וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת כוננות והעברת מיגוניות: דריכות בצה"ל מול איום הטילים בצפון

3.6.2019 / 21:00

בצל הירי לחרמון, רמת הדריכות בפיקוד הצפון הועלתה עד להודעה חדשה ובמקביל במטרה לשפר את המיגון בצפון ובדרום, הועברו בימים האחרונים מיגוניות חדשות לשדרות, אשקלון וערים נוספות. הן עברו שיפורים על בסיס ניסויים שבוצעו לאור ההתפתחות באיומי ירי תלול מסלול

צילום: אתר החרמון

בצל הירי לחרמון בסוף השבוע האחרון, הועלתה רמת הדריכות בפיקוד הצפון והיא תישאר כזו עד להודעה חדשה בכפוף להארכת מצב. במקביל, פיקוד העורף ומשרד הביטחון העבירו בחודשים האחרונים מיגוניות לערים המאוימות ברחבי הארץ על ידי רקטות וטילים כדי לשפר את תחושת הביטחון. זאת, בעיקר סביב מרחבים פתוחים כמו פארקים, תחנות אוטובוס וריכוזי אוכלוסייה שכיום אין בהם מענה ביטחוני.

עוד הוחלט בפיקוד העורף שהמיגוניות יוצבו ברחבי הערים לפי החלטת קב"ט (קצין ביטחון) של כל אחת מהן, אך תחת בקרת קציני פיקוד העורף באותו המחוז. בימים האחרונים הוצבו עשרות מיגוניות חדשות בשדרות ובאשקלון, אך גם בצפון הארץ.

עוד בוואלה! NEWS:
בנשר מודאגים אחרי חיסול העבריין: "כל העיר שמעה את הפיצוץ"
"אין למדינה איך לעצור את זה": עדותו של מייסד טלגראס נחשפת
אביו של מג'די חלבי: 10 מיליון דולר למוצאי הגופה? "אני המום"

גני ילדים לא ממוגנים בניר עם, עוטף עזה. דצמבר 2016. שי מכלוף
איומים מצפון ומדרום. מיגונית בעוטף עזה/שי מכלוף

המיגונית החדשה, במימון משרד הביטחון ותוצרת חברת "אקרשטיין", עברה שיפורים על בסיס ניסויים שלדברי גורמים במשרד נעשו בהתאם להתפתחות איומי ירי תלול מסלול. לכל מיגונית הותקנה גם דלת ברזל כבדה במטרה למנוע חדירת רסיסים.

ביום שבת האחרון זוהו שני שיגורים משטח סוריה לעבר ישראל, שלדברי אתר החרמון פגע בכבל של רכבל שאינו פעיל בקיץ. ההערכה היא כי הרקטות לא יורטו מאחר שלא היו מטיילים בחרמון, ולכן הן היו אמורות ליפול בשטחים פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully