וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: מקווה שדברים יסתדרו בישראל ונתניהו יקים לבסוף ממשלה

27.5.2019 / 18:37

ברקע המשבר במשא ומתן הקואליציוני העביר נשיא ארצות הברית מסר מעודד לראש הממשלה. בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ כי הוא "מקווה שהרכבת הקואליציה בישראל תסתדר, וביבי ואני נוכל להמשיך להפוך את הברית בין ארה"ב וישראל לחזקה יותר מתמיד"

אתר רשמי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מקווה שהרכבת הקואליציה בישראל תסתדר, וביבי ואני נוכל להמשיך להפוך את הברית בין ארצות הברית וישראל לחזקה יותר מתמיד". לדבריו, "יש עוד הרבה מה לעשות".

במקביל לדבריו של טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בניסיון להגיע להסכמה בנושא חוק הגיוס ולסיים את המבוי הסתום בהרכבת הממשלה. כמו כן, במליאת הכנסת החל הדיון לקראת ההצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית.

מוקדם יותר היום נמסר מטעם הליכוד כי "ראשי כל הסיעות הממליצות מודיעים שברגע שליברמן יחתום על הסכם קואליציוני, יושלמו ההסכמים הקואליציוניים עם כל יתר המפלגות - על סמך ההבנות שכבר הושגו. אנחנו מזמינים את ליברמן להצטרף עוד היום ולא לתת את ידו להפלת ממשלת ימין".

לקריאה נוספת בנושא
גרינבלט על עסקת המאה: טעות מצד הפלסטינים לא להגיע לבחריין
מתקרבים לפרסום עסקת המאה: ארה"ב תקיים סדנה כלכלית לפלסטינים
נתניהו בצל המתיחות במפרץ: ישראל וארה"ב שואפות לעצור את איראן

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. אבי אוחיון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"יש עוד הרבה מה לעשות". נתניהו וטראמפ/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון לע"מ

בשבוע שעבר חשפה וושינגטון את מה שהיא תיארה כשלב הראשון בתכנית השלום שמגבש ממשלו של הנשיא טראמפ. במסגרת "עסקת המאה" תתקיים בסוף החודש הבא בבחריין פסגה כלכלית תחת הכותרת "שלום למען שגשוג". מטרת הוועידה היא עידוד השקעה בשטחים הפלסטיניים.

עם זאת, הפלסטינים הראו מעט מאוד עניין בתכנית השלום עד עתה. הם מחרימים את הממשל מאז שהכיר בירושלים כבירת ישראל בשנה שעברה. בשבוע שעבר הודיעה הרשות הפלסטינית כי לא תשלח נציגים לפסגה הכלכלית. אנשי ממשל ועסקים פלסטינים, הדורשים לכלול את תנאי הסף שלהם לפתרון הסכסוך עם ישראל, מתנגדים לוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully