וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מוקדי אש: נבדק חשד כי השריפה במבוא מודיעים נגרמה מהצתה

26.5.2019 / 11:16

חוקרי הכיבוי בודקים אפשרות שהשריפה שהחריבה את היישוב נגרמה מהצתה, זאת לאור מסקנות החקירה כי לאש היו כמה מוקדים. 40 מתוך 50 הבתים שבמושב נשרפו: "לא נשאר כלום, נראה כאילו הפילו פה פצצה"

ללא קרדיט

ברשות הכבאות וההצלה בודקים חשד כי השריפה שפרצה בשבוע שעבר במבוא מודיעים נגרמה מהצתה, כך נמסר הבוקר (ראשון). שלשום הגיעו לאזור השריפה חוקרים מאגף החקירות של הכיבוי, בסיוע כלבים וציוד טכנולוגי נוסף. מהחקירה עלה כי ישנם כמה מוקדים לשריפה, מה שמעלה את החשד להצתה.

גל השריפות הגדול שכילה שטחים גדולים באזור השפלה הביא לשריפות משמעותיות גם ביישובים באזור. מתוך כלל היישובים שנפגעו, מבוא מודיעים ספג את הפגיעה הקשה ביותר, לאחר ש-40 מתוך 50 הבתים שבו נשרפו. "לא נשאר לנו כלום מהמושב, נראה כאילו שהפילו פה פצצה שהרסה לכולנו את הבתים, הכל שחור ופיח, אין כלום. שרדו רק המסגרות של הקרוואנים שבהם אני והאחים שלנו גרנו, הקרוואן שלנו נמס כאילו לא היה" - כך אומרת אליאורה ריצ'מן, תושבת המושב מבוא מודיעים - שנשרף כולו.

מבוא מודיעים שריפה - 24/5. ראובן קסטרו
בית שנשרף במבוא מודיעים, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

המושב שהוקם בשנת 1976 נפגע קשות בגל השריפות. למרבה המזל, ראשי היישוב דאגו לפנות בהקדם את כל התושבים אל מקום מבטחים - והפגיעה הקשה הסתכמה בעיקר ברכוש. אם לא די בכך, אליאורה הייתה אמורה להינשא לבחיר ליבה ירדן בעוד שבוע וחצי - ויחד עם הבית נשרפה גם שמלת הכלה שלה. "אני לא יודעת מאיפה אמצא כוחות לחתונה ולחגיגה המתוכננת", סיפרה, "אין לי כוח להתחיל לחפש שמלה חדשה עכשיו, אין לי כוחות להתחיל אחרי האירוע הקשה".

בתוך כך, התקיים אירוע הוקרה ופרידה למשלחות הזרות שהגיעו מחו"ל וסייעו למערך הכיבוי הישראלי להתמודד עם גל השריפות שפקד את המדינה בסוף השבוע. הפנייה למדינות נעשתה בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ובהובלת המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ.

במאמץ הכיבוי האווירי השתתפו עשרה כלי טיס ו- 72 אנשי צוות מקרואטיה, קפריסין, מצרים, יוון ואיטליה. בטקס שהתקיים בבסיס חיל האוויר בתל נוף חולקו תעודות הוקרה לנציגי המדינות על הנכונות לספק סיוע אווירי למדינת ישראל.

עוד באותו נושא

"מכאן נוכל רק להתרומם": תושבי המושב שנשרף כליל קמים מההריסות

לכתבה המלאה
טקס הוקרה למשלחות הכיבוי הזרות שהשתתפו במבצע ״אש חמה", בסיס תל נוף, 26 במאי 2019. משרד לביטחון פנים, אתר רשמי
הטייסים שהגיעו לסייע בגל השריפות, היום/אתר רשמי, משרד לביטחון פנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully