וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בצל המתיחות במפרץ: ישראל וארה"ב שואפות לעצור את איראן

14.5.2019 / 21:11

נתניהו התייחס לדריכות במפרץ הפרסי וקרא למדינות העולם להתייצב לצד וושינגטון ולעצור את התוקפנות האיראנית. חמינאי: לא תהיה מלחמה עם ארה"ב ולא נדון על הגרעין. טראמפ הכחיש את הדיווחים כי יישלח 120 אלף חיילים לאזור: "אם נעשה זאת, נשלח הרבה יותר"

צילום: רוני כנפו

המתיחות במפרץ - כל העדכונים

  • נתניהו: מאוחדים בשאיפה לעצור את התוקפנות האיראנית
  • חמינאי: לא תהיה מלחמה עם ארה"ב ולא נדון על הגרעין
  • טראמפ הכחיש: לא שולחים 120 אלף חיילים לאזור
  • פומפאו: לא מחפשים מלחמה עם איראן

באירוע לציון שנה להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים ובצל המתיחות במפרץ הפרסי, הדגיש הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו מאוחדים בשאיפה לעצור את התוקפנות האיראנית". נתניהו אמר כי "אני סבור שישראל, יחד עם כל מדינות האזור והעולם, צריכות לעמוד לצד ארצות הברית ולעצור את התוקפנות האיראנית".

על רקע הדריכות הגדולה באזור בימים האחרונים, אמר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי לא תהיה מלחמה עם ארצות הברית. "האומה האיראנית בחרה בנתיב ההתנגדות". חמינאי הצהיר כי טהראן לא תדון עם וושינגטון בנושא הסכם הגרעין, ממנו פרשה האחרונה בשנה שעברה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: תומכים ב-100% בישראל כשהיא מגינה על אזרחיה
קושנר על תכנית השלום: ישראל והפלסטינים יידרשו לפשרות קשות
נתניהו: "אקרא ליישוב או לקריה ברמת הגולן בשמו של טראמפ"

טקס לציון שנה לשגרירות ארה"ב בירושלים במעמד נתניהו ופרידמן, מלון מצודת דוד, ירושלים, 14 במאי 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בטקס לציון שנה להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, הערב/ראובן קסטרו

במקביל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש הערב את הפרסום ב"ניו יורק טיימס", לפיו יישלח 120 אלף חיילים למזרח התיכון למקרה של מתקפה או שימוש בנשק כימי מצד איראן. "אני חושב שזה פייק ניוז", אמר הנשיא. "לא התכוננו לכך, ובתקווה לא נצטרך להתכונן לכך. אם כן נעשה זאת, נשלח הרבה יותר חיילים".

וושינגטון כבר הזהירה ש"איראן או שליחיה" עשויים לפגוע בתנועה הימית באזור, שאליו שלחה את נושאת המטוסים אברהם לינקולן, מפציצי B-52 ונכסים צבאיים אחרים כדי להרתיע את איראן. בכירים בממשל טראמפ אמרו כי מידע מודיעיני הצביע על כוונה של איראן להוציא מתקפה, דרך כוחותיה או דרך בעלות בריתה, נגד כוחות אמריקניים באזור. באיראן מכנים זאת "מלחמה פסיכולוגית" כחלק מהלחץ שמפעילה עליה וושינגטון מאז הפרישה מהסכם הגרעין.

"אנחנו לא מחפשים מלחמה עם איראן", אמר שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בעת ביקורו ברוסיה. עם זאת, פומפאו הדגיש כי ארצות הברית תגיב כראוי לכל מתקפה איראנית.

מסוק בשמי המפרץ הפרסי חג מעל מכלית נפט וספינה אמריקנית, דצמבר 2018. רויטרס
מסוק בשמי המפרץ הפרסי חג מעל מכלית נפט וספינה אמריקנית/רויטרס

הסנקציות המחודשות שהטילה ארצות הברית על איראן חונקות את כלכלתה, והנשיא חסן רוחאני הזהיר בשבוע שעבר כי אם יתר המדינות החתומות על ההסכם לא יפצו אותה על כך בתוך 60 ימים, היא תעשיר אורניום ברמה גבוהה יותר.

"נוכחות האמריקנים במפרץ הפרסי הגיעה לקצה ועליהם לעזוב אותו", אמר מפקד חיל הים של איראן, חוסיין חאנזאדי. לפניו, אמר מפקד חיל הים במשמרות המהפכה כי "אם ארצות הברית תעשה תזוזה, היא תקבל מכה בראש". לדבריו, הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור נתפסה בעבר כאיום, ואילו היום היא "הזדמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully