וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: תומכים ב-100% בישראל כשהיא מגינה על אזרחיה

נשיא ארה"ב פרסם ציוץ תמיכה בישראל בעקבות הירי מעזה, שאותו כינה "מתקפת רקטות קטלניות של ארגוני הטרור". לתושבי עזה כתב: "עצרו את האלימות ועבדו למען השלום - זה אפשרי". גם שליחו למזרח התיכון גינה את חמאס והג'יהאד האסלאמי

טיל נ"ט שירה החמאס לעבר גשר הרכבת בשדרות וממנו נהרג משה פדר ז"ל/עריכה: ניב מעוז

בעקבות ההסלמה בדרום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הלילה (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא תומך "ב-100%" בישראל כשהיא מגינה על אזרחיה. "פעם נוספת, ישראל ניצבת בפני מתקפת רקטות קטלניות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי", כתב טראמפ. "לעם העזתי - פעולות הטרור האלה נגד ישראל לא יביאו לכם דבר מלבד סבל נוסף. עצרו את האלימות ועבדו למען השלום - זה אפשרי".

מתחילת סבב ההסלמה נורו לפחות 600 רקטות שוגרו עד כה מעזה, כ-530 מהן חצו את גדר הגבול. מערכת "כיפת ברזל" יירטה יותר מ-150 מהשיגורים, ולפחות 35 נפילות זוהו בשטחים בנויים. בתגובה לירי תקף צה"ל יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה, שבהן נהרגו 23 פלסטינים, בהם פעילי הג'יהאד האסלאמי, אישה בחודש התשיעי להיריונה ותינוקת, ונפצעו כ-150 נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
כ-700 רקטות ו-4 הרוגים ביומיים: השדרוג של חמאס מאז צוק איתן
היום הכי קטלני מאז "צוק איתן": 4 הרוגים מפגיעת רקטות ברחבי הארץ
ההרוג מטיל הנ"ט: משה פדר, שזוגתו היא אלמנת טייס אסון המסוקים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך יום התפילה הלאומי בבית הלבן, 2 במאי 2019. רויטרס
"פעולות הטרור יביאו לעם העזתי סבל נוסף". טראמפ/רויטרס

שליח הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, צייץ בחשבון הטוויטר שלו מוקדם יותר כי "חמאס והג'יהאד האסלאמי שיגרו יותר מ-500 רקטות, הרגו שלושה ישראלים ופצעו רבים. כשאנשים שואלים למה אנחנו ממוקדים בביטחון ישראל בתוכניתנו, זאת סיבה אחת מאוד חשוב. שלום יכול להיבנות רק על אמון ועל המציאות. רבים מנסים להתעלם מכך, אנחנו לא".

דבריו של טראמפ מגיעים על רקע הדיווחים על המאמצים שמנהלים מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב להשגת הפסקת אש ברצועה. מלאדנוב אמר מתחיל ההסלמה כי הוא "מודאג עמוקות" ממנה וקרא לכל הצדדים "לפעול מיד לעצירת ההסלמה ולחזור להבנות של החודשים האחרונים". באיחוד האירופי הודיעו כי הם תומכים במאמצי מצרים והאו"ם וכי "ירי הרקטות מעזה לעבר ישראל חייב להיפסק מיד".

ירי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל ב-5 במאי 2019. רויטרס
ירי רקטות מעזה לישראל, אמש/רויטרס

שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, הוסיפה אתמול כי "האיחוד האירופי חוזר על מחויבותו הבסיסית לביטחון ישראל. אנו מביעים את תנחומינו למשפחת כל הקורבנות ולעם בישראל, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. התקפות אלה מעוררות סבל בלתי נתפס לישראלים ורק מחזקות את האלימות והסכסוך האינסופיים".

ארבעה ישראלים נהרגו אתמול מפגיעת רקטות ברחבי הארץ - ביום הקטלני ביותר מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014. משה אגדי, בן 58 מאשקלון, נהרג אתמול בלילה מפגיעת רקטה בחצר ביתו, ונקבר בבית העלמין באשדוד. משה פדר, בן 60 מכפר סבא, נהרג בצהריים כשטיל "קורנט" פגע במכונית שבה נסע בכביש 34 שבמועצה האזורית חוף אשקלון. זיאיד אל-חמאמדה, בן 49, נהרג מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה אשקלון. פנחס מנחם פשוזן, בשנות ה-20 לחייו, נהרג בשעות הערב מפגיעת רקטה בחצר בניין באשדוד והובא למנוחות בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully