וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדות ויבולים מופצצים: אסד משאיר אדמה חרוכה במתקפה באידליב

30.5.2019 / 16:32

תמונת לוויין חושפות אזורים חקלאיים בוערים בשטחים שבהם מתנהלת המתקפה הנרחבת של צבא סוריה באידליב ובחמאת. המורדים אומרים שדמשק מבעירה אותם במכוון עם בלוני תבערה, אך במשטר מפנים את האצבע לכיוונם

עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה שורף שדות, כרמים ומטעים במתקפה שהוא מנהל נגד המורדים בצפון-מערב המדינה - כך עולה מתמונות לוויין חדשות. בתמונות של חברת שירותי הלוויין DigitalGlobe נראה עשן סמיך עולה מאזורים חקלאיים במחוזות אידליב וחמאת. מתמונות הלוויין, שנאפסו בתחילת השבוע הנוכחי ובסופו של הקודם, נראית אדמה חרוכה, שדות שחורים מאש ומבנים הרוסים. חלק מהשריפות עוד בערו.

המתקפה של משטרו של בשאר אסד, שנתמכת מהאוויר על ידי רוסיה, מתמקדת בדרום אידליב ובחלקים ממחוז חמאת הסמוך. לפי קרן איגוד המרכזים הרפואיים וארגוני הסיוע, לפחות 229 אזרחים נהרגו ויותר מ-720 נפצעו מתחילת התקיפות האוויריות האחרונות. כרבע מיליון תושבים נעקרו מהאזור, שהוא המעוז האחרון של המורדים ונכלל בהסכם הפסקת האש בין רוסיה לטורקיה, שנחתם בספטמבר אשתקד.

שריפה בשדה במחוז אידליב, סוריה, 26 במאי 2019. רויטרס
שדות חרוכים במחוז אידליב, השבוע/רויטרס

מוסטפא אל-חאג' יוסף, ראש שירותי ההגנה של אידליב, אמר כי מטוסי קרב של המשטר מפציצים שדות חקלאיים, והציתו עשרות שריפות. בסוכנות הידיעות הרשמית של דמשק האשימו את המורדים בכך. בנוסף לכך, ברשתות החברתיות הופצו היום תמונות של מה שנראה כמו בלוני תבערה, שאותם לפי המורדים משגרים הכוחות התומכים במשטר לעבר השדות.

עוד באותו נושא

המורדים בסוריה: טורקיה מזרימה נשק לבלימת המתקפה של אסד ורוסיה באידליב

לכתבה המלאה
בלון תבערה ששיגרו כוחות של אסד לשטחים שבידי המורדים במחוז אידליב, סוריה, מאי 2019. מתוך טוויטר, אתר רשמי
בלון תבערה שנמצא בשדה באידליב/אתר רשמי, מתוך טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully