וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמרת איראנית זומנה לחקירה אחרי ששרה בציבור

נגאר מועזם הופיעה לבדה בעיירה היסטורית במחוז איספהאן, אך הרשויות קטעו אותה ופתחו בחקירה. בינתיים, סרטון שלה שרה התפשט ברשתות החברתיות, שגינו את השלטונות. "איראן - כלא ל-80 מיליון איש"

איראן פותחת בחקירה בעקבות סרטון של תלמידות בית ספר רוקדות/עריכה: שניר דבוש

זמרת איראנית זומנה לבית מפשט אחרי ששרה בציבור. לפי סוכנות הידיעות פארס, הזמרת, נגאר מועזם, שרה בפני קבוצת תיירים בעיירה ההיסטורית אביאנה, כשהיא לבושה בבגדים המסורתיים באזור זה של מחוז איספהאן. ההופעה שלה נקטעה על ידי אנשי ארגון מורשת תרבות מקומי, והסרטון שהעלתה לחשבונותיה ברשתות החברתיות נמחק מאז שזומנה לבית משפט בעיר נתנז.

עם זאת, הוא שותף בהרחבה במקומות אחרים. רק בחשבון האינסטגרם שלה, למועזם יש 180 אלף עוקבים. התובע הראשי מחוז, עלי אספהאני, אישר בפני סוכנות הידיעות תסנים כי "לשכתו פתחה בחקירה בעקבות דיווחים על אישה ששרה סולו".

סוכנות הידיעות HRANA, שפועלת מחוץ לאיראן ומתמקדת בזכויות אדם במדינה, אמרה כי אין חוק האוסר מפורשות על נשים לשיר לבדן בציבור, אולם הרשויות ממשיכות למנוע הופעות כולל והן אף הענישו בעבר גברים ששרו עם נשים בציבור. יתרה מכך, בכלי התקשורת הרשמיים ברפובליקה האסלאמית לא משדרים נשים השרות לבדן, וזו אחת הסיבות שזמרות כמו מועזם משתמשות ברשתות החברתיות כדי לקדם את עצמן.

גולשים בטוויטר הגיבו בזעם על זימונה לחקירה. "כשמישהו זורק חומצה על אישה בפנים אף אחד לא חוקר את זה, ובסוף מי שנמצא אשם היא האישה", כתב אחד. גולש אחר אמר: "איראן כבר לא מדינה 40 שנה - היא כלא ל-80 מיליון בני אדם.

נגאר מועזם, זמרת שזומנה לחקירה אחרי שהופיע בציבור, איראן. צילום מסך
מחקה את הסרטון מאינסטגרם. מועזם בעת ההופעה/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully