וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנינת האסירים: סתירות בגרסה שמדובר במג'די חלבי

האסיר משה מרדכי סיפר שיש בידו מידע על מקום קבורת "גופת אדם", שלדבריו היה חייל צה"ל. אלא שבזמן שחלבי נעלם, מרדכי היה כבר כלוא. פרקליטו: "לא אמרנו שמדובר בחלבי"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק)

מתרבים סימני השאלה סביב זהותו של החייל הנעדר שגופתו צפויה להימצא במסגרת ההסדר עם שלושה אסירים. בהסכם שחתמה המדינה עם אסיר העולם עמוס נחום, נכתב כי ביכולתו לסייע במציאת גופתו של אחד החיילים גיא חבר או מג'די חלבי. הרשויות עדכנו בכך את משפחת חלבי, אולם המקור למידע, האסיר משה מרדכי, שטוען כי הוא היה עד לקבורת הגופה, בכלל היה במעצר בעת שחלבי נחטף. עורך הדין בועז קניג, המייצג את מרדכי אומר כי מרשו "אף פעם לא אמר שמדובר בחלבי".

בחודשים האחרונים, ניהלה הפרקליטות משא ומתן מול נחום, אסיר בכלא שאטה שהורשע ברצח מ-1990. על פי ההסכם שנחתם עמו בחודש שעבר, הוא יספק "מידע אמין בדבר מיקום גופה של אחד החיילים הנעדרים, גיא חבר או מג'די חלבי". זאת, בתמורה לחנינה עבורו ועבור אסיר נוסף, סוחר סמים בשם אליאס דאלי. קיום ההסכם תלוי במציאת הגופה. בינואר, חתם נחום על הסכם עם משה מרדכי, מי שטען כי היה עד לקבורת החייל. בהסכם זה, התחייב מרדכי למסור "מוצר גופת אדם".

ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
"הוא אף פעם לא אמר שמדובר בחלבי, אלא שהוא היה עד לקבורת גופה. חבר וחלבי הם שני הנעדרים היחידים מהשנים האלה". מג'די חלבי/ערן גילווארג

במשרד המשפטים פעלו תחת ההנחה כי מדובר בגופתו של אחד החיילים הנעדרים, אולם מרדכי עצמו טוען כי לא זיהה את הגופה, אלא רק שכפי הנראה מדובר בחייל חטוף. ההערכה הייתה כי מדובר בחלבי, שנראה לאחרונה במאי ב-2005, אולם הסבירות לכך נמוכה, מכיוון שמרדכי נעצר בספטמבר 2004 בחשד לביצוע שני מקרי רצח, וכתב האישום נגדו הוגש בסוף 2004. לפי שירות בתי הסוהר, מאז הוא לא יצא אפילו פעם אחת לחופשה, זאת בעוד החייל גיא חבר נעדר מאז אוגוסט 1997. "הוא אף פעם לא אמר שמדובר בחלבי, אלא שהוא היה עד לקבורת גופה. חבר וחלבי הם שני הנעדרים היחידים מהשנים האלה", אמר הבוקר עו"ד קניג. הוא הבהיר כי בכל מקרה, ההסכם שנחתם בין המדינה לנחום קובע כי החנינה תינתן אם הגופה שתמצא תהיה של חבר או חלבי.

מכר של האסירים: "יעשו הכל כדי להשתחרר"

גורם בכיר בפרקליטות אמר אתמול כי בעת מועד חתימת ההסכם עם נחום לא נוהל משא ומתן מול מרדכי, וכי הפרקליטות לא ידעה מה מקור המידע של נחום. הגורם הבהיר כי בדיקות שביצעה הפרקליטות הצביעו על כך שקיימת סבירות שהמידע נכון, וכי מדובר במחיר סביר, שיינתן רק במקרה של מציאת גופת חייל נעדר.

גורמים משפטיים העלו סימני שאלה נוספים סביב מהימנותם של נחום ודאלי. "מדובר בשניים שיעשו הכל כדי להשתחרר", אמר גורם המכיר היטב את השניים. "אני הייתי מפקפק במידע שהם נותנים". בהכרעת דינו של מרדכי כתבו השופטים כי הוא אינו ראוי לאמון, וכי מדובר ב"אדם כוחני, מניפולטיבי וחסר כל עכבות שחובת אמירת האמת היא ממנו והלאה. הוא אף ראה חירות לעצמו להלעיט אותנו בסיפורים וטיעונים דמיוניים, חסרי שחר וביסוס". כמו כן, כבר ב-2004 הוא הציע לפרקליטות מידע על רצח של חסר בית תמורת הקלה בעונש.

בתוך כך, פהמי חלבי, אחיו של מג'די, סיפר היום לוואלה! חדשות כי המשפחה לא קיבלה מידע חדש אודות הפרשה מגורמי הביטחון. "מה שאומרים בחדשות לא מדויק ואנחנו ממשיכים להאמין שהבן עדיין חי", ציין האח, "אנחנו ממתינים לדברים חדשים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully