וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: טענות טראמפ על עזיבת כוחותינו את ונצואלה אינן נכונות

4.6.2019 / 14:59

בקרמלין דחו את דבריו של נשיא ארה"ב, שאמר כי מוסקבה עדכנה את וושינגטון על כך שרוב אנשיה הוחזרו מהמדינה מוכת המשבר. "לא דנו בנושא", אמר דוברו של פוטין. גם בחברת

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רוסיה דחתה היום (שלישי) את טענותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החזרת חלק ניכר מכוחותיה מוונצואלה. הקרמלין הדגיש כי הוא לא עדכן את טראמפ בנוגע לפעילות אנשי הצבא במדינה הדרום אמריקנית, שלפיו ממשיכים לספק סיוע צבאי למשטרו של ניקולס מדורו.

אתמול טען טראמפ כי רוסיה אמרה לארצות הברית כי היא החזירה את "רוב אנשיה" מוונצואלה מוכת המשבר הכלכלי והפוליטי, אך דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר היום לכתבים במוסקבה כי הצדדים לא דנו בנושא. פסקוב אמר כי ייתכן שהוא התבסס על דיווחים בכלי תקשורת שונים, שאותם כבר הכחישה רוסיה, או על מקורות אחרים. לדבריו, הכוחות שנמצאים בוונצואלה ממלאים את תנאי ההסכמים הצבאיים בין מוסקבה לקראקס וכי הכול פועל לפי התכנית. "אני לא יודע תגובה למה זה, עדיף לבדוק בצד האמריקני".

חיילים מצבא ונצואלה שומרים על מטוס של חיל האוויר של רוסיה בנמל תעופה בפאתי קראקס, 29 במרץ 2019. רויטרס
חיילים מצבא ונצואלה לצד מטוס רוסי בנמל בקראקס, מרץ/רויטרס

דבריו של טראמפ גרמו לעניין רב, מפני שאילו הם נכונים, מדובר במכה קשה עבור מדורו הזקוק לעזרת רוסיה מול האופוזיציה בראשות חואן גוואידו הנתמכת על ידי ארצות הברית. הציוץ של הנשיא הגיע אחרי דיווח של וול סטריט ג'ורנל ביום ראשון, שלפיו חברת הביטחון הממשלתית הרוסית "רוסטק" צמצמה את מספר אנשיה במדינה לכמה עשרות.

החברה אמרה כי הדיווח, שהתבסס על גורם המקורב למשרד ההגנה במוסקבה, כולל הפרזה במספר אנשיה במדינה "בכמה עשרות מונים". החברה אמרה כי היקף הצוות הקבוע נותר ללא שינוי במשך שנים, וכי צוותים טכניים מגיעים לוונצואלה וחוזרים ממנה על בסיס שגרתי כדי לתקן ולתפעל ציוד צבאי. ברוסטק אמרו כי מומחים טכניים סיימו לאחרונה לספק שירותים טכניים לכמה כלי טיס וכי הם נותרו מחויבים להעמקת שיתוף הפעולה עם ונצואלה ולכיבוד ההסכמים עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully