וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של מג'די חלבי: 10 מיליון דולר למוצאי הגופה? "אני המום"

3.6.2019 / 18:17

אב החייל שנעדר במשך 7 שנים עד מציאת גופתו בשנת 2012, הופתע מהחלטת העליון לקבל את ערעורם של שני האחים ולהעניק להם את הפרס הכספי על כך שהעבירו מידע אודותיו. "החלטה לא נכונה, לא מגיע להם כלום", אמר. מנכ"ל העמותה שהבטיחה את הפרס: "איתורו היה לאחר שנסגרה"

ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
תמונתו של מג'די חלבי בבית משפחתו/ערן גילווארג

אביו של חייל צה"ל מג'די חלבי, בן העדה הדרוזית שבנו הוגדר כנעדר במשך שבע שנים, התייחס היום (שני) לקביעת בית המשפט העליון כי מוצאי גופת בנו יקבלו את הפרס הכספי שהובטח למי שיעביר מידע אודותיו. "אני המום", אמר נזמי חלבי ששמע על ההחלטה לראשונה מפניית וואלה! NEWS בדרכו חזרה הביתה מעבודתו כמתנדב באגודה למען החייל.

"אני חושב שזו החלטה לא נכונה. לא מתערב בזה ולא עקבתי אחרי הדיונים בבית המשפט, אבל לדעתי לא מגיע להם בכלל כלום. זו החלטה לא נכונה ואני לא יודע על סמך מה נתנו אותה. הוצע פרס על ידי עמותה שכזכור לי פורקה בהחלטה של שר הביטחון אהוד ברק שנה לפני שהם טענו שהם מצאו את מג'די. אני לא נכנס לזה".

חבר הכנסת ומנכ"ל עמותת חופש נולד לשעבר, אלוף במיל' אייל בן ראובן, עמותה שפעלה עד 2012 להשבת חיילי צה"ל השבויים והנעדרים והפרס הוצע על ידה, הצטרף לביקורת של האב. "לא קראתי את ההחלטה אלא רק שמעתי שעכשיו מדינת ישראל תצטרך לשלם את הסכום. אני מכבד את בית המשפט העליון ואת שיקול הדעת שלו אבל עניינית זה לא לעניין" אמר, "העמותה נסגרה עוד קודם. האיתור של מג'די היה לאחר שהעמותה כבר לא היתה קיימת. מה שנקרא: 'נגמר המבצע'. הם התלבשו על זה שנשאר איזה שלט בדלית אל כרמל או בעוספיא".

לקריאה נוספת בנושא:
אחרי 7 שנים: גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי נמצאה
מצאו את גופת חלבי ותובעים מהמדינה 40 מיליון

מציאת גופת החייל מג'די חלבי ביער עוספייה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
מקום מציאת גופתו של חלבי, 2012/שלומי גבאי

העליון קיבל את ערעורם של מוצאי גופתו של חלבי, חדר ואברהים קוזלי, שני אחים מדליית אל-כרמל אשר מצאו את גופתו של חלבי, וקבע כי הם זכאים לקבל מהמדינה את הפרס הכספי בסך 10 מיליון דולרים, שהובטח למי שימסור על חלבי מידע.

חלבי נראה לאחרונה ביישוב מגוריו דלית אל-כרמל ב-24 במאי 2005. שבע שנים לאחר מכן, באוקטובר 2012, הותר לפרסום כי גופתו נמצאה סמוך ליישוב. מספר שבועות לפני כן מצאו האחים, שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל ביער הסמוך ליישוב, את שרידי הגופה.

באותה שנה הגישו האחים קוזלי לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כספית על סך 39,100,000 שקלים נגד ממשלת ישראל, משרד הביטחון ועמותת לחופש נולד. האחים, עובדי קבלן שזכו במכרז לכריתת העצים השרופים בכרמל, נתקלו בגופה ביער סמוך לעוספייה וטענו כי הם זכאים לכספים אלה מכיוון שהעמותה פרסמה הודעה באתר האינטרנט שלה, בה הובטח פרס כספי בסך 10 מיליון דולרים תמורת מידע אמין שיוביל אל אחד או יותר מנעדרי צה"ל. באפריל 2013 בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את בקשתם לקבלת פטור מתשלום אגרה על תביעתם.

עוד באותו נושא

הערעור התקבל: מוצאי גופת מג'די חלבי יזכו ב-10 מיליון דולר

לכתבה המלאה
החייל הנעדר מג'די חלבי. דובר צה"ל
"החלטה לא נכונה". החייל מג'די חלבי, 2005/דובר צה"ל

ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות', שייצגו את האחים קוזלי בערעור, נמסר: "אנו מברכים על פסק דינו של בית המשפט העליון, וסבורים כי מדובר בהחלטה הראויה והנכונה, אשר עושה צדק. בית המשפט הבהיר, כי כאשר המדינה מתחייבת - עליה לעמוד בהתחייבותה. אין ספק, כי החלטת בית המשפט העליון תוביל להגברת האמון במוסדות המדינה, ותבהיר כי הבטחות יש לקיים".

בטיוטת כתב התביעה שהוגשה אז באמצעות עורכי הדין וואג'די כעבייה וגל אמיר נכתב כי עמותת לחופש נולד, אשר מומנה ונתמכה על ידי המדינה ומשרד הביטחון, פרסמה מודעות בהן הובטח פרס של 10 מיליון דולרים תמורת מידע אמין שיוביל אל אחד או יותר מנעדרי צה"ל ברחבי הכפרים עוספייה ודליית אל-כרמל, האזור בו התגורר חלבי ובו נמצא בסופו של דבר על ידי האחים תושבי המקום. לדברי התובעים, השלטים האלה עדיין נמצאים במקומם עד לרגע זה. "כמה שבועות לאחר שמצאו את הגופה הם פנו בדרישה אל הנתבעות כי יעבירו לידם את סכום הפרס המובטח" נכתב בתביעה, "אך לטענתם לא נענו כלל לתביעתם, אלא במכתב סתמי לפיו 'פנייתם נבדקת'".

בינואר 2012 החלה עמותת לחופש נולד בהליכי פירוק. עם זאת, האחים קוזלי טענו אז כי היא עדיין עמותה פעילה, הכשירה לזכויות ולחובות. גורם ממשלתי מסר אז לוואלה! NEWS שהכוונה במתן הפרס הייתה למי שיביא מידע מודיעיני שיסייע לאיתור נעדר במדינת אויב, ומעולם לא הייתה כוונה להעניק את הפרס למי שיתקל במקרה בגופה ביער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully