וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה תאסור לבישת בורקה אחרי הפיגועים: "סכנה לביטחון"

מתוקף מצב החירום אחרי מתקפת הטרור, הורה הנשיא כי כל לבוש שמכסה את הפנים ויוגדר סכנה ביטחונית יוצא מחוץ לחוק. לפי לשכת ראש הממשלה, זה נעשה בהסכמת הקהילה המוסלמית, שמהווה מיעוט קטן במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי

נשיא סרי לנקה מייטריפלה סיריסנה הורה על איסור לבישת כיסויי פנים בהתאם למצב החירום שהכריז בעקבות הפיגועים בחג הפסחא - כך נמסר היום (ראשון) מלשכתו. האיסור, שלמעשה מוציא מחוץ לחוק פריטי לבוש כמו ניקאב ובורקה, ייכנס לתוקף החל ממחר. לפי הודעת לשכתו, ייאסרו כל כיסויי הפנים שעשויים להוות סכנה לביטחון הציבורי או הלאומי ולהקשות על זיהוי מי שלובש אותם.

רוב הנשים המוסלמיות בסרי לנקה לובשות סארי, בגדים מערביים או כיסויי ראש אחרים הדומים לחיג'אב, שאינם מכסים את הפנים. עם זאת, בשנים האחרונות נפוצו יותר ויותר כיסויי פנים מלאים במדינת האי שבאוקיינוס ההודי, שרוב אוכלוסייתה בודהיסטית.

לאחר הפיגועים בכנסיות ובמלונות בחג הפסחא, שבהם נהרגו לפחות 250 בני אדם, גברו הקריאות לאסור לבישת בורקה, על אף שהמחבלים המתאבדים היו גברים ללא כיסוי פנים. אלו שנקלטו על ידי מצלמות האבטחה, נראו לבושים בבגדים מערביים. עם זאת, המשטרה פרסמה תמונות של כמה נשים מבוקשות, כחלק חקירת המתקפה, שחשפה כשלים עצומים במערך המודיעין לאור העובדה שבקולומבו התקבלו אזהרות מפיגועים מידיים בחודשים האחרונים.

לקריאה נוספת:
המוסלמים בסרי לנקה חוששים מנקמה: "מתפללים למען השלום"
אחרי הפיגועים: 15 הרוגים, בהם 6 ילדים, בפשיטה על בית בסרי לנקה
סרי לנקה: מתכנן מתקפת הטרור היה אחד המחבלים המתאבדים

מאבטח מחוץ לכנסיה בקולומבו לאחר מתקפת הטרור בסרי לנקה, 25 באפריל 2019. רויטרס
אבטחה כבדה ברחבי המדינה. חייל שומר על כנסיה בקולומבו, בשבוע שעבר/רויטרס

משרדו של ראש ממשלת סרי לנקה אמר מוקדם יותר היום כי הוא ביקש משר המשפטים לגבש שורה של חוקים אחרי שהתייעץ עם הקהילה המוסלמית, משום שהארגון המרכזי שלה הביע תמיכה באיסור לבישת כיסויי פנים מלאים.

במהלך מלחמת האזרחים בין ממשלת סרי לנקה למורדים הטמילים, נאסר על חבישת קסדות שהסתירו את כל הפנים, על אף שפעילים עתרו נגד האיסור לבתי המשפט עם סיום המלחמה. הם אמרו כי הקסדות המלאות משפרות את ביטחותם של הנוסעים. לא ברור כיצד התקנות החדשות ישפיעו על חבישת קסדות, אולם ההצהרה של הנשיא לא הבחינה בין כיסויי הפנים השונים.

נשים מוסלמיות בבירת סרי לנקה, קולומבו, 18 בספטמבר 2018. רויטרס
נשים מוסלמיות בקולומבו, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully