וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת סרי לנקה לתושבים: מסרו לנו חרבות וסכינים שברשותכם

הרשויות הקצו יומיים להעברת כלי נשק חדים ומדי צבא ומשטרה לידיהן, עם המשך חקירת הפיגועים הקטלניים. הנשיא אמר כי בין 25 ל-30 חשודים טרם נתפסו. "אמגר את הטרור לפני הבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הרשויות בסרי לנקה קוראות לציבור למסור לידיהן סכינים גדולות וחרבות, בעקבות המצב הביטחוני המתוח מאז מתקפת חג הפסחא לפני שבועיים. המשטרה אמרה כי סכינים ביתיות אינן נכללות במבצע, שיימשך יומיים. מאז הפיגועים בכנסיות ובמלונות, שבהם נהרגו יותר מ-250 בני אדם, בהם עשרות תיירים זרים, מאות כלי נשק נתפסו על ידי כוחות הביטחון.

בנוסף לכלי הנשק, דובר המשטרה רוואן גונסקרה קרא לתושבים שיש בידיהם מדי משטרה או צבא למסור אותם לתחנת המשטרה הקרובה ביותר אליהם עד סוף היום. הוא לא אמר אם המשטרה תעניק חנינה למי שיעשה זאת.

בינתיים, חקירת המתקפה, שעליה קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית", נמשכת. הנשיא מייטריפלה סיריסנה אמר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי בין 25 ל-30 חשודים במעורבות בפיגועים עדיין חופשיים. "זיהינו את כל החברים הפעילים בארגון ועכשיו נותר לעצור אותם", אמר. עשרות חשודים כבר נעצרו בימים שחלפו מאז הפיגועים.

לקריאה נוספת על הפיגועים
איבדה שישה מבני משפחתה בפיגוע בסרי לנקה: "לא נשאר לי כלום"
סרי לנקה תאסור לבישת בורקה אחרי הפיגועים: "סכנה לביטחון"

חייל שומר על כנסיית סנט סבסטיאן, נגומבו, סרי לנקה, שהותקפה בפיגועים, 1 במאי 2019. רויטרס
נזירים חולפים על פני חייל מחוץ לכנסיית סנט סבסטיאן בנגומבו, בשבוע שעבר/רויטרס

סיריסנה הוסיף כי לא ידוע אם מדובר במחבלים מתאבדים. לדבריו, הוא מאמין לקבלת האחריות של דאעש על המתקפה, הקטלנית ביותר שחוותה מדינת האי שבאוקיינוס ההודי מאז תום מלחמת האזרחים לפני עשור. הרשויות הטילו את האחריות על שרשרת הפיצוצים על שני ארגונים קיצוניים, שלא היו מוכרים עד אז - ג'מיעאת תווחיד וג'מיעאת מילת'ו איברהים. הן חושדות שיש להן לארגוני טרור בינלאומיים, כמו דאעש.

עוד אמר הנשיא כי שירותי מודיעין משמונה מדינות שונות מסייעות לסרי לנקה עם החקירה. הממשלה ספגה ביקורת גדולה אחרי הפיגועים, כשנחשף שהיא קיבלה אזהרות מהודו על הכוונה להוציא לפועל את המתקפות, אך לא פעלה כדי לסכל אותן בשל מחלוקת פוליטיות פנימיות שמנעו את חלוקת המידע כנדרש. היא הטילה מצב חירום מאז, והגבילה גם לכמה ימים את הגישה לרשתות החברתיות.

סיריסנה אמר כי הוא מאמין שכוחות הביטחון "ימגרו את הטרור" וישיבו את היציבות לפני הבחירות לנשיאות, שאמורות להתקיים עד סוף השנה. "לא ניתן לדחות את הבחירות, ולכן אני אביא יציבות ואמגר את הטרור לפניהן", הבטיח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא סרי לנקה מייטריפלה סיריסנה בריאיון עם רויטרס, 4 במאי 2019. רויטרס
מחדל מודיעני אפשר את הפיגועים. הנשיא בריאיון לרויטרס, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully