וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנשר מודאגים אחרי חיסול העבריין: "כל העיר שמעה את הפיצוץ"

3.6.2019 / 19:32

פיצוץ מכונית המאזדה, שבוצע לאור יום באזור מבודד יחסית בנשר, הפר את שלוות התושבים מרחבי העיר. "כמות חומר הנפץ לא הותירה ליושב ברכב סיכוי", תיארו גורמים בעולם התחתון. תושבי השכונה מספרים כי החיסולים אינם חדשים להם: "משקשקים מפחד, מזל שלא היו שם ילדים"

פיצוץ נשר/צילום מסך

הפיצוץ העז שנשמע היום (שני) ברחוב לוטם שבנשר הפר את השלווה בשכונה הטובלת בירוק. כשברקע כוחות הכיבוי פועלים לכבות את האש ממכונית המאזדה 3, חבלנים וחוקרי ימ"ר חוף אוספים ממצאים שהתפזרו למרחק עשרות מטרים על הכביש, בצמחייה שבמרכז הכיכר ובצד הדרך.

מפקדת נקודת נשר, פקד רויטל בשושה וסגן ניצב זוהר מסלאוי, סגן מפקד תחנת זבולון, פיקדו על ההתרחשויות בזירה בעוד שהגופה עדיין מוטלת על הקרקע. "עבודה מקצועית", אמרו גורמים בעולם התחתון. "בחרו להפעיל את המטען כשהרכב חלף באזור מבודד יחסית בשכונה, מקום בו אין הרבה מצלמות או אין בכלל. זו שעה שאין בו עוברים ושבים רבים, וכמות חומר הנפץ לא הותירה ליושב ברכב כל סיכוי".

עוד בוואלה! NEWS:
"אין למדינה איך לעצור את זה": עדותו של מייסד טלגראס נחשפת
סערת "משפט התורה": מתקפה נגד סמוטריץ', שהבהיר - לא נחזור לימי התנ"ך
טל רוסו מוותר על השריון בעבודה, שוקל להתמודד על תפקיד היו"ר

הרוג בפיצוץ ברכב ברחוב הזית בנשר. 3 ביוני 2019. שלומי גבאי
קול הנפץ הרעיד את כל העיר. זירת פיצוץ הרכב בנשר, היום/שלומי גבאי

לפני שנה בדיוק, ב-3 ביוני 2018, חוסל באיזור התעשייה של עכו העבריין אלי דהן בן ה-39, אף הוא חיפאי שהתגורר אז בעיר נשר והיה מוכר כחברו של מי שככל הנראה היה קרבן החיסול היום. יצויין עוד שלמרות הצהרות המשטרה על פיענוח אותה פרשה ומעצרו של תושב עכו כנאשם במעורבות ברצח, עם פתיחת משפטו התברר כי הרוצחים בפועל, מי שהסתערו חמושים על רכבו של דהן ולחצו על ההדק - כלל לא הועמדו לדין.

באופן טבעי, תושבי השכונה מודאגים. "המזל שלא היו ילדים", אמר לוואלה!NEWS אחד מהם. "היום הילדה שלי נסעה באוטובוס בפעם הראשונה ואני משקשק מפחד. התפקיד של המשטרה לנקות את זה לפני שחס וחלילה קורה משהו עם חפים מפשע. מצד שני כשאין אז הם לא ממש משקיעים בזה. אם זה היה קורה זה כבר היה סיפור אחר".

"העבריין הכי גדול לא רוצה שייהרגו חפים מפשע ולא רוצה להיתפס - ולכן הם עשו את זה במקום כזה", אמרה לוואלה! NEWS אחת השכנות שיצאו לרחוב בסקרנות. "שמעתי את הבום וישר ידעתי. זה לא חדש פה".

עוד באותו נושא

חשד לחיסול בנשר: עבריין מוכר למשטרה נהרג בפיצוץ בכלי רכב

לכתבה המלאה
הרוג בפיצוץ ברכב ברחוב הזית בנשר. 3 ביוני 2019. שלומי גבאי
הממצאים התפזרו למרחק עשרות מטרים. זירת פיצוץ הרכב בנשר, היום/שלומי גבאי
"העבריין הכי גדול לא רוצה שייהרגו חפים מפשע ולא רוצה להיתפס - ולכן הם עשו את זה במקום כזה"

לדבריה, לאחרונה שבו על עצמם אירועים מסוג זה בסביבה. "לפני כמה שבועות היה פה משהו בכיכר הסמוכה, לפני חודשיים ירו במישהו. שלושים שנה אני כאן וזה בא והולך".

היא טענה כי היו כמה שנים של שקט אבל לפני כשבע שנים העבריינים שוב הרימו ראש כשנכנס ראש עיר חדש. "עכשיו שוב יש ראש עיר חדש צעיר ושוב אנחנו שומעים שמאימים עליו. אם המשטרה פה רוצה היא סוגרת את הסיפור הזה בצ'יק צ'ק. נשר זה לא תל אביב. פה המשטרה מכירה את כל העבריינים ואיפה כל אחד גר".

הרוג בפיצוץ ברכב ברחוב הזית בנשר. 3 ביוני 2019. שלומי גבאי
זירת החיסול בנשר אחרי הפיצוץ, היום/שלומי גבאי

"תבדוק את המקרים שהמשטרה לא מדווחת עליהם בכלל", אמר תושב נוסף. "לפני כמה ימים שרפו פה ג'יפ ואופנוע לאיש עסקים אחד שמנסים לחסל אותו ולאחר מכן מצאו מטען חבלה ליד רכב נוסף שלו. כשלא מדווחים אז לא מטפלים וכשלא מטפלים אז התוצאה היא מה שקרה הבוקר".

א', המתגורר אף הוא בשכונה, טוען כי רצף האירועים האחרונים התרחש באזורים הומי אדם. "המצב בתקופה האחרונה לא נעים", אמר. "שומעים בתקופה של כמה חודשים האחרונים על מטענים מתחת לרכבים. זה מאוד מפחיד. הנה עכשיו במטען האחרון כל העיר נשר שמעה את הפיצוץ גם אנשים במרחק די רחוק שמעו זאת".

"חשוב לציין שיש אזרחים, ילדים ועוד, שמסתובבים ברחוב צריך לדאוג לביטחונם שחלילה לא יפגעו מדברים כאלה", הוסיף. "שכל אדם יחיה את חייו כראות עיניו, אבל לשמור על אזרחים חפים מפשע שלא ייפגעו מכך".

הרוג בפיצוץ ברכב ברחוב הזית בנשר. 3 ביוני 2019. שלומי גבאי
חלק מהרכב אחרי הפיצוץ, היום/שלומי גבאי

ראש עיריית נשר רועי לוי התייחס לחיסול בטקס אות הנוער המתנדב ואמר: "קיבלנו את זה כשהייתי במשרד והדברים האלה קורים בכל המדינה, גם בעיר שלנו נשר. ובאופן מידי, יצרתי קשר עם מפקד המחוז במשטרה ודרשתי ממנו להציב בימים הקרובים, עד לרמה של מחלקת של מג"ב, בתוך העיר. ואני אומר את זה בגלל שחמש שנים חזרתי ואמרתי מעל כל במה, וכל אתר, שאני חש שהעולם התחתון מתחיל לחדור לכל העיר - מה שלא היה לעולם. קיבלנו את הביטוי המוחשי ביותר, כולל אני באופן אישי. אבל אפס סובלנות תהיה עבור אלימות בעיר נשר. הדבר היחיד שהם יוכלו לעשות זה לשלם ארנונה בעיר".

(עדכון ראשון: 18:17)

הרוג בפיצוץ ברכב ברחוב הזית בנשר. 3 ביוני 2019. מד"א
זירת הפיצוץ, היום/מד"א
הרוג בפיצוץ ברכב ברחוב הזית בנשר. 3 ביוני 2019. שלומי גבאי
זירת החיסול בנשר אחרי הפיצוץ, היום/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully