וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקדמות וולגריות": משמרות המהפכה של איראן נגד סוכנויות הדוגמנות

19.5.2019 / 4:00

המשטר ממשיך לאכוף בנוקשות כל הפרה של חוקי לבישת החיג'אב הנהוגים במדינה. פרסום תמונות של דוגמניות לבושות בבגדים מערביים הוביל את הכוחות האיראניים לפשוט על כמה עסקים ולעצור את עובדיהם. גנרל איים: "ידי החוק יתפסו את מי שמתעלם מהנורמות"

איראן פותחת בחקירה בעקבות סרטון של תלמידות בית ספר רוקדות/עריכה: שניר דבוש

משמרות המהפכה של איראן פשטו על שלוש סוכנויות דוגמנות מחתרתיות והאשימו אותן בזלזול בקוד הלבוש הנהוג במדינה - כך דיווחו אתמול (שבת) כלי תקשורת מקומיים. מפקד משמרות המהפכה בעיר עראק שבמערב המדינה, גנרל מושן קארימי, אמר כי עובדי הסוכנויות נעצרו כיוון ש"קידמו וולגריות" באמצעות שיתוף תמונות של דוגמניות ברשתות החברתיות.

פשיטות של הרשויות באיראן על אירועי אופנה מחתרתיים וסוכנויות דוגמנות הן לא דבר נדיר ברפובליקה האסלאמית. המשטר שם למטרה חברות שמפרסמות ברשת תמונות של דוגמניות לבושות בבגדים מערביים שלא תואמים את חוקי לבישת החיג'אב.

"מי שמתעלמים מהנורמות וחושבים שהם יכולים לעשות כרצונם במרחב הסייבר צריכים לדעת כי במוקדם או במאוחר ידי החוק יתפסו אותם", איים קראימי. עם זאת, הגנרל לא פירט כמה בני אדם נעצרו. בכירים ברפובליקה האסלאמית הזהירו במשך תקופה ארוכה כי ההשפעה של התרבות המערבית בכלל, והאמריקנית בפרט דרך בידור, רשתות חברתיות והאינטרנט מהווה איום על ערכי האסלאם.

עוד בעולם
"מר ניקיון" התלכלך: ההתרסקות של האיש שהחיה את הימין הקיצוני באוסטריה
מתקפה בלב סעודיה: המל"טים של המורדים בתימן מאיימים על חצי האי ערב
בניגוד לתחזיות הסקרים: השמרנים ניצחו בבחירות באוסטרליה

אישה מטיילת עם כלב, טהראן, איראן, 2018. AP
הפרה של חוקי הלבוש הנוקשים. אישה לובשת חיג'אב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully