וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג חברת yes לאדם שביתו נחרב בשריפה: "שלם קנס על אובדן ציוד"

28.5.2019 / 18:38

אחרי שביתו נשרף כליל במבוא מודיעים, ניסה יוסי גוזצסקי לבטל את המינוי לשירותי חברת yes. אולם, נציגי שירות הלקוחות דרשו ממנו לשלם קנס של מאות שקלים על הציוד שנשרף. "אין לכם טיפה רגש?", הוא הטיח בהם. מהחברה נמסר: "מצרים על האירוע" | האזינו להקלטות

עריכה: תומר לוי

משפחת גוזצסקי היא אחת מהמשפחות הרבות ממושב מבוא מודיעים, שאיבדו כמעט את כל רכושן בגל השריפות האחרון. בני המשפחה - שמונה נפשות בהן שני זוגות הורים וארבעה ילדים - הצליחו למרבה המזל להימלט לפני שהלהבות החריבו את ביתם. אלא שכעת, במהלך מאמציהם לשוב לשגרה ולהחזיר את החיים למסלולם, הם נתקלים בקשיים מסוג אחר.

מבוא מודיעים ספג את הפגיעה הקשה ביותר בגל השריפות האחרון, ו-40 מתוך 50 בתי היישוב נשרפו כליל. מאז היום שבו פונו, בני משפחת גוזצסקי נודדים בין בתים שונים. בחלוף שלושה ימים מכיבוי האש, חשבו בני המשפחה על צמצום הוצאות משמעותי, שכן כעת הם נוודים ללא מגורי קבע. בין ההחלטות שקיבלה המשפחה עלתה גם ההחלטה לבטל את המינוי לשירותי הטלוויזיה והלוויין של חברת Yes.

עוד בנושא השריפה במבוא מודיעים:
כמה מוקדי אש: נבדק חשד כי השריפה במבוא מודיעים נגרמה מהצתה
"מקווים שנשאר משהו מהבית": תושבי מבוא מודיעים שבו אל החורבן
"מכאן נוכל רק להתרומם": תושבי המושב שנשרף כליל קמים מההריסות

גוזצסקי שביתו נשרף כליל בשריפה במבוא מודיעים. אתר רשמי
"אין לכם טיפה רגש?". גוזצסקי, שביתו נהרס בשריפה במבוא מודיעים/אתר רשמי
"אני אומר לך שאין לי כסף לשלם על אובדן הציוד. הציוד שנשרף עם הבית, עם הארנק, עם הכול, אז אני לא יודע מאיפה את רוצה להוציא את התשלום הזה"

הבוקר התקשר יוסי, אב המשפחה, למוקד שירות הלקוחות, אולם שם נתקל בשורה של קשיים שלהם לא ציפו. "כל עוד אתם חתומים על הציוד שלנו אני מציעה לכם להקפיא את המינוי שלכם, אפשר עד ארבע חודשים", אמרה נציגת השירות המוקד. ביתם של בני המשפחה נשרף עם כל תכולתו, על כלל הרהיטים ומכשירי החשמל, ללא כל זכר. כפועל יוצא יוסי שלל מיידית את ההצעה. "אני לא מעוניין להקפיא, אני מעוניין לבטל את השירות כי אין לי בית, ייקח שנה עד שיבנו לי מחדש את הבית ואני מתארח בקיבוץ אחר לאחר השריפה", אמר.

לאחר זמן קצר, שבה הנציגה ליוסי והודיעה לו שתבטל לו את המינוי, אך לנוכח העובדה שנשרף הציוד עליו יהיה לשלם קנס. "יש תשלום על אובדן הציוד, זאת אומרת נשרף הציוד, אין את הציוד", אמרה. גוזצסקי הופתע מאוד וניסה שוב להסביר לנציגת שירות הלקוחות את המצב. "אני אומר לך שאין לי כסף לשלם על אובדן הציוד", ציין בשיחה. "הציוד שנשרף עם הבית, עם הארנק, עם הכול, אז אני לא יודע מאיפה את רוצה להוציא את התשלום הזה. המחשב שלנו נשרף כליל, אנחנו מקבצים נדבות עכשיו, אז איך את יכולה לבוא להגיד לי תבוא לשלם על ציוד? אין לכם טיפה רגש?".

בית משפחת גוזצסקי שנרף כליל בשריפה. אתר רשמי
"הציוד נשרף עם הבית, עם הארנק, עם הכול". בית משפחת גוזצסקי/אתר רשמי

בהמשך השיחה הקשה ניסתה נציגת שירות הלקוחות להסביר ליוסי הנסער מדוע עליה לגבות ממנו תשלום על אובדן המכשיר שנשרף בשריפה: "ברגע שיש אובדן ציוד, נזק לציוד וציוד שלא מוחזר לחברה, זה הופך לעניין משפטי וזה כבר עניין של משטרה".

"למה אתה הורס לי את החיים?"

בליל השריפה בני המשפחה שהו בבית אמו של יוסי. לאחר מכן, יחד עם שאר חברי המושב החרוך עברו למגורים זמניים ביישוב יד בנימין במועצת האזורית נחל סורק, ובתקווה בשבועות יישובו לאזור המושב שלהם, ויתגוררו יחד עם חברי מבוא מודיעים בשכונת קרווילות ייעודית שתקום בסמוך למושב.

לא עבר זמן רב מאז שהסתיימה השיחה הקשה בין גוזצסקי לבין נציגת השירות, וכבר קיבל טלפון נוסף ממנהלה של הנציגה. גוזצסקי חשב שסוף סוף המסר הגיע לאוזניים קשובות יותר, אולם לא כך קרה. "מבחינה משפטית אם יש נזק לציוד, נגנב, שריפה, יש תשלום של לקוח על הציוד, במקרה כמו שלך, אני מניח שיש ביטוח על הבית", אמר המנהל. "ברגע שלקוח קורה לו דבר שכזה, הביטוח דואג להחזיר את התשלום ותקבל החזר".

בית משפחת גוזצסקי שנרף כליל בשריפה. אתר רשמי
ההורים וארבעת הילדים הצליחו להימלט בזמן. בית משפחת גוזצסקי/אתר רשמי
"למה אתה הורס לי את החיים? הילדה של בטראומה ברחה מאש לפני יומיים ואתה נותן לי הצהרות של מטרות של חברה"

יוסי ניסה להסביר למנהל פעם נוספת את המצב שבו הוא נמצא. "אין לי יכולת כלכלית לשלם על הציוד הזה, ואני גם לא רוצה למצוא מולכם חובות כי אני לא יודע מתי אני חוזר הביתה, זה יהיה שנה במינימום", הוא הסביר. "והיום, יומיים-שלושה אחרי שנשרף לנו הכול, מנסים להרים את הראש מעל המים. התקשרנו להגיד שאנחנו רוצים לבטל את השירות כי אנחנו לא רוצים סתם לשלם על זה, כי אין לנו יכולת להשתמש ולראות בזה. במקום לחשוב על פתרון, גם אתה וגם היא (נציגת שירות הלקוחות, א"ר) טורחים להסביר לי שהפרוצדורה היא בדרך פחות נעימה".

עוד הוסיף יוסי: "אתה מדבר איתי על כיסוי מהביטוח, אבל שניכם לא מתחשבים במצב שלי... אני מדבר איתך כבן אדם, למה אתה לא יכול להתקשר אליי ולומר לי קיבלת שובר מ-YES של 500 על הציוד שנשרף?". נציג החברה ענה לו: "זה לא משהו שאנחנו עושים כחברה, זה לא משהו שייקרה, ואני לא מכיר חברה שתעשה את זה". יוסי המשיך וניסה להסביר את מצבו: "תבטל את המנוי, דבר עם מי שצריך. שייתן לי צדקה, נדבה של 400 שקל. למה אתה הורס לי את החיים? הילדה של בטראומה ברחה מאש לפני יומיים ואתה נותן לי הצהרות של מטרות של חברה".

מ-yes נמסר: "אנו מצרים על האירוע, אשר מנוגד למדיניות החברה ומחדדים את נהלים מול נציגינו.
אנו עומדים בקשר רציף עם הלקוח, אשר טופל באופן מלא לשביעות רצונו".

בית משפחת גוזצסקי שנרף כליל בשריפה. אתר רשמי
בית משפחת גוזצסקי/אתר רשמי

שעות בודדות לאחר השריפה, שב גוזצסקי לאזור ביתו השרוף בניסיון לאתר את זוג הכלבות שנותרו מאחור בעת שנמלט עם משפחתו. בשיחה עם וואלה! NEWS הוא סיפר אז כי "שמענו ש-40 בתים נשרפו. אני עדיין לא יודע איך אני מרגיש. האש הייתה גדולה מדי ובאה מהר מדי. כשהכוחות הורו לנו להתפנות היא כבר הייתה בין הבתים. הם ביקשו מאתנו לעזוב את המקום וכל משפחה עברה לכיוון אחר, כולם בשוק ומנסים לאמוד את הנזק מה נשאר".

בעודו מנסה להבין מה עלה בגורל ביתו, הטלפון הנייד שלו החל לצלצל. השיחה שהתקבלה הייתה מהחפ"ק שהוקם בכניסה ליישוב, שם ביקשו לעדכן שייתכן ומצאו את אחת מכלבות המשפחה. "יש לנו שתי כלבות", אמר. "אחת מבוגרת ואחת צעירה - פנדה ופפסי בת חודש וחצי".

לא עברה חצי שעה לפני שרכב מבצעי של שירותי הכיבוי וההצלה עצר ליד יוסי. מהרכב זינקו להן שתי הכלבות האהבות, כשהן מלאות בעפר ובפחם, ישר אל ידיו. "תודה רבה לכן", אמר בהתרגשות ובדמעות. "קרה לנו נס, פפסי ופנדה שלנו בחיים, הן שרדו את השריפה".

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות
  • yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully