וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקט באלימות ללא סיבה": בן 30 הואשם בתקיפת נהג אוטובוס

4.6.2019 / 8:08

כתב אישום הוגש נגד יובל ביבי, תושב פתח תקווה, בגין תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקידו. ביבי מואשם בכך שתקף את נהג אוטובוס בן ה-64 "ללא כל התגרות מוקדמת או כל סיבה אחרת הנראית לעין, בשעת לילה מאוחרת ולצד נוסעים רבים אשר היו עמו באוטובוס"

עריכה: עמית שמחה

כתב אישום הוגש אתמול (שני) בבית משפט השלום בפתח תקווה נגד יובל ביבי בן ה-30, תושב פתח תקווה, שנעצר ביום שישי בחשד לתקיפת נהג אוטובוס "דן" בן 64, אף הוא תושב העיר. סרטון של האירוע נחשף לאחר מכן בוואלה! NEWS.

על ביבי אמרו במשטרה כי "נקט אלימות מכוערת כלפי נהג האוטובוס שאך ביקש למלא את תפקידו ולבצע את עבודתו בשירות הציבור ללא כל התגרות מוקדמת או כל סיבה אחרת הנראית לעין". במשטרה ציינו כי האירוע התרחש "בשעת לילה מאוחרת ולצד נוסעים רבים אשר היו עמו באוטובוס".

מכתב האישום עולה כי המקרה החל בסביבות השעה 03:30 בלילה בתחנת אוטובוס בסמוך לבית החולים בילינסון שבעיר, אז עלה ביבי לאוטובוס של קו הלילה 466 שיצא מתל אביב לכיוון התחנה המרכזית בפתח תקווה. במהלך הנסיעה החל ויכוח בינו לבין הנהג על רקע סירובו לשלם על הנסיעה.

לקריאה נוספת
ברחו מהזירה וניתקו טלפונים: כתב אישום נגד המעורבים בפגע וברח בי-ם
פיהק כל הדרך אל הפרגוד: כישלונו של גנץ בבחירת מבקר המדינה

תיעוד שיכור מכה נהג אוטובוס בפתח תקווה. צילום מסך
ויכוח תוך כדי הנסיעה. מתוך התיעוד/צילום מסך

יתר על כן, בכתב האישום מצוין כי נוסעי האוטובוס שביקשו מביבי לחדול ממעשיו ולהיות בשקט נענו בקללות. עוד עולה כי הנאשם התקשר למשטרה בטענה שהנהג מסרב לקחת ממנו כסף, וכי לבקשת הנהג הוא ירד מהאוטובוס כשהגיעו לתחנה המרכזית בעיר.

בנוסף לכך, מסתמן שכשהחל הנהג שוב בנסיעה, קפץ ביבי על דלתות האוטובוס. הנהג עצר וביבי שוב עלה עליו, תקף אותו בכל חלקי גופו. הנהג התגונן וניסה לתפוס את ידיו של הנאשם וצעק לו "למי אתה מרביץ? מה אני עשיתי לך?" והפציר בו לעזוב אותו ולרדת מהאוטובוס, אך ביבי שב ותקף אותו בפלג גופו העליון. לפי כתב האישום, וכפי שחלקית נצפה בסרטון שצילמה תושבת פתח תקווה שעמדה בתחנה, הנאשם גם השליך על הנהג את פח האשפה של האוטובוס, והמשיך לאחר מכן להכותו בבטן ובידיים.

הנהג פונה לבית החולים בילינסון לטיפול רפואי. ביבי נעצר מעט לאחר מכן, ומעצרו הוארך פעמיים מאז. הוא מואשם בתקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקידו. בחקירתו הראשונה היה נתון תחת השפעת אלכוהול. בחקירה שנעשתה לאחר מכן, זיהה את עצמו בסרטון ואמר שהוא מצטער על שאירע.

עוד באותו נושא

צעק "ניסית לתפוס אותי" והתנפל במכות על נהג אוטובוס | תיעוד

לכתבה המלאה
אוטובוסי דן בתל אביב. נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"נקט אלימות מכוערת כלפי נהג האוטובוס". אוטובוסים של חברת "דן"/ראובן קסטרו

זו לא הסתבכותו הראשונה של יובל ביבי. יש לו שבע הרשעות קודמות בעבירות סמים, אלימות, איומים ורכוש. בגין הרשעתו האחרונה תלוי ועומד נגדו עונש מאסר על תנאי בר הפעלה בן שישה חדשים. עו"ד יזהר קונפורטי מייצג אותו.

השופט אביב שרון הורה לשחררו למעצר בית, בפיקוחה של אמו וזאת בהפקדה כספית בסך 1,500 שקל, התחייבות עצמית וערבות צד ג' על סך 5,000 שקל כל אחת ואיסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה.

"ההסתדרות לא תעמוד מנגד"

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, וועד עובדי חברת התחבורה הציבורית דן, קיימו אתמול בתחנה המרכזית בפתח תקווה אסיפת מחאה על רקע "התופעה ההולכת ומתרחבת של מקרי אלימות נגד נהגים" במקום. במהלך אירוע זה, חברת דן השביתה לשעתיים את הנסיעות הבין-עירוניות מהעיר.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מסר כי "ההסתדרות לא תעמוד מנגד ותפעל בנחישות כדי לבער את נגע האלימות נגד נהגי התחבורה הציבורית", וכי היא "תפעל בכל החזיתות על מנת לשמור על ביטחונם". בתוך כך, בהסתדרות התקבלה החלטה לפיה בשלב הראשון נהגי התחבורה הציבורית יצוידו בגז מדמיע. ההסתדרות והוועדים יבקשו מהנהלות חברות התחבורה הציבורית לתדרך את נהגיהם כיצד לתפעל את הגז המדמיע באופן חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully