וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצ"ר נגד האג: "לבית הדין הבינלאומי אין סמכויות בסכסוך"

28.5.2019 / 10:07

אלוף שרון אפק אמר בכנס שערכה הפרקליטות הצבאית כי "ישראל מדינה שומרת חוק, עם מערכת משפט עצמאית וחזקה ואין סיבה שפעולותיה תהיינה נתונות לבחינה של בית הדין הפלילי הבינלאומי". על הזירה הצפונית: "השילוב הגובר בין טרור חיזבאללה לממשלת לבנון מעלה סוגיות משפטיות"

צילום: יתום רונן, עריכה: תומר לוי

הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק, אמר הבוקר (שלישי) כי ישראל אינה רואה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אינו מהווה צד בסכסוך הישראלי פלסטיני. "עמדת ישראל היא שלבית הדין הפלילי הבינלאומי אין סמכות לדון בנושאים הנוגעים לסכסוך הישראלי-פלסטיני", אמר אלוף אפק בכנס הבינלאומי הראשון שערכה הפרקליטות הצבאית בנושא דיני מלחמה. "ישראל מדינה שומרת חוק, עם מערכת משפט עצמאית וחזקה ואין סיבה שפעולותיה תהיינה נתונות לבחינה של בית הדין".

בכנס לקחו חלק גם נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק, שופט העליון חנן מלצר, וכן בכירים מצבאות זרים. בכנס נאם גם מפקד פיקוד הדרום הרצי הלוי, שהתייחס אף הוא להקשר הפלסטיני בסוגיות משפטיות. בנאומו, הוא השמיע לנוכחים הזרים באולם הקלטה של "הקש בגג", אותן פניות בערבית לאוכלוסייה המקומית ולא מעורבת לפני תקיפה של מטרות חמאס, זאת כדי למנוע פגיעה באזרחים.



עוד בוואלה! NEWS:
יחסי האהבה/שנאה עם ליברמן עלולים למוטט את מגדל הקלפים של נתניהו
המשטר ניסה לאנוס את המפגינות כדי לעצור את המהפכה. זה לא עבד
מאמצים אחרונים למנוע בחירות: נתניהו נפגש עם נציגי החרדים

הפצ"ר, שרון אפק בכנס הבין - לאומי של הפרקליטות הצבאית בנושא דיני לחימה במלון דניאל, הרצליה 28 במאי 2019. ראובן קסטרו
"להאג אין סמכות". הפצ"ר שרון אפק, היום/ראובן קסטרו

"איראן מעוררת טרור בכל המזרח התיכון", אמר אלוף הלוי. "היא מעבירה כספים רבים לגורמי הטרור בעזה כדי לפגוע בישראל, ומשתמשת באנשי עזה כדי להילחם למענם ולשלם בדמם".

אלוף אפק התייחס גם לזירה הצפונית, השילוב ההולך וגובר בין טרור חיזבאללה למערכת הממשל בלבנון יוצר משמעויות משפטיות. "בשנה שעברה חיזבאללה ובעלי בריתו זכו במספר משמעותי של מושבים בפרלמנט הלבנוני והצטרפו לקבינט", אמר. "דבר מעלה שאלות כגון - האם יש כיום הפרדה בין מדינת לבנון וארגון הטרור ומה יהיה מקומה של מדינת לבנון בעימות עתידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי בכנס הבין - לאומי של הפרקליטות הצבאית בנושא דיני לחימה במלון דניאל, הרצליה 28 במאי 2019. ראובן קסטרו
אלוף הלוי בכנס, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully