וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל רוסו מוותר על השריון בעבודה, שוקל להתמודד על תפקיד היו"ר

3.6.2019 / 19:55

רוסו, אלוף (במיל') בצה"ל, הודיע שהוא מוותר על שיבוצו במקום ה-2 ברשימת העבודה וכעת הוא שוקל להתמודד על ראשותה לקראת הבחירות הקרובות. על התפקיד שוקלים להתמודד גם סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן וחברי הכנסת שמולי שפיר, אחרי שפרץ כבר הודיע על כניסתו למרוץ

צילום: הכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון, עריכה: איתי עמרם

ח"כ טל רוסו (העבודה) הודיע היום (שני) כי הוא מוותר על השריון במפלגת העבודה. רוסו, אלוף (במיל') בצה"ל שלקראת הבחירות לכנסת ה-21 שובץ במקום השני ברשימת העבודה לכנסת, שוקל להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה.

יו"ר העבודה אבי גבאי אמר כי "פגשתי אנשים רבים בפוליטיקה וטל הוא אחד המרשימים שבהם. אדם ערכי וישר שרק טובת המדינה לנגד עיניו".


יו"ר העבודה, ח"כ אבי גבאי שוחח הבוקר עם האלוף במיל' יאיר גולן, שכפי שפורסם בוואלה! NEWS, שוקל גם להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. ח"כ גבאי עדכן אותו על לוחות הזמנים של הבחירות לראשות המפלגה. גבאי עדכן את גולן על כך שלמרות שאינו חבר מפלגה הנהלת המפלגה יכולה לאפשר לו להתמודד על ראשות המפלגה במידה וירצה לעשות כן.

אתמול הודיע ח"כ עמיר פרץ כי בכוונתו להתמודד לתפקיד היו"ר. "עלינו להיות האלטרנטיבה האידאולוגית לימין בראשות נתניהו", צייץ פרץ בטוויטר. בנוסף אליו, בורסת השמות של המועמדים הפוטנציאליים לראשות המפלגה כוללת בכירים בעבר ובהווה מבפנים ומבחוץ: חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, יו"ר קק"ל דני עטר, פעיל המפלגה יאיא פינק, ח"כ לשעבר איתן כבל, וראש המוסד לשעבר דני יתום.

לקריאה נוספת:
עכשיו זה רשמי: ח"כ עמיר פרץ יתמודד על ראשות מפלגת העבודה

טל רוסו, שבת תרבות בכפר סבא, 1 ביוני 2019. ניב אהרונסון
רוסו/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אתמול הודיע גבאי כי בקרוב ייערכו בחירות לראשות המפלגה, אך לא ייערכו בחירות נוספות לרשימה לכנסת. "בכוונתי להביא להנהלת המפלגה ביום שלישי הקרוב הצעה לקיום בחירות לראשות המפלגה במועד המוקדם ביותר האפשרי וללא עריכת בחירות נוספות לרשימה לכנסת", אמר גבאי לקראת הבחירות שיתקיימו ב-17 בספטמבר. ועידת מפלגת העבודה תתכנס בשבוע הבא ביום רביעי, 12 ביוני, לאישור הליך הבחירות לראשות המפלגה.

הצעתו של גבאי לקיים פריימריז לראשות המפלגה מגיעה על רקע התנגדויות שנשמעו נגדו מתוך הסיעה לשיחות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על האפשרות של כניסה לממשלה והקריאות להתפטרותו אחרי השפל ההיסטורי שאליו הגיעה המפלגה בבחירות האחרונות. גבאי השיב אתמול לקריאות נגדו ואמר בריאיון לגל"צ כי "אף אחד מחברי המפלגה שאיתם שוחחתי לא אמר מיד שכניסה לממשלה לא תקום ולא תהיה". בתגובה, ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה: "מפצירה בך לשמור על כבודך ועל כבוד המפלגה המרוסקת, ולהפסיק, כאקורד סיום, לגדף ולנסות להכתים את שמנו כדי לחלוק באשמת אקורד הסיום האסוני".

עוד באותו נושא

גבאי: "ייערכו בחירות לראשות מפלגת העבודה, ללא בחירות לרשימה"

לכתבה המלאה
חברתי מפלגת העבודה בהצהרה לתקשורת לאחר פגישתם עם נשיא המדינה, בית הנשיא, ירושלים. שלומי גבאי
גבאי עם חברי הסיעה, בחודש שעבר/שלומי גבאי

ביום שישי אמר גבאי בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצלנסון בתל אביב כי העבודה תתמזג עם מרצ או עם כחול לבן. לדבריו, "בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש". את דבריו של ח"כ גבאי חיזקה גם יו"ר מרצ זנדברג שחזרה על הצעתה לאחר פיזור הכנסת ואמרה בפאנל כי "אני שבה וקוראת עכשיו למרצ ולמפלגת העבודה לרוץ יחד בבחירות הקרובות".

(עדכון ראשון: 16:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully