וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדקר בדרך חזרה מהתפילה: רצח שני של איש דת באיראן בתוך חודשיים

29.5.2019 / 15:07

מוחמד חורסנד, מנהיג תפילות יום השישי בעיר קזרון, נרצח אחרי אירוע דתי ושעות לאחר מכן נעצר חשוד במעשה. המניע עדיין לא ידוע וגם פרטיו של החשוד לא נמסרו. בחודש שעבר נורה למוות איש דת בעיר המדאן

עריכה: תומר לוי

משטרת איראן עצרה היום (רביעי) חשוד ברצח של איש דת בדרום המדינה - כך דיווחה סוכנות הידיעות פארס. המטיף מוחמד חורסנד, שמוביל את תפילת יום השישי בעיר קזרון, נרצח בדרכו הביתה אחרי טקס דתי שהתקיים בבוקר. מעצרו של החשוד התקיים שעות אחרי הרצח.

החשוד זוהה כהמיד דרקשנדה, אבל לא נמסרו פרטים נוספים לגביו או לגבי המניע האפשרי. זהו רצח שני של איש דת באיראן בחודשיים האחרונים - באפריל נורה למוות איש הדת מוסטפא קאסמי בן ה-46 בעיר המדאן שבמערב הרפובליקה האסלאמית.

בשנים האחרונות היו כמה מקרים נוספים באיראן שבהם אזרחים רצחו אנשי דת, או להיפך. ב-2018 הוצא להורג צעיר שהורשע ברצח איש דת שאנס אותו בנעוריו, בעת שלמד בסמינר דתי. לפי פעילי זכויות אדם, סוגיית האונס לא עלתה במשפט. אחיו של איש הדת שנרצח היה גורם בכיר המקורב לחמינאי.

העיר קזרון עלתה לכותרות בשנה שעברה כשפרצו הפגנות על החלטת הממשלה לחבר כמה מחלקי העיר לעיר חדשה. לפחות אדם אחד נהרג במהומות.

לקריאה נוספת:
זמרת איראנית זומנה לחקירה אחרי ששרה בציבור
בטהראן חרדים יותר מהכלכלה מאשר ממלחמה: "אמריקה לא תעשה כלום"
"מקדמות וולגריות": משמרות המהפכה של איראן נגד סוכנויות הדוגמנות
רצח של איש דת על ידי שכנו מסעיר את איראן

איש דת שנרצח בעיר קרזון, איראן. אתר רשמי
לא ברור אם הייתה היכרות בינו לבין הרוצח. איש הדת מוחמד חורסנד/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully