וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה דוחה את בקשת ארדואן: על טורקיה לבלום את המורדים באידליב

הקרמלין הבהיר שבהמשך לבקשת ארדואן להפסקת הלחימה בין סוריה למורדים באידליב, המורדים הם אלה שצריכים ליישם את הפסקת האש. עוד ציין כי "זו האחריות של הצד הטורקי" לפתור זאת. מאז שהחלו התקיפות בחודש שעבר כ-950 בני אדם איבדו את חייהם

עריכה: שניר דבוש

רוסיה הודיעה היום (שישי) כי זו אחריותה של טורקיה לעצור את המורדים באידליב שבסוריה מלתקוף אזרחים ומטרות רוסיות. כמו כן, היא אותתה כי תמשיך לתמוך בתקיפה של ממשלת סוריה באזור למרות התנגדות טורקיה.

"אנחנו זקוקים הפסקת אש באידליב, ויש להגיע להישג לפיו הטרוריסטים יפסיקו לתקוף מטרות אזרחיות ומתקנים בהם נמצאים חיילים", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פשקוב, והוסיף כי "זו האחריות של הצד הטורקי".

התקיפות החלו בחודש שעבר, לאחר שבדמשק ובמוסקבה האשימו את המורדים בהפרת הסכם הפסקת האש. זאת ההסלמה הקשה ביותר בין הצדדים מאז הקיץ האחרון, ואלפי אזרחים נמלטו מההפצצות על אידליב ועל אזורים הסמוכים לה. לפי גורם המעורה במלחמה, 948 בני אדם נהרגו בתוך חודש הלחימה, מתוכם כשליש אזרחים.

לקריאה נוספת
שדות ויבולים מופצצים: אסד משאיר אדמה חרוכה במתקפה באידליב
המודיעין האמריקני: רוסיה עורכת ניסויים גרעיניים בחשאי

ולדימיר פוטין ורג'פ טייפ ארדואן במסיבת עיתונאים, סנט פטרסבורג, 9 באוגוסט 2016. רויטרס
נשיא רוסיה ונשיא טורקיה/רויטרס

אמש, נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן שוחח בטלפון עם מקבילו ברוסיה ולדימיר פוטין. לפי הודעה מטעם טורקיה, ארדואן אמר לפוטין שהוא מעוניין בהפסקת אש באידליב על מנת שימנע מוות של אזרחים וכדי שתחדול הנהירה של הפליטים לשטחה. עוד אמר ארדואן שסוריה צריכה פתרון מדיני.

עם זאת, הקרמלין הבהיר היום שקריאות ארדואן לא משפיעות עליו, והודיע כי על מנת לפתור את המשבר, המורדים הם אלו שצריכים ליישם הפסקת אש. בשבוע שעבר, האו"ם פרסם כי יותר מ-200,000 בני אדם ברחו מהאלימות בצפון מערב סוריה מאז שהחלו התקיפות בחודש אפריל. איגוד ארגוני הבריאות וסיוע הומניטרי, ציין כי המספר עומד על 300,000.

עוד באותו נושא

המורדים בסוריה: טורקיה מזרימה נשק לבלימת המתקפה של אסד ורוסיה באידליב

לכתבה המלאה
בניין הרוס באידליב, סוריה 25 במאי 2019. רויטרס
בניין הרוס באידליב, לפני שבוע/רויטרס

המתקפה של משטרו של בשאר אסד, שנתמכת מהאוויר על ידי רוסיה, מתמקדת בדרום אידליב ובחלקים ממחוז חמאת הסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully