייסים ואת הצוות בסכנה" וקראו לרוסיה להימנע מפעילויות בלתי אחראיות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רוסיה הסיטה ממסלולו מטוס ריגול אמריקני בשמי הים התיכון שלוש פעמים בתוך שלוש שעות בלבד - כך הודיע היום (רביעי) הצי השישי של ארצות הברית. עוד נמסר כי מדובר היה בפעילות "בלתי אחראית" מצדה של רוסיה: "מצפים מהם להתנהל על פי הסטנדרטים הבינלאומיים כדי להבטיח את הבטיחות ולמנוע תקריות כאלה".

בצבא האמריקני הודיעו כי "מטוס אמריקני מסוג 'פוסידון' P-8A שטס במרחב האווירי הבינלאומי מעל הים התיכון יורט על ידי מטוס SU-35 שלוש פעמים במשך זמן של 175 דקות". היירוט השני מבין השלוש "נקבע כלא בטוח" מאחר שהמטוס הרוסי "ביצע טיסה במהירות גבוהה ישירות מול מטוס המשימה באופן שהעמיד את הטייסים והצוות שלנו בסכנה".

בצבא האמריקני הבהירו כי המטוס שיורט שמר על הסטנדרטים הבינלאומיים ו"לא התגרה בפעילותה של רוסיה". בהודעתם הוסיפו כי "פעילויות בלתי בטוחות מגבירות את הסיכון לחישוב מוטעה או להתנגשויות באוויר".

בחודש שעבר מטוסי F-22 אמריקניים שהיו בסיור שגרתי מעל חופי אלסקה יירטו כוח אווירי רוסי שחדר לשטח ההגנה האווירית של ארצות הברית. הכוח הרוסי כלל שני מפציצים בלתי חמושים, ושני מטוסי סוחוי Su-35, שהתלוו למפציצים לראשונה. המטוסים נותרו בשטח בינלאומי, אך התקרבו לגבולה המערבי של המדינה, כ-80 קילומטרים סמוך לעיר צ'ריוט.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות: "ארה"ב תבקש מרוסיה לפעול נגד השפעת איראן באזור"
רוסיה: טענות טראמפ על עזיבת כוחותינו את ונצואלה אינן נכונות
המודיעין האמריקני: רוסיה עורכת ניסויים גרעיניים בחשאי

מטוס פוסידון באוויר, 05 ביוני 2019. AP
מטוס פוסידון אמריקני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully