וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכן שסייע בחילוץ בצפת: "האם זעקה: 'הילדים!', אך אלעד לא החזיק מעמד"

25.5.2019 / 18:52

שכני משפחת פריזאט, שאיבדה את אלעד בן השלוש בשריפה בצפת סיפרו לוואלה! NEWS על רגעי האימה שחוו בעת השריפה, ועל הפינוי מהבניין שעלה באש. "אי אפשר היה לראות כלום. הבית בער ועשן כבד כיסה הכול". כבאי שפרץ לדירה חילץ את בני המשפחה הלכודים: "גבורה גדולה"

צילום: לכיבוי והצלה מחוז צפון

אלעד פריזאט בן השלוש נספה היום (שבת) בשריפה בביתו בצפת שבה נפצעו 18 דיירים נוספים. עלי חוראני, שכנה של משפחת פריזאט סיפר לוואלה! NEWS כי "בסביבות השעה 11:40 שמעתי צעקות מהדירה של השכנים. האימא ממש צעקה חזק: 'הילדים, הילדים'. מיד יצאתי למסדרון לתוך גל חזק של עשן סמיך מאוד. פתחתי את הדלת שלהם והיו מולי להבות אש גדולות".

לדבריו,"תפסתי ביד מגב והושטתי אותו קדימה, האבא תפס במגב וביד השנייה החזיק את אחד הילדים. משכתי אותם החוצה למסדרון. אי אפשר היה לראות כלום. הכול היה אש ועשן מאוד כבד וסמיך". עוד סיפר כי הוא רץ לחצר, "וביחד עם שכנים נוספים הצלחנו לעקור את הסורגים של הדירה שלהם. כבאי שהגיע נכנס פנימה. הוא ממש היה גיבור. הוא הוציא החוצה ילד ומסר אותו לידי. הבנתי שהמצב קשה מאוד ושהילד הקטן הזה לא יצליח להחזיק מעמד. אחר כך הבאים חילצו את שאר המשפחה".

לקריאה נוספת
חשד לרצח בדלית אל-כרמל: בן 18 נדקר למוות בקטטה בבריכה ביישוב

אלעד פרזיאט בן ה-3 שנספה בשריפה בבניין מגורים בצפת, 25 במאי 2019. אדיבות המשפחה, אתר רשמי
"הוא הוציא החוצה ילד ומסר אותו לידי". אלעד פרזיאט הפעוט בן ה-3 שנספה בשריפה/אתר רשמי, אדיבות המשפחה

אחיו בן החמש של הפעוט בן השלוש שנהרג בצהריים בשריפה בדירה בצפת עדיין מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בית החולים זיו בעיר. מצבו מוגדר בינוני. הוא שאף עשן רב וריאותיו נפגעו. עם זאת, הוא נושם בכוחות עצמו ולא זקוק להנשמה. הוריהם טופלו גם הם ונמצאים ליד בנם בבית החולים.

בבניין שברחוב דוד אלעזר בו השתוללה האש, השכנים בהלם ומתקשים לעכל את גודל האסון. מדובר בבניין דירות גדול בן תשע קומות. המשפחה שדירתה נשפה מתגוררת בקומת הקרקע. מדובר בזוג הורים וארבעה בנים בגילאים חמש, שמונה, 13, ושלוש, הפעוט שנהרג בשריפה. בזמן המקרה, הבן הבכור בן ה-13 לא נכח בבית.

עוד באותו נושא

פעוט בן שלוש נהרג בשריפה בבניין בצפת; 18 נוספים נפגעו

לכתבה המלאה
עלי חוראני, השכן של המשפחה דירתה נשרפה בצפת 25 במאי 2019. אלי אשכנזי
עלי חוראני, השכן של המשפחה דירתה נשרפה. פרץ לדירה וחילץ חלק מבני המשפחה/אלי אשכנזי

עלי חוראני המשיך ואמר כי הוא פעל בלי לחשש כי הוא עלול להיפגע. "אני בטוח שכל אחד היה פועל כמוני, לא עשיתי משהו יוצא דופן", אמר. עם זאת, השכנים בבניין הביעו בפניו את הערכתם הרבה על מעשה הגבורה שלו. "לא חשבתי אם זה מסוכן או לא וגם לא פחדתי, רק רציתי להציל את הילדים. אנחנו שכנים ובקשרים מעולים. אלו ממש ילידם חמודים. אני לא מעכל שהילד הקטן מת", אמר.

חוריאני ושכנים נוספים, בהם גם אודי שטרן, סייעו בפעולות החילוץ של השכנים מהומות שמעל. בשל העשן הכבד, כל חדר המדרגות התמלא עשן והדיירים, חלקם מבוגרים, נאלצו לקבל סיוע כדי לצאת מהבניין.

ארון ובו צינור לכיבוי אש, בחדר מדרגות הבניין בו היתה השריפה בצפת 25 במאי 2019. אלי אשכנזי
ארון ובו צינור לכיבוי אש, בחדר מדרגות הבניין בו היתה השריפה. הארון נעול/אלי אשכנזי

מיטל מזרחי, אחת השכנות בבניין, סיפרה כי כשפתחה את דלת דירתה "היכה בפנים שלי עשן. מיד חזרתי פנימה לדירה. יש לי תינוקת בת עשרה חודשים ועברו עלי כמה דקות שבהן לא ידעתי מה יהיה איתנו. זה היה מפחיד מאוד. שכנים שהגיעו לחלון הדירה עזרו לי לצאת ולקחו את התינוקת". גם השכנה יוכבד בן-שושן סיפרה כי "כל הזמן הזה בתוך הדירה בלי יכולת לצאת לחדר המדרגות, היה מאד מפחיד. זה היה פחד נוראי. היינו לכודים ולא ידענו מה יקרה".

בחדר המדרגות בבניין מותקנים ארונות ובתוכם מגולגלים צינורות לכיבוי אש, אולם חלק מהצינורות לא תקינים וכמה ארונות, כולל הארון בקומה שמעל הדירה שנשרפה, היו נעולים. שכנים סיפרו כי היו דיירים שניצלו לרעה את התקנת צינורות הכיבוי והשתמשו בהם לשימושים פרטיים וכנראה זו הסיבה לנעילת הארונות.

מכוחות הכיבוי נמסר כי עם הגעת הצוותים לשריפה אמו של הפעוט ביקשה מצוותי הכיבוי להציל את בנה. צוות כיבוי לא היסס ונכנס תחת חום של מאות מעלות לתוך הדירה, חילץ את הילד ומסר אותו דרך החלון לגורמי הרפואה שפינו אותו למרכז הרפואי זיו. לצערנו הרב הוא לא שרד את השריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully