וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם שיחקו ופתאום הבית בער, זחלתי עד שראיתי ילד ומשכתי אותו"

26.5.2019 / 17:41

אלעד בן השלוש נספה בשריפה בביתו בצפת, שבה נפגע גם עילאי בן הארבע, בנו של בן זוגה של אמו. מבית החולים משחזר אביו של בן הארבע את רגעי האימה בין הלהבות: "הם שיחקו במחבואים לפני האש, צעקתי 'איפה אתם?' וכמעט נשרפתי, אבל לא הצלחתי לאתר את אלעד בעשן"

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: שניר דבוש

טרגדיה גדולה נפלה על משפחת פריזאט מצפת, שאיבדה בשריפה בביתה את אלעד בן השלוש. בבית החולים זיו שבעיר מאושפז עדיין עילאי, בנו בן הארבע של קלוד בן סעדון, בן זוגה של אמו של אלעד. עילאי נפגע באורח בינוני-קשה משאיפת עשן לצד 17 נפגעים נוספים באורח קל.

אביו של עילאי שיחזר את רגעי האימה וסיפר: "בשעה 12 בצהריים היינו במיטה אני ורחלי, נחנו כרגיל ביום שבת אחרי שקמנו מוקדם והכנו לילדים מיץ פטל ועוגיות. הילדים רצו ושיחקו במחבואים ופתאום אני יוצא ומריח משהו כמו עשן. רצנו בבהלה לכיוון הסלון ואני רואה את הספה בוערת. לא ידעתי מה לעשות ופתאום זה עבר לווילון ולספה השנייה בתוך שניות ספורות".

עוד בוואלה! NEWS:
תינוקת בת שנה במצב קשה לאחר שראי נפל עליה בבית באופקים
"מכאן נוכל רק להתרומם": תושבי המושב שנשרף כליל קמים מההריסות
גופת בת 50 נמצאה סמוך לחוף בראשון לציון עם סימני חניקה

אלעד פרזיאט בן ה-3 שנספה בשריפה בבניין מגורים בצפת, 25 במאי 2019. אדיבות המשפחה, אתר רשמי
"הייתה שבת רגילה, הילדים שיחקו". אלעד בן השלוש לצידו של עילאי בן הארבע שנפגע/אתר רשמי, אדיבות המשפחה

בן סעדון סיפר כי אמו של אלעד יצאה מהבית וכי הוא החל לחפש את הילדים. "צעקתי 'עילאי, עילאי', רצתי לחדרים, בדקתי מתחת למיטות ובשירותים לא ידעתי מה לעשות. אני מרגיש חום של 100 מעלות. הרגשתי שנשרף לי הראש ואני מתפוצץ. 'איפה אתם?', צעקתי".

השריפה החלה לכלות את כל הדירה ושני הילדים הקטנים נותרו בפנים בטרם הספיקו הכבאים להגיע למקום. "הגעתי למצב שאני מאבד שליטה", סיפר בן סעדון. "אני נשרף או שאני מוציא את הילדים, יצאתי לכיוון החדרים איפה שלא מצאתי אותם והתחלתי לזחול. זחלתי כי הכול מסביב בער. זחלתי בסלון והגעתי לכיוון המטבח. פתאום אני רואה את עילאי ליד הדלת כולו שחור, לא ידעתי אם זה אלעד או עילאי. משכתי אותו ושמתי אותו על הגב ורצתי את כל המדרגות".

עוד באותו נושא

השכן שסייע בחילוץ בצפת: "האם זעקה: 'הילדים!', אך אלעד לא החזיק מעמד"

לכתבה המלאה
בן שנתיים נפגע אנוש בשריפה בבניין בצפת - 25 במאי 2019. דוברות כב"ה
הכבאים מחוץ לבית במשפחה בצפת/דוברות כב"ה

בן סעדון הצליח להוציא את עילאי מהדירה והעביר אתו לשכנים שחיכו בחוץ. "הוצאתי אותו החוצה, ראיתי שהוא בסדר ואמרתי 'אלוהים, מה קורה עם הילד השני?' הוא נעלם לי, הוא לא עונה לי, רק אם הייתי שומע אותו. את הילד הראשון הצלחתי להוציא ממש מתוך האש. הקירות נשרפו, בחיים לא ראיתי דבר כזה, אפילו לא היה לי מטף כיבוי".

השכנים סיפרו כי הכבאים נכנסו לדירה הבוערת וגילו אומץ רב בחיפושם אחר אלעד. רשות הכיבוי הציגה תמונה של חליפת המיגון של הכבאי שחדר לבית המצביעה על שינוי הצבע בחליפה כתוצאה מהעוצמה של קרינת החום במהלך האירוע.

כשהגיעו כוחות הכיבוי למקום סיפר בן סעדון כי הם הצליחו למצוא את אלעד בן השלוש מחוסר הכרה במצב קשה בדירה. "כנראה שהוא התחבא או במחסן או בחדר, הם משחקים איתי מחבואים כל הזמן".

אביו של הפעוט שנספה בשריפה בצפת: "הגעתי למצב שאני 
מאבד שליטה- או שאני נשרף או שאני מוציא את הילדים". אתר רשמי
"אמרתי 'אלוהים, מה קורה עם הילד השני?"', בן סעדון/אתר רשמי
החליפה של הכבאי שנכנס לדירה בוערת בצפת. דוברות כב"ה
חליפת המיגון של הכבאי שנכנס לדירה ושינתה את צבעה עקב קרינת החום הגדולה/דוברות כב"ה
  • עוד באותו נושא:
  • צפת
  • שריפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully