וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות חזרת במודיעין: 20 תלמידי תיכון לקו במחלה המדבקת

28.5.2019 / 19:21

משרד הבריאות עדכן את ההורים בתיכון מכבים רעות כי לפחות תלמיד אחד אובחן כחולה בחזרת - מחלת ילדים נדירה המתפרצת בעיקר באוכלוסיות שאינן מתחסנות. מחר ייערך מבצע חיסונים לשכבות י"א וי"ב ולצוות המורים. "העירייה והנהלת בית הספר בקשר רציף, מקיימים הערכות מצב"

אילוסטרציה. ShutterStock
חיסון/ShutterStock

20 תלמידים בבית הספר התיכון מכבים רעות חלו בחזרת - כך הודיע היום (שלישי) משרד הבריאות. ההורים עודכנו כי לפחות תלמיד אחד אובחן כחולה. בעיריית מודיעין מכבים רעות הודיעו כי נציגי משרד הבריאות יגיעו מחר לבית הספר על מנת לחסן את תלמידי השכבות שבהן נמצאו תלמידים עם תסמיני המחלה.

מתן החיסונים יחל מחר בבית הספר, לתלמידי כיתות י"א וי"ב וכן לצוות המורים. עוד ממשרד הבריאות נמסר כי "החיסונים יימשכו בהתאם לצורך". לפי הודעת העירייה להורים, במשרד הבריאות מסרו ש"ההדבקה נעשית דרך רוק או הפרשות מהפה ועל כן ההנחיה של משרד הבריאות היא לשמור על שגרת הלימודים הרגילה תוך הקפדה על כללי היגיינה בסיסיים: לא לשתף כוסות או בקבוקים ולשטוף ידיים עם סבון".

עוד הוסיפו בעירייה "במידה שיש ספקות או חשש להידבקות מומלץ לפנות לרופא המשפחה ולהנחיות משותפות. העירייה והנהלת בית הספר נמצאות בקשר רציף עם משרד הבריאות, מקיימים איתם הערכות מצב ובהתאם לכך מתקבלות החלטות".

עוד בוואלה! NEWS:
נציג חברת yes לאדם שביתו נחרב בשריפה: "שלם קנס על אובדן ציוד"
לפני הפסגה בבחריין: יועצי טראמפ יגיעו לביקור בישראל ביום חמישי
כחלון הודיע: "במידה שיוקדמו הבחירות - כולנו תרוץ עם הליכוד"

ההודעה שהופצה להורי התלמידים במודיעין לגבי חזרת לתלמידים, 28 במאי 2019. צילום מסך
ההודעה שהופצה להורים/צילום מסך

בעקבות התחלואה במחלה המדבקת, משרד הבריאות הודיע כי הוא ממליץ על קבלת מנת חיסון נגד חזרת בתרכיב משולב נגד חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח (MMRV). במקביל, לשכת הבריאות בנפת רמלה תקבע את ההמלצות למגעים של החולים מחוץ לבית המספר בהתאם לחקירות האפידמיולוגיות.

חזרת היא מחלה נגיפית חדה, המתבטאת בהגדלה ובכאב בבלוטות הרוק, הנחשבים אופייניים ביותר בבלוטת הפרוטיד (בלוטת בת האוזן). מדובר במחלת ילדים, הנחשבים נדירה יחסית כיום בזכות החיסון שניתן באמצעות נגיף מוחלש. התפרצויות של חזרת נרשמות בעיקר בקרב אוכלוסיות שאינן מחסנות את ילדיהן. בנוסף אליהם, גם בקרב ילידי 1967 עד 1977, השנים הראשונות לשימוש בחיסון, ניתן לראות מקרים חוזרים של התפרצות המחלה.

על פי אתר משרד הבריאות, "מחלת החזרת מתבטאת בנפיחות בבלוטות הרוק ובבלוטות מתחת לתנוך האוזן, בכאבי גרון, חום גבוה, כאבי ראש וחולשה. סימני הנפיחות הראשונים מופיעים לרוב כמה ימים לאחר הופעת החום. הנפיחות יכולה להופיע בצד אחד בלבד או לעבור כעבור כמה ימים גם לצד השני". כמו כן, "דרכי ההעברה או ההדבקה הן על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully