וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא בטוח לנסוע לשם": ענף התיירות של סרי לנקה בסכנה בשל הפיגועים

25.4.2019 / 22:27

מתקפת הטרור הקטלנית באי שבאוקיינוס ההודי הצליחה להסב נזק לענף התיירות, ששוקם בעשר השנים האחרונות מאז תום מלחמת האזרחים במדינה. העוצר בבירה קולומבו, הפחד והעצב שפקדו את היעד הטרופי הביאו לגל ביטולים גדול של נסיעות מסביב לעולם. "אנחנו לא נשארים כאן"

תיעוד המחבל בסרי לנקה/עריכה: שניר דבוש

כשבירת המדינה קולומבו נמצאת תחת עוצר לאחר סדרת הפיגועים שאירעה בשורה של כנסיות ומלונות יוקרה, וגבתה את חייהם של 253 איש, סרי לנקה שרויה בפחד, אימה, ועצב ותיירים שנהרו לאי שבאוקיינוס הדרומי עשויים לבטל את נסיעתם בהמוניהם.

ציוצים ותגובות שהתפרסמו ברשתות החברתיות, אתרי נסיעות ובאתרי חברות תעופה משקפים את החרדה בקרב הנופשים שתכננו לנסוע לאי, זאת בעוד שסוכני נסיעות ברחבי העולם דיווחו על גל של ביטולים והדגישו כי יוותרו על דמי הביטול לאור המצב.

"מה אתם מתכננים לעשות עם החופשה שהזמנתם בסרי לנקה?", שאלה ג'ודית' אן קליטון, שתכננה את נסיעתה למדינה, בפוסט שפרסמה ברשת החברתית. "כי זה ברור שלא בטוח לנסוע לשם".

לקריאה נוספת בנושא:
המחבלים מסרי לנקה: צמד אחים, אישה ובני משפחות אמידות
"איום קונקרטי גבוה": אזהרת מסע לישראלים הנוסעים לסרי לנקה
מרצח הצאר ועד חיזבאללה: ההיסטוריה המדממת של פיגועי ההתאבדות

הלוויית אחד ההרוגים במתקפת הטרור בסרי לנקה, 25 באפריל 2019. רויטרס
הלוויות ההרוגים בסרי לנקה, היום/רויטרס

סדרה של שישה פיצוצים בכנסיות ובבתי מלון בבוקר חג הפסחא, גרמה למותם של מאות בני אדם, בהם אזרחים זרים, וכן מאות פצועים. עד כה נעצרו לפחות 60 חשודים במעורבות במתקפת הטרור, עליה קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

בנמל התעופה בקולומבו פוגשים את כמויות התיירים שעוזבים את המדינה. "קיבלתי הרבה הודעות מהבית", אמר ג'יימס טרנר, מורה מבריטניה שהדריך סיור קריקט לתלמידי בית ספר בעיר. תיירים שנראו מגיעים למדינה הדגישו כי הם מתרחקים מהבירה קולומבו. "אנחנו לא נשארים בקולומבו, יוצאים משם ישר", סיפרה רות אדאמס, שהגיעה לחופשה עם שני ילדיה.

בין הגולשים ישנם שהצהירו כי לא יבטלו את נסיעתם. "אסור להיכנע לטרור, אנו צריכים לתמוך בסרי לנקה דווקא בשעתה הקשה. לא עלה בדעתי אפילו לבטל את הנסיעה", "כתב ג'ון קארמוץ' בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

עוד באותו נושא

ממשלת סרי לנקה: הפיגועים - נקמה על הטבח במסגדים בניו זילנד

לכתבה המלאה
חיילים מאבטחים את כנסיית סנט אנדרו, קולומבו, סרי לנקה, אחרי הפיגוע, 22 באפריל 2019. AP
"אנחנו נוסעים מכאן ישר". חייל מאבטח כנסיה בעוצר בקולומבו/AP
רק בשנה האחרונה דורגה סרי לנקה כיעד התיירותי הטוב ביותר לשנת 2019

בעשור האחרון מאז תום מלחמת האזרחים שנמשכה 26 שנה, בה הצליחו למגר את הארגון הבדלני "הנמרים הטמילים", סרי לנקה בנתה את דימויה כגן עדן טרופי. רק בשנה האחרונה היא דורגה באתר Lonely Planet כיעד התיירותי הטוב ביותר לשנת 2019 על ידי מטיילים עצמאיים. על פי נתוני הרשות לפיתוח התיירות בסרי לנקה, 2.3 מיליון מבקרים שנכנסו למדינה בשנה האחרונה מראים קפיצה של יותר מ-400% מכניסות המבקרים ב-2009.

תיירות בסרי לנקה היוותה כמעט 4.4 מיליארד דולר מהתוצר הלאומי הגולמי בשנת 2018, והיא נחשבת למקור ההכנסה השלישי בגודלו באי למטבע חוץ, לאחר העברות כספים פרטיות וייצוא טקסטיל.

מגדלור ליד חוף הים, סרי לנקה. ShutterStock
היעד התיירותי הטוב ביותר לשנת 2019. אחד מחופיה של סרי לנקה/ShutterStock

משרד החוץ האמריקני הזהיר את אזרחיו מפני סכנה כי "קבוצות טרוריסטיות" מתכננות פיגועים נוספים. המטרות יכולות לכלול מוקדי תיירות, תחנות תחבורה, מרכזי קניות, מלונות, מקומות תפילה ונמלי תעופה. מדינות נוספות, בהן בריטניה, יפן ואוסטרליה, פרסמו הודעת אזהרה דומה לתיירים המתכננים לבקר בסרי לנקה.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר לאזרחי המדינה: "שקלו את הצורך שלכם לנסוע והימנעו מכל האזורים שהושפעו מהמתקפות". JTB, סוכנות הנסיעות הגדולה ביותר ביפן, ויתרה על דמי הביטול, ושינתה את חבילות הנסיעות לתיירים שעוזבים את המדינה לפני 10 במאי כדי להימנע מערים מסוכנות כמו קולומבו.

נזקי הכנסייה הכבדים, בעקבות פיצוץ עז שפקד את נגומבו, סרי לנקה. רויטרס
קצב ההזמנות האט. נזקים בכנסיה שנפגעה בשורת הפיצוצים/רויטרס

שתי חברות תעופה גדולות בהודו השכנה, "אייר אינדיה" ו"אינדיגו", הודיעו כי ביטלו את דמי הביטול או השינוי לטיסות המתוכננות לפני 24 באפריל. מרבית התיירים בסרי לנקה בשנה האחרונה הם אזרחי הודו, שמספרם עמד על 425 אלף. במקביל, 266 אלף תיירים הגיעו מסין ו-254 אלף מבריטניה. שיא עונת התיירות במדינה חל בין דצמבר למרץ, בזמן שעונת המונסון מתרחשת בין מאי לספטמבר.

MakeMyTrip.com, אחת מאתרי הסוכנויות הגדול בהודו, מסר בהצהרה כי מוקדם מדי להעריך את גודל ההשפעה של שורת הפיגועים על תנועת התיירים לסרי לנקה. אך שיער כי ישנם מבקרים שיעדיפו לבקר בכל מקרה. ביטולים מידים לא נרשמו גם ב- yatra.com, אתר הזמנת טיולים נוסף. עם זאת, קצב ההזמנות האט.

התיירים הרבים מגיעים לסרי לנקה לצפות בנופים מופלאים ברחבי היערות והגנים הלאומיים, לצד גלישה בחופים החוליים, ביקור במטעי התה, במקדשים בודהיסטיים ובערים קולוניאליות. קמפיין התיירות האחרון של המדינה חגג את הקסם של האי תחת הסיסמה: "So Sri Lanka". אולם לאחר הזוועות שאירעו ביום ראשון, ייתכן כי חגיגות התיירות יהפכו לאבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully