וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 7 שנים: גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי נמצאה

גופת החייל שנעלם בחודש מאי 2005 נמצאה ביער ליד ישוב הולדתו דליית אל-כרמל. עובד קק"ל מצא לפני כמה שבועות עצמות שנבדקו והתברר כי מדובר בחלבי. הרקע למותו לא ברור

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הותר לפרסום: שבע שנים וחצי לאחר שנעלמו עקבותיו, הגיעה לסיומה פרשת היעלמותו של החייל מג'די חלבי. היום (חמישי) הותר לפרסום כי גופתו של חלבי נמצאה סמוך ליישוב מגוריו, דליית אל-כרמל. לפני מספר שבועות, מצאו עובדים שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל ביער הסמוך ליישוב את שרידי הגופה.

מחצית מגופתו של חלבי נמצאה תלויה על חבל באזור נחל חיק. בעקבות מציאתה, הזעיק עובד קק"ל את המשטרה, והעצמות הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. הבוקר התקבלו התוצאות הסופיות, לפיהן מדובר בגופתו של חלבי. הלווייתו תיערך מחר ב-12:00 בצהריים בבית העלמין הצבאי בעוספייה. חלבי ייקבר בטקס צבאי מלא.

ראש אגף כוח האדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, מסרה בצהריים למשפחת חלבי את ההודעה בדבר מציאת ההתאמה בין שרידי הגופה לחלבי. "הרמטכ"ל וצה"ל משתתפים בצער המשפחה, וההלוויה תערך מחר", אמרה ברביבאי לאחר שיצאה מבית המשפחה. היא התייחסה לשאלת נסיבות מותו של החייל, ואמרה כי "הנושא ימשיך להיחקר על ידי משטרת ישראל במחוז חוף, בדגש על נסיבות מציאת הגופה ונסיבות המוות. תגובת המשפחה להודעה על מותו הייתה תגובה כואבת של משפחה שחיה כבר שנים בין ייאוש לתקווה. הכאב הוא כאב גדול". ברביבאי עוד ציינה כי "הבדיקה שבוצעה במכון לרפואה משפטית באבו כביר קבעה בוודאות של 100% כי דגימת הממצאים תואמת ל-DNA של מג'די חלבי. בשלב זה משטרת ישראל ממשיכה לחקור ועד שלא תשלים את החקירה לא יינתנו פרטים על נסיבות המוות".

בהודעה מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו, תוך שילוב זרועות עם כלל גורמי הביטחון, על מנת להשיב לחיק המשפחות את כלל נעדרי צה"ל".

ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012/ערן גילווארג

חלבי, יליד 1985, החל את שירותו הצבאי בבית הספר הטכני של חיל האוויר, ובמהלך השירות הועבר לבסיס חיל חימוש ליד חיפה. ב-24 במאי 2005 הוא נעלם, בעת שהיה בחופשה מהצבא. ככל הנראה, הוא לבש בגדים אזרחיים בעת היעלמותו. משפחתו החלה בחיפושים, אולם צה"ל הכריז עליו כנעדר רק כעשרה ימים לאחר מכן - החלטה שגררה ביקורת בהמשך. ההכרזה על מעמד זה הביאה להקמתו של צוות חקירה מיוחד, בראשות משטרת ישראל, ובשילוב ענף איתור נעדרים והמשטרה הצבאית החוקרת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מציאת גופת החייל מג'די חלבי ביער עוספייה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
מקום מציאת שרידי הגופה/שלומי גבאי

ביולי 2010, טען בראיון ל"מעריב" יחיא פרחאן, שהורשע ברצח הנערה דנה בנט, התיירת הצ'כית סילביה מולרובה והעציר אהרון סימחוב, כי הוא מחזיק במידע שיוביל לפתרון תעלומת היעלמותו של חלבי. משפחתו של החייל דרשה לחקור את פרחאן.

בחודש אפריל, עלו עדויות שונות, לפיהן חלבי נראה באותה תקופה בשעות אחר הצהריים, ליד הטרמפיאדה במקום מגוריו. זמן קצר לפני כן, הוא משך 50 שקלים ממכשיר הכספומט הסמוך וקנה פחית משקה במסעדה סמוכה.

מפת האזור בו נמצאה הגופה, ביער עוספיה

כמו כן, באותו חודש, חתמה הפרקליטות על הסכם עם אסיר העולם עמוס נחום, לפיו יקבל חנינה עבורו ועבור אסיר נוסף בתמורה לחשיפת בפני השלטונות את המיקום של גופתו של נעדר, ככל הנראה חייל. בעקבות כך, עלו ספקולציות לפיהן מדובר בחלבי, אולם לאחר מכן עלו ספקות משנמצא שהמקור למידע, האסיר משה מרדכי, שטוען כי היה עד לקבורת הגופה, בכלל היה במעצר בעת שחלבי נחטף.

בחודש אוקטובר בשנה שעברה, פקדה את משפחת חלבי טרגדיה נוספת, כאשר אחיו של החייל הנעדר, אדהם חלבי בן ה-21, נהרג בתאונת דרכים בדליית אל-כרמל. מהחקירה עלה כי חלבי סטה מנתיבו בעת שהיה עם חבר בדרכו לכיוון המוחרקה, והתנגש ברכב שבא מולו, ובו שני בני אדם שנפצעו באורח קל עד בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully