וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התיעוד: נעצר החייל שחשוד בהצתת שדה בכפר באזור השומרון

המשטרה עצרה את הלוחם שתועד לפני כעשרה ימים ללא מדים אך חמוש כשהוא מצית שדה קוצים ליד כפרים פלסטינים באזור יצהר. החייל הושעה מתפקידו ובעקבות העברת הסרטון - נפתחה חקירה

קרדיט: בצלם

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) את החייל שתועד על פי החשד מצית שדה קוצים לפני שבועיים באזור השומרון סמוך לכפר בורין. במשטרה פתחו בחקירה לאחר העברת החומרים בהם סרטון התיעוד על ידי מצ"ח. החייל נעצר על ידי המשטרה לאחר ששהה בחופשה.

בתיעוד שהפיץ ארגון "בצלם" לפני כעשרה ימים נראים ישראלים מציתים אש ליד כפרים פלסטינים באזור יצהר. אחד מהם הוא אותו לוחם שעל פי החשד נראה בסרטון מצית אש כשהוא ללא מדים אך חמוש. בעקבות המקרה הושעה החייל מתפקידו וכאמור הבוקר בעקבות העברת התיעוד - נעצר.

תחילה טיפלה מצ"ח במקרה, אך כשהתברר שמדובר בחייל שהיה בחופשה, הועבר התיק למשטרת מחוז ש"י שפתחה בחקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
נחמה ריבלין רעיית הנשיא הלכה לעולמה בגיל 74
"צנועה ואוהבת אדם": במערכת הפוליטית נפרדים מנחמה ריבלין
יחסים מיוחדים: אפילו טראמפ לא יצליח להרוס את ברית הדמים עם בריטניה

מתנחלים מציתים שדות של פלסטינים בבורין. אתר רשמי
תיעוד הלוחם מצית על פי החשד שדה קוצים ליד הכפר בורין/אתר רשמי

ביצהר מסרו באותו סוף שבוע כי פלסטינים הציתו שריפות באזור וגרמו נזק, אולם בסרטון נראה כי גם ישראלים היו מעורבים בהצתות. כמו כן, נראים בתיעוד חיילים עומדים מנגד כשישראלים רעולים פנים מיידים אבנים לעבר בתים בכפר עסירה אל-קיבילייה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטון כי "ביום שישי 17 במאי הוצתו שריפות במספר מוקדים בחטיבה המרחבית שומרון, אשר התפשטו במרחב. כוחות צה''ל, מג''ב ומתנדבים אזרחים פעלו בכדי לכבות את השריפות. במקביל לשריפות, ירדו כ-20 מתיישבים לפאתי הכפר עסירה אל-קיבילייה והחלו בזריקות אבנים. הלוחמים פעלו במרחב על מנת למנוע את החיכוך, וההתקהלות פוזרה לאחר זמן קצר. האירועים נגמרו ללא נפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully