וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות בסרי לנקה: מניין ההרוגים במתקפת הטרור ירד ל-253

25.4.2019 / 22:26

בכיר במשרד הסביר כי קיים קושי לנקוב במספר מדויק של הקורבנות בשורת הפיגועים בבוקר חג הפסחא, זאת לאחר שפורסם שמניין ההרוגים הוא 359. "יש כל כך הרבה חלקי גופות", טען. שר ההגנה התפטר מתפקידו ולקח אחריות על אי מניעת שורת הפיגועים

תיעוד המחבל בסרי לנקה/עריכה: שניר דבוש

משרד הבריאות בסרי לנקה הודיע היום (חמישי) כי מניין ההרוגים במתקפת הטרור בבוקר חג הפסחא ירד ל-253, מתוכם 40 אזרחים זרים. זאת לאחר שאתמול פורסם כי מניין ההרוגים ל-359. במשרד הודו כי נעשתה ספירה כפולה של כמה מהגופות. גורם בכיר מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "יכול להיות שמדובר ב-250 או 260 הרוגים. אני לא יכול לומר במדויק. יש כל כך הרבה חלקי גופות וקשה לתת מספר מדויק".

סגן שר ההגנה, רואן ויג'וורדנה, אמר כי הסיבה לירידה המשמעותית במניין ההרוגים נובעת ממספרים לא מדויקים שהועברו מחדרי המתים במדינה. "לצערנו, משרד הבריאות נתן לנו את המספר הקודם", הסביר.

מוקדם יותר היום שר ההגנה, המאסירי פרננדו, התפטר מתפקידו, ואמר כי הוא לוקח אחריות על אי מניעת מתקפת פיגועי ההתאבדות במדינה. לדבריו, על אף שהוא לא כשל בתפקידו, הוא אחראי על המחדל בכמה רשויות בראשן עמד כשר ההגנה. עוד הוסיף כי סוכנויות הביטחון מגיבות למידע מודיעיני שהיה ברשותן על שורת הפיגועים. "אנחנו עובדים על זה. כל אותן סוכנויות עובדות על כך", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
"איום קונקרטי גבוה": אזהרת מסע לישראלים הנוסעים לסרי לנקה
המחבלים מסרי לנקה: צמד אחים, אישה ובני משפחות אמידות
מתקפת הטרור בסרי לנקה: דאעש קיבל אחריות על הפיגועים

הלוויית אחד ההרוגים במתקפת הטרור בסרי לנקה, 25 באפריל 2019. רויטרס
אבלים בהלוויית אחד ההרוגים במתקפת הטרור, היום/רויטרס

בעקבות מתקפת הטרור משרד החוץ בבריטניה הזהיר היום את אזרחי הממלכה המאוחדת מנסיעות לסרי לנקה. במשרד החוץ הדגישו כי קיים חשש ממתקפות טרור חסרות אבחנה נוספות כולל במקומות בהם מבקרים אזרחים זרים. "עקב המתקפות המזעזעות בבוקר חג הפסחא והפעילות הביטחונית השוטפת בסרי לנקה, החלטה לעדכן את אזהרת המסע לבעלי אזרחות בריטית לסרי לנקה כך שאין להגיע למעט במקרים חיוניים", אמר שר החוץ ג'רמי האנט.

הרשויות במדינה ממשיכות במאמצים לאיתור חשודים במעורבות למתקפת הטרור. המשטרה המקומית פרסמה היום את שמותיהם ותמונותיהם של שלושה גברים ושלוש נשים שנדרשים לחקירה. במקביל, 3,000 חיילים גויסו לתגבר את האבטחה ברחובות.

בתוך כך, הדריכות במדינה נותרה גבוהה לאור שמועות על פצצות חדשות. אולם המשטרה מסרה כי לא התקבלו דיווחים אמינים על מטענים נפיצים. כמו כן, הכנסייה הקתולית בסרי לנקה עצרה את כל שירותיה הציבורים וסגרה כנסיות בהתאם לדרישת כוחות הביטחון.

עוד באותו נושא

אזהרת המסע בסרי לנקה שינתה לישראלים את התכניות: "נהייה בלאגן"

לכתבה המלאה
חייל שומר על מסגד בסרי לנקה במהלך העוצר, 25 באפריל 2019. רויטרס
עוצר ברחבי המדינה. חייל שומר על מסגד בעיר נגומבו, היום/רויטרס

עד כה נעצרו לפחות 74 חשודים במעורבות בפיגועים, שעליהם קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחריות. מחקירת שורת הפיגועים, שחשפה גם מחדל מודיעני כבד, עולה כי תשעה מחבלים מתאבדים פוצצו עצמם בכנסיות קתוליות העמוסות במתפללים ובמלונות שאותם מרבים לפקוד תיירים זרים. מתוכם שמונה זוהו, בהם אישה.

ממשלת סרי לנקה הכריזה על מצב חירום והטילה עוצר ברחבי המדינה. מהממשלה נמסר כי שירותי העברת הודעות באינטרנט יחסמו על מנת לעצור את התפשטות השמועות העלולות לשלהב את הציבור ולייצר עימותים. גורמים המקורבים לנשיא מסרו כי הוא דרש ממפקד המשטרה ומשר ההגנה להתפטר.

(עדכון ראשון: 19:54)

חוליית מחבלי דאעש שביצעו את הפיגוע בסרי לנקה, 23 אפריל 2019. צילום מסך
חוליית מחבלי דאעש שביצעה את שורת הפיגועים/צילום מסך
נזק בכנסיית סנט סבסטיאן הקתולית בנגמבו בעקבות פיצוץ , אפריל 2019. רויטרס
נזק בכנסיית סנט סבסטיאן בנגומבו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully