וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסלמים בסרי לנקה חוששים מנקמה: "מתפללים למען השלום"

27.4.2019 / 11:57

הזעזוע הביטחוני שקטע את השלום היחסי שרר במדינת האי בעשור האחרון, הוביל להצבת אלפי חיילים חמושים במסגדים וביצוע מעצרים ופעולות ביטחוניות אחרות בקרב הקהילות המוסלמיות. ''לא כל המוסלמים הם טרוריסטים''

צילום: רויטרס

בעוד שברחובות קולמבו בירת סרי לנקה מהדהדת הקריאה המוסלמית לתפילה, המוני מוסלמים שהגיעו למסגד בבירה נוכחו לגלות כי המסגד המוזהב שלהם מוקף על ידי חיילים חמושים ברובי סער. על רקע הפיצוץ הביטחוני במדינת האי בשבוע שעבר גובר החשש מאלימות מגזרית בקרב הסרי לנקים וקהילות מוסלמיות החלו להימלט מבתיהם.

בעקבות הזעזוע הביטחוני במדינה שנהנתה מעשור של שלום יחסי, כ-10,000 חיילים נפרסו ברחבי סרי לנקה כדי לבצע חיפושים ולספק ביטחון למרכזים דתיים. בין היתר, מבוצעים סיורים ביטחוניים ומעצרים בקרב הקהילה המוסלמית. זאת בעקבות מתקפת הטרור שכללה סדרה של פיגועי התאבדות מתואמים בבתי מלון ובכנסיות ביום הראשון של חג הפסחא במהלכם נהרגו 253 בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
מין תמורת מזון: נשים במוזמביק משלמות בגופן על אוכל אחרי הסופה
גורם ישראלי: הוחלט לשחרר שני אסירים סורים לאחר השבת באומל
תרגיל ישראלי מוכר: כדי לנצח בבחירות בהודו, מודי מדבר ביטחון ולא כלכלה

קציני צבא סרי לנקה עומדים לפני המשמר הקדוש של אנטוניוס הקדוש, כנסיית קוצ'יקאדה לאחר פיצוץ בקולומבו, אפריל 2019. רויטרס
קציני צבא סרי לנקה עומדים לפני המשמר הקדוש של אנטוניוס הקדוש, כנסיית קוצ'יקאדה לאחר פיצוץ בקולומבו/רויטרס

אולם במסגד ג'ומא קולופיטייה השוכן בין רחובותיה הצדדיים של קולומבו, מאות מתנגדים לרוח הממשלה מטיפים לכלל המאמינים מכל הדתות להישאר בבתים ולהתמקד בלהחזיר את השלום לסרי לנקה. ''זה מצב עצוב מאוד'', אמר רוכל בן 28, ראיס רולאץ', כשחיילים עם כלביהם מטרידים את המתפללים המגיעים למסגד או חוסמים את דרכם בסמטאות.

"אנחנו עובדים עם נוצרים, בודהיסטים והינדים. זה איום על כולנו בגלל מה שקומץ אנשים בחר לעשות למדינה היפה הזאת'', הוא אומר.

הפיגועים של יום ראשון ניפצו את הרגיעה היחסית ששררה בסרי לנקה הבודהיסטית מאז מלחמת האזרחים שהתנהלה לפני כעשור. 22 מיליון אזרחי סרי לנקה כוללים מיעוטים נוצרים, מוסלמים והינדים. המוסלמים והנוצרים חיו בשלווה זה לצד זה, חסינים מפני המתח הרב הקיים בין הקבוצות הדתיות בחלקים רבים של העולם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
קרוב משפחה של קורבן בהתפוצצות בקבר הקדוש של אנטוניוס הקדוש, כנסיית קוצ'יקאדה, אפריל 2019. רויטרס
קרוב משפחה של קורבן בהתפוצצות בקבר הקדוש של אנטוניוס הקדוש, כנסיית קוצ'יקאדה/רויטרס

רוב הסרי לנקים מקווים כי סדרת הפיצוצים לא תפתח פצעים ישנים בחברה. "לא כל המוסלמים הם טרוריסטים'', אמר עבדול מוחמד, מהנדס בן 43, לאחר שעזב את תפילות יום השישי במסגד. ''כל יום מאז שקרה הטבח הזה, אני, משפחתי וכולם מתפללים לאלוהים, אנא הבא לנו שלום''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully