וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא פעלו כמצופה": לוחמים הודחו עקב התנהלותם בפיגוע באריאל

29.5.2019 / 19:40

הרמטכ"ל כוכבי קיבל לידיו את תחקיר הפיגוע המשולב שבו נהרגו סמ"ר גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר. כוכבי הצביע על העובדה כי הכוח התנהל בצורה לקויה במהלך האירוע עצמו ולא ביצע את המצופה מלוחמים בזירת פיגוע. מפקד הגדוד קיבל הערה פיקודית, וכמה לוחמים הודחו מתפקידם

צילום: דו"צ, עריכה: טל רזניק

תחקיר הפיגוע המשולב בכיכר אריאל וצומת גיתי אבישר העלה כשלים מבצעיים שונים הנוגעים למשמעת המבצעית של הכוח, לפעולות החסרות בהכנתם למשימה ובבקרת המפקדים. בפיגוע שאירע בחודש מרץ נפל סמל ראשון גל קיידאן ונרצח הרב אחיעד אטינגר. התחקיר הוצג לרמטכ"ל אביב כוכבי שציין את קיידאן על מאבקו במחבל טרם מותו וכן את אטינגר על נסיונו לפגוע במחבל.

לצד זאת, הרמטכ"ל הצביע על העובדה כי הכוח התנהל בצורה לקויה במהלך האירוע עצמו ולא ביצע את המצופה מלוחמים בזירת פיגוע. בעקבות אירוע זה ואירועים נוספים הופקה שורת לקחים הנוגעים לכשירות הלוחמים וחדות הקצה המבצעי באוגדת איו"ש. במסגרת זאת הוחלט על נקיטת פעולות לשיפור כשירות הלוחמים ברמה המקצועית והמנטלית וביצוע פעולות נוספות לשיפור התשתיות במרחב.

לקריאה נוספת:
"איך תמר תגדל 12 ילדים לבד?": הרב שנרצח בפיגוע הובא למנוחות
דיווח: צה"ל פשט על בית המחבל שביצע את הפיגוע המשולב ליד אריאל

פיגוע דקירה בכניסה לאריאל. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע באריאל, בחודש מרץ/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

כמו כן, הוצג התחקיר המבצעי והמודיעיני המתייחס למרדף אחר המחבל מיד לאחר הפיגוע. הרמטכ"ל שיבח את הגופים המעורבים במרדף, אשר במסגרתו יושמו לקחים ממרדפים קודמים, ובזכות שיתוף פעולה בין-ארגוני הצליחו כוחות הביטחון לאתר את המחבל ולפגוע בו.

לאחר התחקיר, החליט מפקד עוצבת געש, תת-אלוף אבי גיל, על שורת צעדים פיקודיים. מפקד האוגדה העיר הערה פיקודית למפקד הגדוד ולמפקד הסוללה שהשתחרר משירות. כמו כן ייבחן אופי שירותו במערך המילואים, ובנוסף, הודחו מלחימה מספר חיילים המעורבים באירוע אשר לא פעלו כמצופה מלוחמים בזירת פיגוע.

ממשפחתו של קיידאן נמסר כי "נודע לנו הבוקר מגורמים צבאיים שהתחקיר עומד להיות מפורסם. טרם קיבלנו אותו ולמיטב ידיעתנו פרטיו הועברו לפרקליטות הצבאית, ורק לאחר מכן יועבר אלינו. למרות שהתחקיר טוען שהלוחמים בשטח לא תפקדו כראוי המשפחה מבקשת להדגיש כי אנו רואים במפקדים בדרגי הפיקוד ברמות השונות אחראים לכך שחיילים בלתי מאומנים נשלחו למשימה אליה לא הוכשרו כראוי. בשורה התחתונה גל בננו נשלח למשימה ממנה לא שב ושום תחקיר ושום האשמה לא תשיב אותו אלינו. המשפחה מבקשת לא להשתמש בארוע לצרכים פוליטיים".

(עדכון ראשון: 13:12)

עוד באותו נושא

"חלל ענק": משפחת הנרצח בפיגוע באריאל בוחרת בהמשכיות, למרות הכאב

לכתבה המלאה
ההרוג מהפיגוע באריאל סמל-ראשון גל קיידאן. אתר רשמי
נאבק במחבל טרם מותו. סמ"ר קיידאן/אתר רשמי
הרב אחיעד אטינגר. נדב גולדשטיין, TPS
ניסב לפגוע במחבל. הרב אטינגר/TPS, נדב גולדשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully