וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: השרים המוסלמים התפטרו בטענה שהיו קשורים למחבלים

4.6.2019 / 11:46

תשעה חברי ממשלה ועוד שני מושלים פרשו מתפקידם כדי לאפשר לרשויות לחקור את הטענות שהעלה נגדם נזיר בודהיסטי. "מוכנים לכל עונש, אבל לא צריך להעניש חפים מפשע", אמר על העלייה במספר התקריות נגד מוסלמים במדינה מאז הפיגועים לפני חודשיים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

11 פוליטיקאים מוסלמים פרשו אתמול (שני) מממשלת סרי לנקה על רקע מתקפת הפיגועים בחג הפסחא. הם אמרו שהם רוצים לאפשר לממשלה לחקור את הטענות שלחלקם היו קשרים למחבלים שביצעו את הפיגועים באפריל, שבהם נהרגו יותר מ-250 איש בפיצוץ כנסיות ובתי מלון.

תשעה שרים ושני מושלים פרשו מתפקידיהם ימים אחרי שנזיר בודהיסטי פתח בצום בדרישה לסילוקם של שלושה מנהיגים פוליטיים שאותם האשים בקשרים לארגון הטרור המקומי שהיה מעורב במתקפה הקשה. עם זאת, התפטרותם לא תשפיע על יציבות הממשלה מפני שהם הבטיחו להמשיך לתמוך בה מספסלי הפרלמנט.

לקריאה נוספת בנושא:
משטרת סרי לנקה לתושבים: מסרו לנו חרבות וסכינים שברשותכם
מנהיג דאעש בסרטון ראשון מאז 2014: "הפיגועים בסרי לנקה - נקמה על סוריה"
איבדה שישה מבני משפחתה בפיגוע בסרי לנקה: "לא נשאר לי כלום"

שרים מוסלמים מכריזים על התפטרותם מממשלת סרי לנקה, 3 ביוני 2019. רויטרס
השרים המוסלמים מכריזים על התפטרותם, אתמול/רויטרס

ראוף חקים, חבר מפלגת הקונגרס המוסלמי, אמר כי הוא ויתר הפורשים ביקשו מהממשלה לחקור את הטענות ולאפשר להם לנקות את עצמם בזמן שקמפיין השנאה האנטי-מוסלמי במדינה צובר תאוצה. המיעוט המוסלמי במדינת האי שבאוקיינוס ההודי מונה כ-10% מהאוכלוסייה, אך מאז הפיגועים ב-21 באפריל הוצתו בתים וחנויות של מוסלמים. בנוסף לכך, מוסלמים הותקפו במקומות ציבוריים וזוכים לביטויי שטנה.

"אם מישהו מאיתנו יימצא אשם, אנחנו מוכנים לקבל כל עונש שלא יהיה, אבל לא צריך להעניש חפים מפשע", אמר חקים. הוא ציין כי הקהילה המוסלמית משתפת פעולה עם רשויות אכיפת החוק מאז הפיגועים, שאותם ביצע ארגון שנשבע אמונים ל"מדינה האסלאמית" (דאעש). לדבריו, מוסלמים רבים נעצרו לשווא והוא קרא לממשלה לסיים את חקירתה במהירות.

אחרי ההתפטרות של השרים, הנזיר את'ורליאה רת'אנה הפסיק את הצום שלו, שזכה לתמיכת תושבים מקומיים בכמה ערים. אלו סגרו בתי עסק והשביתו את שירותי האוטובוסים.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully