וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מימנה חשבון אנטי-איראני שהכפיש את מבקרי מדיניות טראמפ

מחלקת המדינה הפעילה חשבון טוויטר אנטי-איראני שנועד להיאבק בהשמצות נגד ארה"ב, אך נאלצה להשעות אותו לאחר שנטען בו כי מתנגדי טראמפ משועבדים למשטר בטהראן. פרשנית איראנית-אמריקנית: "כספי המסים שלי משמשים כדי לקרוא לי פרקליטת השטן"

גרהאם: בכירים בממשל אישרו שאיראן עומדת מאחורי תקיפת מכליות הנפט הסעודיות/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מחלקת המדינה האמריקנית השעתה ביום שישי חשבון טוויטר שתקף בחריפות את מתנגדי מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מול איראן. הפרויקט למאבק במידע כוזב באיראן הוקם בשנה שעברה במטרה מוצהרת לחשוף את "השפעתו הזדונית" של משמרות המהפכה האיראניים, כולל התמודד עם "מניפולציות ברשתות החברתיות".

החשבון, שפעל באנגלית, פרסית וערבית, מומן על ידי המרכז במחלקת המדינה האחראי על מענה לתעמולה זרה, מכספי משלם המסים האמריקני. עם מספר צנוע יחסית של עוקבים - שעמד מעט מעל 2,700 משתמשים - החשבון @IranDisinfo סיפר את הצד של ממשל טראמפ, עסק בסוגיות הנוגעות לזכויות אדם באיראן ותקף מנהיגים מרחבי הקשת הפוליטית תוך שימוש בהאשטאג #40YearsOfFailure כדי לתאר את כישלונות השלטון במדינה מאז ההפיכה שאירעה בשנת 1979.

עוד בנושא איראן בוואלה! NEWS:
חשש משותף מאיראן: בחריין מתקרבת לישראל, גם במחיר של זעם ציבורי
מלך סעודיה בפסגת מדינות ערב: להיאבק במעשים הנפשעים של איראן
טראמפ: "לא פועלים להחלפת המשטר באיראן"; יפן עשויה לתווך

עשרות אלפים מציינים באיראן את יום "אל-קודס" - 31.5 תהלוכות יום אל-קדס באיראן. רויטרס
הפרויקט נועד להילחם בהשמצות נגד ממשל טראמפ. ההפגנות באיראן, שישי/רויטרס

ואולם, חלק ממבקרי ממשל טראמפ מול איראן, כולל אמריקנים שחוששים שהמדיניות הנצית שלו עלולה להוביל למלחמה, התריעו כי הם מותקפים בעצמם על ידי החשבון, שטען כי הם משועבדים למשטר האיראני. גורם רשמי במחלקת המדינה הסביר כי בעוד ש"עיקר" פעילותו של החשבון הייתה מקובלת, המחלקה "הבחינה כי הציוצים האחרונים נופלים מחוץ לתחום אחריותו של הפרויקט שנועד להדוף תעמולה זרה או דיסאינפורמציה". לכן, החשבון הושעה, "עד שהמפעיל ינקוט צעדים דרושים על מנת להבטיח שכל פעילות עתידית יישאר בתחום העבודה המוסכם".

נגר מורטזאבי, פרשנית בולט בשיח הפוליטי האיראני בטוויטר שמגיעה מוושינגטון, האירה את האירוניה בכך שהיא לא תוכל לשוב לאיראן מאחר שהיא עבדה עבור הרשת האמריקנית Voice of America. היא צייצה כי "@IranDisinfo משתמש בכספי המסים שלי כדי לתקוף אותי ולקרוא לי 'פרקליטת השטן'".

החשבון תקף גם את ג'ייסון רזיאן, עיתונאי מה"וושינגטון פוסט" שנעצר למשך שנה וחצי באיראן. החשבון האמריקני תקף אותו על כך שהשתמש בטור שלו בעיתון על מנת לתקוף את האיסור של טראמפ על מתן ויזות לאיראנים ולאזרחי כמה מדינות מוסלמיות אחרות, כשטען כי אותם אסירים התעלמו ממעשי איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully