וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגועים: 15 הרוגים, בהם 6 ילדים, בפשיטה על בית בסרי לנקה

27.4.2019 / 6:40

הצבא אמר כי במבצע שנערך בסמוך לעיר שבו התגורר מנהיג התא שביצע את המתקפה התפוצצו שלושה אנשים, שהרגו את הילדים ונשים. שלושה חמושים אחרים נהרגו בחילופי אש

תיעוד המחבל בסרי לנקה/עריכה: שניר דבוש

צבא של סרי לנקה אמר היום (שבת) כי 15 בני אדם, מתוכם שישה ילדים, נהרגו בבית במזרח המדינה בתום פשיטה במקום. הפשיטה התרחשה בסינטת'מרות'ו, ליד העיר שבו התגורר מנהיג התא שביצע את הפיגועים בחג הפסחא.

המשטרה אמרה כי שלושה אנשים פוצצו את עצמם, והרגו כך גם את הילדים ושלוש נשים. שלושה חשודים נוספים נהרגו בחילופי אש. בנוסף לכך, אזרח שנקלע לחילופי האש נהרג גם הוא, בזמן שאישה וילד אחרים נפצעו ופונו לבית חולים.

המשטרה אמרה כי היא פעלה בעיירה, שרוב אוכלוסייתה מוסלמית, אחרי שקיבלה מידע מודיעני. העיירה שוכנת בסמוך לבטיקלואה, אחד ממוקדי ההתקפה ביום ראשון. האזור לא רחוק ממקום מגוריו של זהראן האשים, אחד המחבלים המתאבדים שהרשויות מעריכות כי הוא תכנן את המתקפה.

בפשיטה אחרת בעיירה, נמצאו דגלים של דאעש, 150 מקלות של חומר נפץ, אלפי כדורים ומצלמה זעירה. לפי כלי תקשורת מקומיים, לפחות עשרה אנשים נעצרו ברחבי המדינה ביום שישי, מה שהעלה את מספר העצורים בחשד למעורבות במתקפה הקטלנית ביותר במדינה מאז תום מלחמת האזרחים לפני עשור ל-80.

לקריאה נוספת
אחים בדם: המשפחה העשירה שמאחורי הפיגועים בסרי לנקה
"לא בטוח לנסוע לשם": ענף התיירות של סרי לנקה בסכנה בשל הפיגועים

חוליית מחבלי דאעש שביצעו את הפיגוע בסרי לנקה, 23 אפריל 2019. צילום מסך
לפחות 80 איש נעצרו מאז הפיגועים. המחבלים בסרטון של דאעש/צילום מסך

מוקדם יותר היום, מחלקת המדינה של ארצות הברית ציינה כי אזרחים אמריקנים צריכים לשקול מחדש את ביקורם בסרי לנקה. זאת בשל איום הטרור במדינה שנגרם לאור סדרת הפיגועים ביום ראשון האחרון. "קבוצות טרור עדיין מתכננות תקיפות אפשריות בסרי לנקה", נמסר בהודעה מטעם המחלקה.

ביום חמישי האחרון, משרד הבריאות בסרי לנקה הודיע כי מניין ההרוגים במתקפת הטרור בבוקר חג הפסחא ירד ל-253, מתוכם 40 אזרחים זרים. זאת לאחר שאתמול פורסם כי מניין ההרוגים ל-359. במשרד הודו כי נעשתה ספירה כפולה של כמה מהגופות. גורם בכיר מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "יכול להיות שמדובר ב-250 או 260 הרוגים. אני לא יכול לומר במדויק. יש כל כך הרבה חלקי גופות וקשה לתת מספר מדויק".

עוד באותו נושא

סרי לנקה: מתכנן מתקפת הטרור היה אחד המחבלים המתאבדים

לכתבה המלאה
נזק בכנסיית סנט סבסטיאן הקתולית בנגמבו בעקבות פיצוץ , אפריל 2019. רויטרס
נזק בכנסיית סנט סבסטיאן הקתולית בנגמבו בעקבות הפיצוץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully