וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השריפה בצפת שבה נספה בן ה-3: הילדים שיחקו באש והדירה נדלקה

29.5.2019 / 9:32

ארבעה ימים לאחר שפרצה הדליקה שגרמה למותו של הפעוט הודיעו חוקרי כבאות והצלה כי היא החלה כתוצאה ממשחק ילדים באש. האש בבניין מגורים בעיר גרמה לפציעתם של 18 דיירים נוספים, בהם ילד בן ארבע

עריכה: תומר לוי

חוקרי כבאות והצלה הודיעו הבוקר (רביעי) כי השריפה שפרצה ביום שבת האחרון בצפת החלה כתוצאה ממשחקי ילדים באש. בדליקה נהרג אלעד פריזאט בן השלוש ונפגעו 18 דיירים נוספים בבניין ברחוב דוד אלעזר. בין הנפגעים גם עילאי בן הארבע, בן זוגה של אמו של אלעד, שנפגש באורח בינוני-קשה משאיפת עשן.

אביו של עילאי, קלוד בן סעדון, סיפר כי "הילדים רצו ושיחקו במחבואים ופתאום יצאתי והרחתי משהו כמו עשן. רצנו בבהלה לכיוון הסלון וראיתי את הספה בוערת. לא ידעתי מה לעשות ופתאום זה עבר לווילון ולספה השנייה בתוך שניות ספורות".

לקריאה נוספת בנושא
השכן שסייע בחילוץ בצפת: "האם זעקה: 'הילדים!', אך אלעד לא החזיק מעמד"
פעוט בן שלוש נהרג בשריפה בבניין בצפת; 18 נוספים נפגעו

אלעד פרזיאט בן ה-3 שנספה בשריפה בבניין מגורים בצפת, 25 במאי 2019. אדיבות המשפחה, אתר רשמי
נהרג בשריפה. אלעד פריזאט/אתר רשמי, אדיבות המשפחה

השריפה החלה לכלות את כל הדירה ושני הילדים נותרו בפנים בטרם הספיקו הכבאים להגיע למקום. "הגעתי למצב שאני מאבד שליטה", אמר בן סעדון. "אני נשרף או שאני מוציא את הילדים, יצאתי לכיוון החדרים איפה שלא מצאתי אותם והתחלתי לזחול. זחלתי כי הכול מסביב בער. זחלתי בסלון והגעתי לכיוון המטבח. פתאום אני רואה את עילאי ליד הדלת כולו שחור, לא ידעתי אם זה אלעד או עילאי. משכתי אותו ושמתי אותו על הגב ורצתי את כל המדרגות".

בן סעדון הצליח להוציא את עילאי מהדירה והעביר אותו לשכנים שחיכו בחוץ. "הוצאתי אותו החוצה, ראיתי שהוא בסדר ואמרתי 'אלוהים, מה קורה עם הילד השני?' הוא נעלם לי, הוא לא עונה לי, רק אם הייתי שומע אותו. את הילד הראשון הצלחתי להוציא ממש מתוך האש. הקירות נשרפו, בחיים לא ראיתי דבר כזה, אפילו לא היה לי מטף כיבוי".

כשהגיעו כוחות הכיבוי למקום סיפר בן סעדון כי הם הצליחו למצוא את אלעד מחוסר הכרה במצב אנוש בדירה. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים זיו בעיר, שם נקבע מותו.

עוד באותו נושא

"הם שיחקו ופתאום הבית בער, זחלתי עד שראיתי ילד ומשכתי אותו"

לכתבה המלאה
בן שנתיים נפגע אנוש בשריפה בבניין בצפת - 25 במאי 2019. דוברות כב"ה
זירת השריפה בבניין המגורים בצפת/דוברות כב"ה
דירת מגורים בבניין בן שמונה קומות בצפת שבה פרצה שריפה ב-25 במאי 2019. אלי אשכנזי, אתר רשמי
חלון הדירה שעלתה באש/אתר רשמי, אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully